صفحه اصلی / اصناف / بازار / بسته بندی قطعات خودرو و محصولات صنعتی + معرفی انواع دستگاه های شیرینگ پک و اسکین پک

بسته بندی قطعات خودرو و محصولات صنعتی + معرفی انواع دستگاه های شیرینگ پک و اسکین پک

بسته بندی از عناصر اصلی افزایش فروش محصولات صنعتی به حساب می‌آید. در هر صنعتی، بسته بندی زیبا می‌تواند فروش بیشتر محصول را تضمین کند. با این حال کارآفرین یا مدیری که در صنعت بسته بندی در بخش محصولات صنعتی و قطعات خودرو فعالیت می‌کند، باید در نظر داشته باشد که تعریف زیبایی در اینگونه صنایع با دیگر صنایع متفاوت است.

به عنوان مثال به شکل کلی در بسته بندی ابزار آشپزخانه، بسته بندی باید بتواند رنگ و شکل محصول را به رخ بکشد؛ در حالی که یک بسته بندی مناسب در محصولات صنعتی و قطعات خودرو، تمرکز خود را روی درج اطلاعات مناسب و نمایش کیفیت محصول می‌کند.

به این ترتیب محصولات صنعتی و قطعات خودرو نیز مانند تمام صنایع به نوعی از بسته بندی نیاز دارند که توجه خریدار را جلب کند اما شکل آن با صنایع دیگر متفاوت است. یک بسته بندی نامرغوب، حسی از بی‌کیفیت بودن محصول را به خریدار القا می‌کند و در نتیجه محصول با فروش پایین روبرو می‌شود. این در حالی است که شاید جنس و کیفیت محصول قابل دفاع باشد. به همین جهت محصول تولیدی باید با یک بسته بندی مناسب همراه شود تا بتواند هزینه‌های تولید را پوشش دهد و به سوددهی برسد.

پیشنهاد: استعلام قیمت و خرید دستگاه بسته بندی قطعات خودرو – کیفیت قطعات و خدمات پس از فروش

 

ویژگی‌های ضروری برای بسته بندی قطعات خودرو

در این دسته از صنایع، بسته بندی محصولات باید سه مورد مهم را در بر بگیرد.

الف) زیبایی در بسته بندی محصول

زیبایی بسته بندی این محصولات باید شکلی از استقامت و دوام را به نمایش بگذارد تا بیانگر کیفیت محصول باشد.

ب) اطلاعات قطعات داخل بسته

درج اطلاعات مربوط به محصول از مهم‌ترین ویژگی این نوع از بسته بندی ها است. خریدار برای خرید محصول صنعتی یا قطعات ماشین مورد نظرش باید مشخصات دقیق محصول را بداند تا بتواند انتخاب مناسبی کند.

پ) محافظت از قطعه داخل بسته

و در نهایت این زیبایی و اطلاعات محصول در صورتی که نتوانند از محصول در برابر ضربات وارد شده محافظت کند، بی‌فایده خواهند بود. یک بسته بندی مناسب در این صنایع باید ایمنی محصول را در مسیر کارخانه تولیدی تا فروشگاه و رسیدن به دست خریدار، حفظ کند.

بررسی انواع دستگاه شیرینک پک

برای بسته بندی محصولات صنعتی و قطعات خودرو می‌توان از دو نوع دستگاه شیرینگ پک‌ و اسکین پک استفاده کرد. در این بخش به بررسی انواع دستگاه شرینک پک می‌پردازیم. دستگاه‌های شیرینگ پک برای بسته بندی انواع محصولات کارایی دارد.

پیشنهاد: استعلام قیمت و خرید دستگاه بسته بندی بیسکوییت – شرایط فروش ویژه و خدمات پس از فروش

 

به طور کلی در این شرایط می‌توانید از دستگاه‌های شیرینگ پک استفاده کنید:

الف) محصول شما یک جعبه جداگانه دارد

در این حالت، برای افزایش ایمنی محصول می‌توانید از بسته بندی شرینک پک استفاده کنید. استفاده از شیرینگ پک موجب می‌شود گرد و غبار وارد بسته بندی محصول نشود؛ همچنین از آن در برابر ورود انواع مایعات محافظت می‌کند. به این ترتیب ایمنی محصول تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر آن، این روش بسته بندی از باز شدن جعبه محصول در مسیر رسیدن به فروشگاه و آسیب دیدن یا گم شدن قطعات جلوگیری می‌کند.

ب) محصول شما جعبه جداگانه ندارد

بعضی محصولات این پتانسیل را دارند که بدون استفاده از جعبه در شرینک پک قرار بگیرند. چنین محصولاتی می‌توانند تا مقدار زیادی در هزینه‌های تولید صرفه‌جویی کنند. اگر محصولات تولیدی شما نیز می‌توانند بدون جعبه و به شکل مستقیم در بسته بندی شیرینگ پک قرار بگیرند، این فرصت را غنیمت بشمارید و همین حالا دست به کار شوید.

پ) اگر می‌خواهید چند محصول را در کنار هم قرار دهید

یکی از راه‌های پایین آوردن هزینه‌های حمل و نقل، کنار هم قرار دادن محصولات در کنار یکدیگر است. در چنین شرایطی، هزینه‌های جابجایی محصول به شکل چشم‌گیری پایین می‌آید. به همین جهت استفاده از بسته بندی شیرینگ پک برای بسته بندی چند محصول در کنار یکدیگر، در دراز مدت می‌تواند هزینه‌های تولید شما را کاهش دهد.

پیشنهاد: استعلام قیمت و خرید دستگاه بسته بندی گوشت قرمز – خدمات پس از فروش – شرایط فروش ویژه

برای استفاده از دستگاه‌های شرینک پک، گزینه‌های متفاوتی پیش روی شما است. این دستگاه‌ها در چهار نوع در دسترس هستند:

– شیرینگ پک تمام اتوماتیک

– شیرینگ پک نیمه اتومات

– شیرینگ پک کابینی

– شیرینگ پک پلی‌اتیلن

روند کلی کارکرد این نوع دستگاه به این شکل است که محصول در بین دو لایه از فیلم پی وی سی شرینک قرار می‌گیرد. با حرارت دیدن آن، فیلم دور بسته بندی محصول جمع می‌شود و شکل بسته بندی جعبه را به خود می‌گیرد. در ادامه ویژگی‌های هر یک از چهار مدل این نوع دستگاه را بررسی می‌کنیم.

 

دستگاه شیرینگ پک تمام اتوماتیک

این دستگاه همانطور که از نام آن پیدا است، تمام فرایند بسته بندی را به شکل اتوماتیک انجام می‌دهد و برای پیشبرد خط تولید دیگر نیازی به اپراتور ندارید. این دستگاه همچنین قابلیت اتصال به خط تولید محصولات شما را نیز دارد. دستگاه تمام اتوماتیک شامل دو دستگاه مجزا است: دستگاه دوخت که فیلم پی وی سی شرینک را دور جعبه محصول دوخت می‌زند و دستگاه تونل حرارتی که با حرارت دادن به فیلم، موجب جمع شدن آن می‌شود.

دستگاه شیرینگ پک تمام اتوماتیک، توانایی دوخت زدن حدود ۱۸۰۰ محصول در ساعت و بسته بندی حدود ۲۰۰۰ محصول در ساعت را دارا است. با چنین دستگاهی می‌توانید ظرفیت تولید خود را افزایش دهید. این دستگاه‌های شرینک پک تمام اتوماتیک، امکان جابجایی راحتی دارند؛ چرا که وزن دستگاه دوخت ۱۶۴ و دستگاه تونل حرارتی ۱۱۰ کیلوگرم است. این دستگاه برای دوخت و بسته بندی محصولاتی تا حداکثر ۲۵۰ میلی‌متر مناسب است.

 

دستگاه شیرینگ پک نیمه اتومات

این دستگاه از جهت کارایی، بین دستگاه تمام اتوماتیک شرینک پک و دستگاه شرینک پک کابینی قرار دارد. بخش دوخت پی وی سی شیرینگ توسط اپراتور صورت می‌گیرد. به این شکل که اپراتور جعبه را درون فیلم شرینک می‌گذارد و داخل دستگاه قرار می‌دهد. سپس دستگیره دوخت را می‌زند و محصول دوخت زده می‌شود. محصول روی نوار نقاله وارد تونل حرارتی می‌شود. این بخش درست مانند دستگاه تمام اتوماتیک شیرینگ پک، به شکل اتوماتیک عمل می‌کند و نیازی به اپراتور ندارد. نکته جالب در مورد دستگاه‌های شیرینگ پک تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک این است که موارد مختلفی مانند زمان حرکت نوار نقاله، زمان دوخت و تنظیم حرارت تونل حرارتی قابل تنظیم است.

 

دستگاه شیرینگ پک کابینی

این دستگاه‌ها که ساده‌ترین مدل از این چهار دسته است، تنها از نظر حضور اپراتور با دستگاه تمام اتومات و نیمه اتومات تفاوت دارد. در دستگاه شرینک پک کابینی، اپراتور نقش اساسی در کارکرد دستگاه دارد. با این حال شیوه کار با این دستگاه آنچنان ساده است که یک اپراتور ساده‌ با کمی آموزش می‌تواند با آن کار کند.

اپراتور جعبه محصول را درون فیلم شرینک می‌گذارد و داخل کابین قرار می‌دهد. سپس در کابین را می‌بندد. فیلم شیرینگ در این مرحله دوخته می‌شود و با حرارت‌دهی دستگاه دور محصول جمع می‌شود. اپراتور، فیلم اضافی دور محصول را جدا می‌کند و همین روند را با سایر محصولات ادامه می‌دهد.

 

دستگاه شیرینگ پک پلی‌اتیلن

این دستگاه از نظر کارایی شباهت زیادی به دستگاه شرینک پک کابینی دارد. با این حال تفاوت‌هایی نیز بین این دو دستگاه وجود دارد. به عنوان مثال دستگاه شیرینگ پک پلی‌اتیلن دارای دوخت پدالی است. یک تفاوت عظیم و مهم دیگر بین این دو دستگاه این است که دستگاه شرینک پک پلی‌اتیلن به خاطر شکل دستگاه، می‌تواند بسته بندی کارتن و محصولات دارای کفی را انجام دهد. به همین جهت در بسته بندی محصولات صنعتی بزرگ یا بسته بندی کارتن مادر قطعات خودرو می‌تواند مورد استفاده بسیاری قرار بگیرد.

 

بررسی انواع دستگاه اسکین پک

یکی دیگر از روش‌های بسته بندی محصولات صنعتی و قطعات خودرو، استفاده از دستگاه‌های اسکین پک است. در این بخش انواع دستگاه اسکین پک را بررسی می‌کنیم.

معمولاً قالب‌گیری برای بسته بندی محصولات توجیه اقتصادی ندارد. در چنین شرایطی استفاده از دستگاه اسکین پک می‌تواند بسته بندی جذاب و مناسبی ارائه بدهد که با همان روند قالب‌گیری ساخته و پرداخته شده است. دستگاه اسکین پک از انواع دستگاه‌های بسته بندی وکیوم فرمینگ به شمار می‌آید.

در این نوع از ماشین‌آلان بسته بندی، در طی فرایند حرارت‌دهی، پلاستیک فرم کالا را به خود می‌گیرد. دستگاه اسکین پک نادی پک دارای دو ابعاد ۵۰ در ۳۵ و ۵۰ در ۷۰ است که متناسب با نیاز و شرایط محصولات تولیدی خود می‌توانید یکی را انتخاب کنید. این دستگاه‌ها به دو صورت دستی و اتوماتیک کار می‌کنند.

 

 سخن پایانی

در این مطلب ابتدا تأثیر بسته بندی در فروش محصولات صنعتی را بررسی کردیم و از این گفتیم که بسته بندی مناسب تا چه حد می‌تواند فروش محصول را افزایش دهد. همچنین از ویژگی‌های ضروری بسته بندی قطعات خودرو، یعنی زیبایی، اطلاعات و محافظت ار محصول صحبت کردیم. این سه مورد، عناصری هستند که برای یک بسته بندی مناسب جهت قطعات خودرو لازم هستند.

در ادامه مطلب شرایط استفاده از دستگاه شرینگ پک و انواع آن را بررسی کردیم و همچنین در مورد انواع دستگاه اسکین‌پک گفتیم. هر دوی این دستگاه‌ها برای بسته بندی محصولات صنعتی و قطعات خود کارایی دارند و مناسب هستند؛ با این حال شما به عنوان کارآفرین یا صاحب صنایع تولیدی می‌توانید با توجه به شرایط محصول و کارگاه یا کارخانه‌تان، بهترین گزینه را انتخاب کنید. یادتان باشد بسته بندی مناسب به معنای فروش بیشتر و در نهایت سودهی بالاتر است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.