چهارشنبه , ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
پردیس سامیت ۲۰۲۱ برگزار شد

با حضور اعضای زیست‌بوم فناوری و نوآوری ایران

پردیس سامیت ۲۰۲۱ برگزار شد

پارک فناوری پردیس دو روز گذشته میزبان اعضای زیست‌بوم نوآوری و فناوری ایران در پردیس سامیت 2021 بود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پارک فناوری پردیس، چهارمین رویداد پردیس سامیت، ۱۴ و ۱۵ اسفند ماه در این مجموعه برگزار شد. پردیس سامیت ۲۰۲۱ میزبان افرادی از مجموعه‌های مختلف فعال در زیست‌بوم فناوری و نوآوری ایران بود که در این رویداد ضمن دریافت آموزش، به تفریح پرداخته، با یکدیگر آشنا شدند و در مسیر شبکه‌سازی و توسعه ارتباطات پیش رفتند.

گذر از سد کرونا با مدل کمپ استارتاپی
«مهدی عظیمیان» مدیر کل توسعه شعب و پردیس‌های این مجموعه با توجه به شرایط همه‌گیری ویروس کرونا و محدودیت‌های برگزاری رویداد پردیس سامیت، گفت: آخرین دوره پردیس سامیت ۲۴ و ۲۵ بهمن ماه سال گذشته برگزار شد و یک هفته بعد از آن با ورود ویروس کرونا به کشور، محدودیت‌ها شروع شدند و ما عملا تا نیمه‌های امسال تصمیم قطعی برای برگزاری چهارمین دوره پردیس سامیت نداشتیم. البته درنهایت تصمیم گرفتیم با وجود تمامی محدودیت‌های کرونایی این رویداد را برگزار کنیم.
وی ادامه داد: بنیان‌های رویداد پردیس سامیت بر ارتباط بین افراد و شبکه‌سازی استوار است که تنها با برگزاری حضوری این رویداد میسر می‌شود. در نهایت با در نظر گرفتن همه این موارد، تصمیم گرفتیم پردیس سامیت ۲۰۲۱ را با مدل کمپ استارتاپی برگزار کنیم.
عظیمیان تصریح کرد: هرچند این مدل برگزاری، سختی‌ها و هزینه‌های بالایی داشت اما نزدیک به ۶۰ چادر تک نفره جهت اسکان شبانه شرکت کنندگانی که قصد نداشتند در هتل بمانند، برپا کردیم. در مجموع بیش از ۳۰۰ نفر در پردیس سامیت امسال شرکت کردند.

استارتاپ‌های جوان پای درس کهنه‌کارهای کسب و کار
مدیر کل توسعه شعب و پردیس‌ها درخصوص پنل‌ها و سخنرانی‌های این رویداد، توضیح داد: در بخش محتوایی چهارمین دوره پردیس سامیت بیش از ۲۰ پنل و سخنرانی برگزار شد. محوریت تمامی این پنل‌ها و سخنرانی‌ها، مشکلات و آسیب‌های موجود در اکوسیستم استارتاپی، با محوریت شتابدهنده‌ها، فضاهای کاری اشتراکی و برگزارکنندگان رویدادهای کارآفرینی بود.
عظیمیان افزود: در پردیس سامیت ۲۰۲۱ موضوعاتی مانند چالش‌های جذب سرمایه از جانب استارتاپها و همچنین از نگاه سرمایه‌گذاران را در دستور کار برخی پنل‌های خود قرار دادیم.
وی تصریح کرد: تلاش ما این بود که موضوعات پنل‌ها به بهتر شدن شرایط، آسیب شناسی بیشتر و بحث و مشورت پیرامون این موضوع‌ها کمک کند.
رئیس مرکز شتابدهی نوآوری درخصوص افرادی که در این پنل‌ها سخنرانی کردند، گفت: برای سخنرانی در پنل‌های این رویداد سعی کردیم از افراد با تجربه‌ای که در حوزه تخصصی خود جزء بهترین‌ها هستند، استفاده کنیم.
وی ادامه داد: مدیران شتابدهنده‌ها و برگزارکنندگان رویدادهای کارآفرینی، مدیران ارشد پارک فناوری پردیس، مسئولان دولتی، مدیران عامل شرکت‌های مطرحی همچون شرکت «روزانه»، «تلاونگ»، «علی بابا» جزء سخنرانان پنل‌های ما بودند. سعی کردیم از دانش و توانمندی‌های آن‌ها در زمینه‌های مختلف جهت بهره‌مندی استارتاپ‌های کوچکتری که در رویداد حاضر بودند، استفاده کنیم.

رقابت استارتاپ‌ها؛ یک بخش جدید در پردیس سامیت ۲۰۲۱
عظیمیان، در خصوص اضافه شدن بخش‌های ویژه‌ای به پردیس سامیت ۲۰۲۱، اظهار داشت: یکی از بخش‌های جدید در رویداد امسال، رقابت استارتاپی بود.
وی توضیح داد: قبل از برگزاری رویداد با انتشار فراخوانی از شتابدهنده‌های عضو مرکز شتابدهی نوآوری خواستیم تا هر کدام از آن‌ها یکی از استارتاپ‌های موفق عضو خود را برای حضور در این رقابت معرفی کنند. استارتاپ‌های معرفی شده در این دو روز در حضور داوران خود را معرفی و فعالیتشان را تبیین کردند. سپس داوران به ارزیابی شرکت‌کنندگان پرداختند و رتبه‌های هر کدام اعلام شد.
مدیر کل شعب و پردیس‌های پارک فناوری پردیس، اسامی برندگان را به این ترتیب اعلام کرد: استارتاپ «رپید ایکس» از شتابدهنده «بندالب»، استارتاپ «پشتیبان» از شتابدهنده «گرین وب» و استارتاپ «لینوم» از شتابدهنده «تریگ آپ»، به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

انتخاب فضاهای کاری اشتراکی برتر از نگاه استارتاپ‌های مستقر در آنها
رئیس مرکز شتابدهی نوآوری در مورد بخش جدید دیگری که در پردیس سامیت ۲۰۲۱ برگزار شد، گفت: نظرسنجی در مورد عملکرد فضاهای کاری اشتراکی نیز امسال به پردیس سامیت اضافه شد.
وی ادامه داد: ۱۶ فضای کاری اشتراکی عضو مرکز شتابدهی نوآوری از جنبه‌های مختلف و امکانات و خدماتی که ارائه می‌کنند، با رای و نظر تیم‌ها و افراد مستقر در آنها مورد نظرسنجی قرار گرفتند و بهترین فضاهای کاری اشتراکی ایران که مورد تایید مرکز شتابدهی نوآوری هستند، انتخاب شدند.
فضاهای کاری اشتراکی«پویتِک» و «آبی سفید»، هر دو از اصفهان در رتبه اول و دوم و دو فضای کاری «فینوا» و «پارادایس‌هاب» هر دو از تهران به طور مشترک، در رتبه سوم این نظرسنجی قرار گرفتند.
همچنین مدیر کل شعب و پردیس‌های پارک فناوری پردیس از برگزاری یک برنامه مشترک با انجمن VC به عنوان بخش جدیدی که امسال به رویداد پردیس سامیت اضافه شده است، یاد کرد و گفت: برنامه مشترکی با انجمن VC در قالب یک گردهمایی سالانه برگزار شد. در این گردهمایی مدیران عامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر در روز اول در بخش هایی از رویداد پردیس سامیت حضور داشتند و پنلها و سخنرانیهایی نیز به این بخش اختصاص یافت.

دورهمی شبانه کنار آتش و تفریحات مختلف، بخش‌های جدانشدنی پردیس سامیت
عظیمیان درباره برنامه‌های تفریحی و سرگرمی برگزار شده در چهارمین پردیس سامیت، گفت: در فضای بزرگ کمپ، سعی کردیم به فضاهای تفریحی و خدماتی نیز توجه داشته باشیم. در کنار چادرهای بزرگ کمپ، اتاقی برای استراحت میهمانان ویژه، فضایی به عنوان رستوران و برای پذیرایی، اتاق امانات، مکان‌هایی جهت اجرای تئاترهای خیابانی در نظر گرفتیم. همچنین یک زیپ لاین و بازیهای دیگر برای تفریح و سرگرمی شرکت‌کنندگان تدارک دیده شده بود.
وی افزود: یکی از برنامه‌های سرگرمی همیشگی ما در پردیس سامیت، دورهمی دور آتش است که به عنوان آخرین برنامه شب اول رویداد برگزار می‌شود و معمولا یک نفر در این شب‌نشینی سخنرانی می‌کند. امسال آقای کریمی، مدیرعامل مجموعه «پلنت» مطالب بسیار مفیدی را برای حاضرین بیان کرد. در کنار سایر برنامه‌های تفریحی، محمد زارع و گروه مجاز، فینالیست‌های سال گذشته و امسال برنامه عصر جدید در بین دوستان حاضر شدند و به اجرای نمایش پرداختند.

تغییرات آب و هوایی و کرونا، حریف پردیس سامیت نشدند
مدیر کل توسعه شعب و پردیس‌ها اظهار داشت: با وجود سختی‌های فراوانی مثل تغییرات شدید آب و هوایی و همه‌گیری کرونا، توانستیم به خوبی این رویداد را برگزار کنیم. امیدواریم با برنامه‌ریزی‌ها و آماده سازی زیرساخت‌های مناسب‌تر، سامیت‌های آینده را بهتر برگزار کنیم. همچنین بازخورد خوبی از شرکت کننده‌ها داشتیم که اکثرا از رویداد رضایت قابل قبولی داشتند.
وی در پایان در مورد طرح‌ها و برنامه‌های جدید برای برگزاری پردیس سامیت در سال‌های آینده، بیان کرد: قصد داریم پردیس سامیت را در سال‌های آینده، به تدریج به سمت بین‌المللی بودن پیش ببریم. امیدواریم بتوانیم یک رویداد قوی و با ظرفیت، برای اکوسیستم کارآفرینی کشورمان برگزار کنیم. هدف ما ایفای نقشی مفید در بهبود عملکرد استارتاپی کشور از طریق شرکت افراد بیشتر در رویداد پردیس سامیت و تقویت توانمندی‌ها و ارتباطات ایشان است.

همچنین مطالعه کنید:

طرح کالابرگ در ۱۴۰۳ ادامه می‌یابد/ امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

به گزارش کسب و کار نیوز ، داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.