صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / امضای تفاهم نامه همکاری میان مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات اتاق بازرگانی ایران و جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان
امضای تفاهم نامه همکاری میان مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات اتاق بازرگانی ایران و جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان

امضای تفاهم نامه همکاری میان مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات اتاق بازرگانی ایران و جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان

تفاهم نامه همکاری میان مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات اتاق بازرگانی ایران و جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان با هدف ارزش آفرینی، ارتقا تولید ملی، حمایت از نخبگان جوان و همکاری در زمینه سرمایه گذاری مشترک، استقرار تیم ها در شتابدهنده و فضای کار اشتراکی، برگزاری رویدادها، دوره های آموزشی و دورهمی ها و تجاری سازی ایده ها، محصولات و خدمات فناورانه به امضای طرفین رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز، مهدی اقتصادی رئیس مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات اتاق بازرگانی ایران به شرح توضیحاتی درباره اهداف تاسیس مرکز پرداخت و گفت: در اتاق بازرگانی یک سری شرکت‌های بزرگ و باسابقه هستند که بازار را به خوبی می‌شناسند و با اکوسیستم سنتی آشنایی کامل دارند. از سوی دیگر استارتاپ ها هستند که سیستم های نوین و مدرن را پیاده سازی میکنند و روحیه خلاق و نوآوری دارند.  این دو گروه در مرکز نوآوری اتاق بازرگانی به یکدیگر وصل می شوند و در این بین هم سنتی‌ها ارتقا پیدا می‌کنند و هم استارتاپ‌ها و شرکت های دانش بنیان نوپا می توانند وارد بازار شوند و برای خود سهمی پیدا کنند.

او افزود: رسالت ما در مرکز نوآوری حمایت از ایده هایی است که به تکامل رسیده و محصول یا خدمت قابل ارائه دارند.

اقتصادی بابیان اینکه نمایشگاه دائمی برای ارائه محصولات فناورانه شرکت‌ها و استارتاپ‌ها در مرکز نوآوری و شتاب دهی صادرات راه‌اندازی خواهد شد، گفت: با تمام توان تلاش می‌کنیم تا از شرکت‌هایی که محصولات تجاری‌سازی شده دارند برای ورود به بازارهای صادراتی حمایت کنیم.

رئیس مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات با بیان اینکه اتاق‌های بازرگانی در استان‌های دیگر هم اقدام به راه اندازی مراکز نوآوری کرده‌اند گفت: تاکنون اتاق های بازرگانی در استان‌های زنجان، اراک، سمنان و یزد مقدمات ایجاد مراکز نوآوری را آماده کرده اند.

سحر بنکدارپور دبیرکل مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان با بیان اینکه نقش حلقه واسط میان تجار و شرکت‌های سنتی با استارتاپ‌ها و کسب‌و کارهای جوان را داریم، گفت: بزرگترین هدف ما گسترش بازارهای تجاری است تا محصولات دانش‌بنیان و فناور علاوه بر بازار داخلی، به کشورهای دیگر هم صادر شوند.

شادی جمیلی مدیردبیرخانه جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان نیز به معرفی جشنواره پرداخت و گفت: جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان در راستای حمایت از ایجاد کسب‏ و‏کارهای مبتنی بر فناوری، نوآوری و تحقق اقتصاد مقاومتی، با هدف تبدیل ایده به ثروت از سال ۹۶ به صورت سالیانه در سطح ملی برگزار می‌شود و برگزیدگان نهایی در پایان جشنواره از اعتبار ویژه بنیاد نیکوکاری جمیلی به منظور تجاری‌سازی محصول و ایجاد شرکت نوپا بهره‏‌مند می‏شوند.

او افزود: دانشجویان با طرح ها و ایده هایی که به تایید کمیته علمی جشنواره رسیده است در این رویداد شرکت میکنند و پس از رقابت با یکدیگر به برترین آنها جوایزی اهدا می شود.

بنکدارپور در ادامه پیشنهاد کرد: برترین ایده های شناسایی شده در جشنواره را به مرکز معرفی کنید تا بذرهایی که پتانسیل جوانه زدن و رشد دارند را توانمندسازی کنیم و زمینه را برای ورود به بازار را برایشان فراهم سازیم.

در پایان این نشست تفاهم نامه‌ای با هدف توسعه ارتباط بین جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان  با مرکز نوآوری و شتابدهی صادرات اتاق بازرگانی ایران به امضای طرفین رسید که به موجب آن طرفین متعهد شدند تا در زمینه ارزش‌آفرینی، ارتقا تولید ملی، حمایت از نخبگان جوان و همکاری در زمینه سرمایه‌گذاری مشترک، استقرار تیم‌ها در شتابدهنده و فضای کار اشتراکی، برگزاری رویدادها، دوره‌های آموزشی و دورهمی‌ها و تجاری سازی ایده‌ها، محصولات و خدمات فناورانه با یکدیگر همکاری کنند.

سرمایه‌گذاری مشترک بر روی تیم‌های دارای توجیه فنی و اقتصادی، ارائه خدمات ارزیابی مالی و اقتصادی و تدوین گزارش امکان‌سنجی و طرح کسب وکار، همکاری در برگزاری کارگاه‌ها، رویدادها، وبینارهای آموزشی و دورهمی‌های پیشنهادی، اختصاص با تخفیف فضای کار اشتراکی به تیم‌های متقاضی، همکاری برای تبادل دانش فنی، تیم، منتور و مدرس و تبادل محتواهای علمی و آموزشی، همکاری برای تجاری سازی ایده‌های در اولویت و غیره از جمله مفاد این تفاهم نامه همکاری به شمار می‌روند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.