صفحه اصلی / اسلایدر / مردم در صف خرید مرغ
مردم در صف خرید مرغ

مردم در صف خرید مرغ

در طی هفته های اخیر شاهد افزایش قیمت مرغ و کمبود آن در شهر هستیم که موجب تشکیل صف های طولانی درمقابل واحدهای عرضه مرغ شده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، درحالی که مردم از کمبود مرغ گلایه مند هستند ، و فروشندگان قیمت مصوب ۲۰هزار و ۴۰۰ تومانی مرغ را واقعی نمی دانند ، مسئولان یا اظهار می کنند کمبودی وجود ندارد و یا اگر هم کمبود هست مقطعی بوده و چند روز آینده حل خواهد شد.

مسئولین فقط حرف می زنند

در بین جماعتی که در صف خرید مرغ ایستاده اند،شهروند اهل ارومیه از شرایط موجود گله کرد و گفت: به خدا انصاف نیست هوا سرد،کرونا غوغا می کند و ما هنوز در صف طولانی خرید مرغ هستیم مسئولین هیچ نظارتی ندارند فقط حرف می زنند.

وی ادامه داد: از طرفی می گویند تجمع نکنید کرونا است از طرفی هم مجبوریم  در صف خرید بیایستیم پس چه کسی به فریاد مردم می رسد.

یک پیرمرد دیگری در صف خرید مرغ گفت: بخاطر یک مرغ از صبح در صف خریدیم هرروز یک مایحتاج کمبود پیدا می کند و داستان ادامه دارد.

وی ادامه داد: چند روز است که در صف میایستم اما مرغ تمام می شود چرا به اندازه کافی مرغ به بازار تزریق میکنند در حالیکه مسئولین دم از عدم کمبود می زنند!

چرا باید مرغ را با قیمتی پایین تر از قیمت خرید،بفروشم

یک فروشنده مواد پروتینی خیابان ولیعصر ارومیه در گفت وگو با ایسنا میگوید: تا چند هفته پیش مرغ تا ۲۰تومان به فروش می رفت ولی الان مرغ با قیمت آزاد را خودم بیشتر از ۲۰هزار تومن میخرم چطور باچند هزار تومن پایین تر قیمت خرید خودم و باقیمت مصوب تنظیم بازار  بفروشم!

وی با اشاره به اینکه سهمیه مرغ دولتی تا۵۰ درصد کاهش یافته است، یاد آور شد: بعضی روزها مرغ یا اصلا توزیع نمی شود اگرهم توزیع شود انقدر کم است که تا ساعت ۱۰تمام می شود.

این فروشنده اظهار کرد: قیمت مصوب اعلامی برای مرغ، ۲۰هزار و ۴۰۰تومان است ولی کمبود مرغ باعث شده برخی سهمیه خود را در بازار آزاد باقیمت بالا بفروشند.

نظارتها بر بازار مرغ کم است

یکی دیگر از فروشندگان مرغ در ارومیه در گفت وگو باایسنا افزود:  علت اصلی کمبود ها عدم نظارت در توزیع و بالابودن قیمت نهاده های دامی وکمبود تولید است.

وی یاد آور شد: سهمیه دریافتی مرغ در روزهای اخیر کاهش یافته تاجایی که قبلا تا۴۰۰کیلوگرم هم می رسید ولی الان انقدر کم است که پاسخگو نیازها نیست.

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.