صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / جذب مشتری برای رستوران و کافه در ایام کرونا
جذب مشتری برای رستوران و کافه در ایام کرونا

جذب مشتری برای رستوران و کافه در ایام کرونا

کسب و کار نیوز- جذب مشتری برای رستوران و کافه هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا، به مراتب سخت‌تر از گذشته شده است. در این مقاله راجع به یک راهکار موثر، مفید و کارآمد برای موفقیت صاحبان این کسب و کارها، صحبت خواهیم کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، این روزها که جهان با تهدید جدی ویروس کووید-۱۹ مواجه شده است، کشورهای زیادی برای رعایت فاصله‌ی فیزیکی، فعالیت بسیاری از مشاغل، موسسات آموزشی، مسافرت و برگزاری اجتماعات را محدود یا حتی لغو کرده‌اند. غذا خوردن در رستوران‌ها نیز مثل تمام چیزهایی که در سالهای اخیر تغییر کرده، شکلی جدید و متفاوت به خود گرفته است. می‌دانید که رستوران یکی از مکان‌هایی است که احتمال انتقال ویروس کرونا در آنجا وجود دارد. دکتر آنه لیو (Anne Liu) از مرکز بهداشت استفورد می‌گوید: «صرف غذا در خارج از منزل در دوران همه‌گیری فعالیتی پرخطر به شمار می‌رود. لذا گرفتن غذا از رستوران و میل کردن آن در منزل با ریسک کمتری همراه است». در چنین شرایطی یکی از دغدغه‌های اصلی مدیران رستوران‌ها و کافه‌ها، جذب مشتری برای رستوران و کافه و ادامه‌ی فعالیت به قوت سابق در فضای فعلی کسب و کار می‌باشد. اما راه‌حل چیست؟

یکی از موثرترین راهکارهایی که به منظور جذب مشتری برای رستوران و کافه به ویژه در این روزهای حساس وجود دارد، حضور فعال در فضای آنلاین است.  اما برای بازاریابی و جذب مشتری در رستوران‌ها به صورت آنلاین، باید با استراتژی‌های قابل اجرا و کارآمد در دیجیتال مارکتینگ آشنا باشید. برای آنکه در فضای رقابتی و شرایط بحرانی این روزها بتوانید رستوران و یا کافی‌شاپ خود را سرپا نگه دارید، باید متمایز از دیگران باشید و در عین حال هرجا که رقبایتان حضور دارند، جلوی چشم مخاطبانتان باشید. خب چه جایی بهتر از اینترنت و فضای مجازی؟ تبلیغات موبایلی و حضور در شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار همچون اینستاگرام، این روزها برای هر کسب و کاری لازم و ضروری است. از این شبکه‌های اجتماعی می‌توانید برای اطلاع‌رسانی، ارائه‌ی کد تخفیف، تبلیغات، برگزاری کمپین، مسابقه و… استفاده نمایید. در ادامه راجع به استفاده‌ی صحیح از این کانال ارتباطی پرقدرت صحبت خواهیم کرد.

 

جذب مشتری برای رستوران و کافه با فعالیت موثر در اینستاگرام

حضور قوی و موثر در اینستاگرام به جهت جذب مشتری برای رستوران و کافه در شرایط کنونی، بسیار کمک کننده است. برای مجموعه‌ی خودتان یک پیج اینستاگرام درست کنید و تعامل پایدار با مشتریان برقرار نمایید. با این کار می‌توانید از انتظارات و دغدغه‌ی مشتریان با خبر شوید و ببینید که در وضعیت سخت فعلی، چه چیزهایی برای آن‌ها اولویت بیش‌تری دارد. نمای ورودی رستوران را نشان دهید و عکس‌های جذاب و اشتها برانگیز از غذاهایتان برای مخاطبان به اشتراک بگذارید. ایده‌ی جذاب دیگری که وجود دارد این است که می‌توانید بخشی از فرآیند پخت را در مقابل چشم مخاطبان خود به تصویر بکشید. برای مثال اگر تمرکز شما بر روی غذاهای ارگانیک و سالم می‌باشد، می‌توانید از همین قابلیت استفاده کرده و آن ‌را در پیج اینستاگرامتان به اشتراک بگذارید. بهترین فرصت برای به نمایش گذاشتن هویت برند شما، تبلیغات اینستاگرامی است.

آن‌چه که این روزها موجب نگرانی مردم در خصوص تهیه‌ی غذاهای رستورانی شده است، ترس از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. شما می‌توانید به هر روشی که می‌توانید از بابت رعایت آداب و اصول بهداشتی که مخصوص این شرایط می‌باشد، خیال مشتری‌هایتان را راحت نمایید. جالب است بدانید که ایده‌ی تهیه‌ی محتوای ویدئویی در این زمینه هم جواب می‌دهد. شما می‌توانید با تهیه‌ی فیلم از کل فرآیند تولید، از خرید و تهیه‌ی مواد اولیه گرفته تا ورود به انبار و آماده‌سازی، به مشتری‌هایتان این اطمینان خاطر را بدهید که تمام اصول را رعایت می‌کنید و به آن‌ها اثبات کنید که سلامت آن‌ها برای شما اهمیت دارد. همچنین می‌توانید به معرفی کارکنان حرفه‌ای خود (مثل ناظر بهداشت مجموعه) بپردازید. حتماً تاثیر شگفت‌انگیز این کارتان را در مدت زمان کوتاهی، خواهید دید و موفق به جذب مشتری برای رستوران و کافه طی این مدت خواهید شد.

شگفت‌زده کردن مشتریان، با ارائه‌ خدمات جذاب و ویژه به آن‌ها

این روزها دسترسی سریع به محصولات و استفاده‌ی راحت از آن‌ها، یکی از مهم‌ترین خواسته‌های مشتریان می‌باشد. رستوران‌هایی که امکان ارسال غذا به مشتریان را داشته باشند، مورد استقبال بیش‌تری قرار می‌گیرند. اگر هم این امکان در رستوران شما وجود نداشته باشد می‌توانید با سرویس‌های تحویل کالا و خدمات، برای فراهم کردن این امکان، همکاری نمایید. ارائه‌ی آفرها و تخفیفات ویژه، ایده‌ی جذاب دیگر به منظور جذب مشتری برای رستوران و کافه می‌باشد. با این کار، ضمن تشکر از مشتریان وفادارتان، آن‌ها را تشویق خواهید کرد که مجدداً از شما خرید کنند. در مورد قیمت غذاها و هر آنچه که فکر می‌کنید، مشتریان باید راجع به آن اطلاعات دقیق کسب کنند (مثل قیمت غذاها و تخفیفات)، شفاف و واضح توضیح دهید.

برای آن‌که بتوانید به درستی کسب و کارتان را در فضای مجازی و اینستاگرام معرفی کنید و در زمینه‌ی جذب مشتری برای رستوران و کافه موفق عمل نمایید، باید از افراد فعال و شناخته شده در امر تبلیغات و مارکتینگ کمک بگیرید. موبودید، اولین و بزرگترین سایت تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی در ایران است که به مدیران و صاحبان رستوران‌ها و کافه‌ها کمک می‌کند تا بتوانند به صورت مجازی فعالیت خود را ادامه دهند و در این روزهای سخت به کسب درآمد از اینستاگرام بپردازند. همین حالا می‌توانید برای دریافت مشاوره رایگان و استفاده از خدمات جذاب وارد این سامانه شوید و کافه یا رستوران خود را رونقی دوباره ببخشید.

 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.