صفحه اصلی / اصناف / رونق کسب‌وکار روستاییان با سامانه روستابازار پست
رونق کسب‌وکار روستاییان با سامانه روستابازار پست

رونق کسب‌وکار روستاییان با سامانه روستابازار پست

کسب و کار نیوز - مدیرعامل شرکت ملی پست ایران گفت: با راه‌اندازی سامانه «روستابازار» و فراهم آوردن امکان فروش صنایع دستی و تولیدات روستاییان در این بازار، کسب و کار ساکنان روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته رونق می‌یابد.

به گزارش کسب و کار نیوز، رمضانعلی سبحانی‌فر -مدیرعامل شرکت ملی پست ایران- با بیان اینکه این بستر در راستای اجرای مصوبات سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به سیستان بلوچستان، ایجاد شده است، افزود: سامانه روستابازار به آدرس rustabazar.post.ir دسترسی آسان تولیدکنندگان صنایع دستی و محصولات کشاورزی و دامی به بازارهای داخلی برای فروش بدون واسطه را ایجاد کرده است.

طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،  وی با تاکید بر اینکه کمتر از دو ماه از این مصوبه می‌گذرد و تاکنون ۵۰ غرفه در این سامانه توسط روستاییان ایجاد شده است، افزود: تولیدکنندگان صنایع دستی و محصولات کشاورزی و … می‌توانند با ثبت نام در اینسامانه غرفه‌ای در اختیار گرفته و به فروش تولیدات خود بپردازند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، همکاری با دیگر سازمان‌ها و نهادهای مرتبط از جمله دهیاری‌ها و اتحادیه تعاونی‌های روستایی و همچنین اطلاع‌رسانی به روستاییان و تولیدکنندگان را در این رابطه مهم ارزیابی کرد و گفت: پست با تعهد قبول مرسولات روستاییان و ارسال به آدرس خریدار در سراسر کشور در کمترین زمان، زمینه پرداخت الکترونیکی آن را نیز فراهم آورده است.

سبحانی‌فر با اشاره به اینکه از ۵۰ غرفه ایجادشده، حدود غرفه مربوط به روستاییان استان سیستان و بلوچستان است، افزود: کمک به محرومیت‌زدایی از روستاییان این استان، یکی از مهمترین اهداف راه‌اندازی روستابازار است. به همین منظور در راستای اجرای مصوبات سفر وزیر به این استان، طی دو ماه گذشته ۲۵۰ نقطه پستی مانند دفاتر نمایندگی، خدمات روستایی یا دفتر پستی دولتی در روستاهای سیستان و بلوچستان فعال شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.