صفحه اصلی / سرخط خبرها / رسیدگی به ۸۸ درصد از شکایات مردمی در ۱۰ ماهه اول سال ۹۹
رسیدگی به ۸۸ درصد از شکایات مردمی در ۱۰ ماهه اول سال ۹۹

رسیدگی به ۸۸ درصد از شکایات مردمی در ۱۰ ماهه اول سال ۹۹

کسب و کار نیوز - مدیر کل امور حقوقي و تعزيرات سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان ضمن تشریح عملكرد بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها، تلفن 124 ستاد سازمان‎های مذکور و اپلیکیشن (سامانه اطلاع رسانی قیمت) طي 10 ماهه سالجاری بیان داشت: در راستای نظم دهی و انسجام بيشتر فرايند تنظيم بازار، بازرسي هاي مستمر توسط اكيپ‎هاي بازرسي و نظارت در ادارات صنعت، معدن و تجارت استان ها صورت مي گيرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، سیدمجتبی سجادی جزی با اشاره به آمار گشتهای انجام شده افزود : از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۳۱،۱۵۷ گشت مشترک با حضور بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها و سازمان تعزیرات حکومتی و دیگر دستگاه های ذیصلاح از جمله وزارت جهاد کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، اتاق اصناف و اتحادیه ها و… انجام گرفته است که نتیجتاً ۵۶،۷۸۰ فقره پرونده تخلفاتی به ارزش تقریبی ۱۷،۲۹۹ میلیارد ریال تشکیل و جهت رسیدگی و صدور رای به ادارات کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
وی درخصوص دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی افزود: طی مدت مذکور در مجموع ۱۹۷ هزار و ۳۵۰ فقره شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری استان ها دریافت شده که از این تعداد ۸۸ درصد شکایات مورد رسیدگی قرار گرفته و ۱۲ درصد باقی مانده نیازمند اظهارنظر کارشناسی و یا استعلام حقوقی از مراجع ذیربط است. عمده گزارشات مردمی در بخش کالایی، مربوط به عرضه نان، میوه و سبزی و در بخش خدمات، درخصوص تعمیر خودروهای سبک و رستوران ها بوده است که بخش عمده آن، مربوط به تخلفات گرانفروشی و تقلب بوده است.
ایشان گفت طی ۱۰ ماهه ابتدایی سال جاری تعداد ۲۰۴۸۹۷ پرونده از طریق سازمان های صنعت، معدن وتجارت استان ها تشکیل و به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال گردیده است که با لحاظ پرونده های باقی مانده از سال گذشته تعداد ۲۰۸،۶۳۸ رای از سوی شعب تعزیرات حکومتی صادر شده است. ارزش ریالی پرونده ها بیش از ۱۷۸ هزار میلیارد ریال ذکر شده و میزان جرائم وصولی، بر اساس اطلاعات دریافتی بالغ بر ۱،۵۷۱،۹۶۶،۷۰۳،۱۱۴ میلیارد ریال اعلام شده است.
سجادی افزود طی این مدت تعداد ۶۳۲ فقره پرونده نیز توسط این سازمان به ادارات کل تعزیرات حکومتی ارسال شده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۲۶ درصد افزایش داشته است.

همچنین مطالعه کنید:

۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش کسب و کار نیوز ، «محمد آیینی» افزود: برنامه نوسازی ۱۵۰ هزار واحد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.