صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / ساخت انواع آزمون فارسی با آزمون ساز آنلاین
ساخت انواع آزمون فارسی با آزمون ساز آنلاین

ساخت انواع آزمون فارسی با آزمون ساز آنلاین

با تغییر شیوه‌ی زندگی، روش های آموزشی و یادگیری نیز تغییر کرده است. موسسات و آموزشگاه ها نیز هم راستا با دیجیتالی شدن زندگی انسان‌ ها، وارد این مسیر شده اند. یکی از بخش های جدایی ناپذیر آموزش، برگزاری آزمون ها است. شما به عنوان یک موسسه ی آموزشی باید قادر به ساخت انواع آزمون فارسی برای سایت خود باشید. خوشبختانه این کار چندان دشوار نیست و اسکریپت و افزونه های آزمون ساز آنلاین زیادی برای این کار وجود دارد که استفاده از آنها لزوماً به داشتن دانش تخصصی کامپیوتری نیاز ندارد.

برای راه اندازی آزمون ساز آنلاین دو روش وجود دارد:

۱: راه اندازی وب سایت وردپرسی به همراه افزونه های آزمون ساز

۲: نصب و استفاده از اسکریپت های آزمون ساز آنلاین

برای هر کدام از روش های ذکر شده کافیست در ابتدا یک هاست و دامنه تهیه کنید سپس از یکی از روش های بالا را مورد استفاده قرار دهید.

آزمون ساز آنلاین

اسکریپت آزمون ساز

از آنجایی که هدف ما ساخت انواع آزمون فارسی است، می خواهیم به شما یک محصول اسکریپت آزمون ساز فارسی با نام آزمون برتر را معرفی کنیم. به کمک این اسکریپت آماده شما می‌ توانید آزمون های فارسی برای کاربرانتان طراحی کنید. این محصول اسکریپت آزمون ساز بر اساس زبان php است. پلتفرم های آزمون ساز آنلاین در چند دهه گذشته و با رشد آموزش آنلاین پیشرفت و خواهان زیادی داشته است.  یکی از ساده و در عین حال کاربردی ترین آزمون ساز آنلاین استفاده و نصب اسکریپت های آماده است. اسکریپت آزمون ساز آنلاین با نام آزمون برتر این امکان را برای وب سایت شما فراهم می کند که بتوانید برای کاربرانتان آزمون طراحی کنید و محتوا آموزشی ارائه دهید. اسکریپت آزمون آنلاین Azmoon bartar یک اسکریپت بر پایه php می باشد.

امکان ارسال محتوای آموزشی به همراه فایل برای کاربران، دسته بندی و تعیین سطح سوالات از نظر درصد سختی و آسانی آزمون برای کاربران، طراحی سوالات به صورت چند گزینه ای، انتخابی، پاسخ کوتاه و بلند، ارائه کارنامه و ریز نمرات آزمون کاربران به همراه تحلیل و پاسخ برگه ها از جمله امکانات اسکریپت آزمون ساز فارسی است.

مزایای زیادی در استفاده از این اسکریپت آزمون ساز آنلاین وجود دارد که از جمله ی آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارسال محتوای آموزشی به صورت فایل برای کاربران
  • تعیین درصد سختی و آسانی سوالات
  • طراحی آزمون های چند گزینه ای، انتخاب گزینه ی صحیح یا ارائه ی پاسخ‌ های تشریحی
  • ارائه ی کارنامه و ریز نمرات
  • تحلیل سوالات و ارائه ی پاسخنامه

این محصول را می توان بهترین اسکریپت آزمون ساز آنلاین فارسی دانست که برای اولین بار توسط شرکت راست چین ارائه شده است و شما می توانید آن را از سایت همین شرکت خریداری نمایید.

افزونه azmoonsaz

این افزونه یک افزونه ی آزمون ساز آنلاین سازگار با وردپرس است که به وسیله ی آن می توانید ساخت انواع آزمون فارسی را به راحتی انجام دهید. استفاده از این آزمون ساز آنلاین امکان طراحی انواع آزمون های چند گزینه ای، تشریحی، جای خالی و… را میسر می سازد.

از دیگر مزایای این آزمون ساز آنلاین می‌ توان به امکان صفحه بندی، رتبه بندی، ساخت آزمون زمان دار، اختصاص دادن تعدادی از آزمون های خاص به برخی افراد خاص، ایجاد صفحه ی حساب کاربری، امکان نمایش تصادفی تعدادی مشخص از سوالات از بانک سوالات، امکان خرید آزمون از ووکامرس، چپ چین کردن صفحه برای سوالات آزمون زبان و ایجاد داشبورد اختصاصی اشاره کرد.

شما می توانید این افزونه ی ایرانی را از سایت راست چین تهیه کنید.

آزمون ساز WP Quiz Pro

آزمون ساز WP Quiz Pro یکی از افزونه های مخصوص وردپرس است که نسخه ی فارسی آن نیز وجود دارد و شما می توانید به کمک آن اقدام به ساخت انواع آزمون فارسی نمایید. این افزونه قالب های مختلفی برای طراحی انواع آزمون دارد. بعلاوه به کمک آن می توانید انواعی از آزمون های چند جوابی، صحیح و غلط و آزمون های تست شخصیت و لایک و دیسلایک، آزمون های تصویری و آزمون های اشتراکی در فضای مجازی را طراحی نمایید.

بعلاوه پس از برگزاری آزمون امکان ارائه ی نتایج نیز میسر است شما حتی می توانید پاسخ آزمون را به ایمیل شرکت کننده نیز ارسال نمایید. یکی از گزینه های جذاب در این افزونه، درج تبلیغات پس از برگزاری آزمون است.

برخی از مزایای دیگر این آزمون ساز آنلاین به شرح زیر می باشند:

  • امکان ایجاد چند گزینه ی صحیح در آزمون های چند گزینه ای
  • درج تصویر برای سوالات
  • ایجاد تایمر برای زمان آزمون
  • طرح سوال در یک تا چند صفحه
  • امکان نمایش پاسخ صحیح به دو صورت: بعد از پاسخ به همان سوال یا بعد از پایان آزمون

برای خرید این افزونه می توانید به سایت های معتبری مانند سایت راست چین مراجعه کنید. تنها باید یک نکته را در نظر داشته باشید یک افزونه ی دیگر به نام WP PRO Quiz نیز وجود دارد که تنها بخشی از امکانات افزونه ی WP Quiz Pro را دارد و نباید با آن اشتباه گرفته شود و برخی از سایت ها آن را به صورت رایگان به اشتراک گذاشته اند.

افزونه learn dash

یکی دیگر از افزونه های آموزشی و آزمون ساز آنلاین افزونه ی learn dash است. به کمک این افزونه نه تنها می توانید آزمون های آنلاین طراحی کنید بلکه امکان برگزاری دوره های آموزشی نیز وجود دارد. به کمک این افزونه می توانید بی نهایت دوره ی پولی و رایگان و آزمون های مختلف طراحی کنید. افزونه ی learn dash را می توان رسماً بهترین افزونه ی آموزشی در جهان دانست.

افزونه learndash

پلاگین LearnDash دارای تکنیک‌ها و روش های جدید و پویا و جذاب در صنعت آموزش آنلاین است. یکی از قابلیت های موجود در افزونه LearnDash همگام سازی و سازگاری با ووکامرس و EDD) Easy Digital Download) است و تعریف دوره رایگان و پولی است.

دوره‌ ساز قدرتمند درگ و دراپ افزونه LearnDash: افزونه لرن دش یک دوره ‌ساز درگ و دراپ (Course Builder) در اختیار شما قرار می‌دهد. میتوانید با کشیدن و رها کردن، بخش‌های مختلف یک دوره را طراحی کنید.

این قابلیت به شما امکان ساختن دوره‌های چند بخشی و چند فصلی و چند جلسه‌ای بصورت لایه‌لایه‌ای را می‌دهد. به کمک این افزونه شما می توانید به هشت شیوه ی مختلف سوال طراحی کنید: چند گزینه ای، تشریحی، صحیح و غلط، جای خالی و …

همچنین شما می توانید یک بانک سوالات با بی نهایت سوال داشته باشید که در اختیار کاربرانتان قرار دهید. شما می توانید برای دانشجویانتان یک پروفایل بسازید و نتایج آزمون ها و کارنامه های پیشرفت تحصیلی را در اختیارشان قرار دهید. نتایج آزمون ها به صورت اتوماتیک برای دانشجویان ارسال می شود یا می توان نمرات را به تایید دستی استاد رساند. نمره دهی عددی و حروفی و نمرده دهی آنلاین و ارائه ی کارت گزارش به دانشجویان نیز از دیگر بخش های ارائه شده توسط این افزونه هستند. ارائه ی گواهینامه ی پایان دوره بعد از هر آزمون هم برای دانشجویان میسر می باشد.

شما می توانید این افزونه را از سایت های معتبری مانند سایت rtl theme تهیه و خریداری نمایید.

۱۲ اشتباه بزرگ که در صفحه اصلی سایت مرتکب می شوید

همچنین مطالعه کنید:

رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها

به گزارش کسب و کار نیوز ، «حامد ویس کرمی»، معاون امور تعاون وزارت تعاون، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.