صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / آمادگی صندوق نوآوری و شکوفایی برای تاسیس صندوق تکنولوژی در ارمنستان
آمادگی صندوق نوآوری و شکوفایی برای تاسیس صندوق تکنولوژی در ارمنستان

دکتر وحدت اعلام کرد

آمادگی صندوق نوآوری و شکوفایی برای تاسیس صندوق تکنولوژی در ارمنستان

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی از آمادگی این صندوق برای اشتراک‌گذاری تجارب خود برای توسعه اکوسیستم نوآوری در ارمنستان خبر داد و گفت: با توجه به تجارب خوب صندوق نوآوری و شکوفایی در تامین مالی اکوسیستم نوآوری در ایران، می‌توانیم به راه‌اندازی صندوق تکنولوژی ارمنستان کمک کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از صندوق نوآوری و شکوفایی، دکتر وحدت در کنفرانس توسعه روابط اقتصادی ایران و ارمنستان که با حضور عباس بدخشان ظهوری سفیر ایران در ارمنستان، پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان و توسعه صنایع نرم و خلاق، مارکاریان رییس اتحادیه کارفرمایان ارمنستان و شرکت‌های دانش بنیان اعزامی ایران و شرکت‌های دانش بنیان ارمنستان صبح امروز ۲۹ بهمن ماه در ایروان برگزار شد، بر افزایش تعاملات بین ایران و ارمنستان تاکید کرد و گفت: ارمنستان با ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند شریک خوبی برای شرکت‌های دانش بنیان ایرانی و دروازه ورود محصولات ایرانی به بازار اروپا و بازار اوراسیا باشد. روابط اقتصادی ایران و ارمنستان در بهترین شرایط کمتر از ۵۰۰ میلیون دلار بوده در حالی که این ظرفیت می‌توانست بزرگتر و بیشتر باشد.
وحدت در ادامه برای استفاده بیشتر از ظرفیت‌های دو طرف برای گسترش تعاملات تجاری، پیشنهاد راه‌اندازی یک سایت تولید محصولات دانش بنیان ایرانی در ارمنستان را ارائه کرد و گفت: پیشنهاد می‌کنم منطقه‌ای برای تولید مشترک شرکت‌های ایرانی و ارمنی ایجاد و محصول نهایی به بازارهای جهانی راه یابد. ما نیز در صندوق نوآوری و شکوفایی پروژه‌های شرکت‌های ایرانی را برای راه‌اندازی سایت تولید خود در ارمنستان، حمایت مالی می‌کنیم؛ بر این اساس در نظر داریم تا ظرف ۶ ماه آینده شرکت‌های پایلوت با همکاری ارمنستان سایت تولید خود را راه‌اندازی کنند.
رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه از امکان اشتراک تجارب صندوق نوآوری ایران برای توسعه اکوسیستم نوآوری در ارمنستان خبر داد و گفت: با توجه به تجارب خوب صندوق نوآوری و شکوفایی در تامین مالی اکوسیستم نوآوری در ایران، می‌توانیم به راه‌اندازی صندوق تکنولوژی ارمنستان کمک کنیم. همچنین برای راه‌اندازی پارک علم و فناوری ارمنستان و ارائه تجربیات ایران در این زمینه نیز آمادگی داریم.
وی در مورد هیات تجاری همراه نیز اظهار داشت: در این سفر نزدیک به ۳۰ شرکت دانش بنیان را به همراه داریم و با توجه به شرایط پاندمی کرونا نمی‌توانستیم هیات بزرگتری را همراه داشته باشیم. ضمن اینکه از حضور یک هیات تخصصی از ارمنستان در ایران و بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش بنیان ایرانی استقبال می‌کنیم.
وحدت ادامه داد: در این سفر نمایشگاه دائمی محصولات دانش بنیان ایرانی در ارمنستان با مدیریت بخش خصوصی آغاز به کار می‌کند که امیدوارم آغاز خوبی برای معرفی و ارتباط شرکت‌های دانش بنیان دو کشور باشد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.