صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / سومین رویداد سرمایه گذاری فناوری آغاز به کار کرد
سومین رویداد سرمایه گذاری فناوری آغاز به کار کرد

با حضور ۴۰ سرمایه گذار داخلی و خارجی

سومین رویداد سرمایه گذاری فناوری آغاز به کار کرد

کسب و کار نیوز - اکبر قنبرپور، معاون نوآوری پارک فناوری پردیس در مراسم افتتاح سومین رویداد سرمایه گذاری فناوری (TIM) گفت: در سومین رویداد سرمایه گذاری فناوری (TIM۲۰۲۱) که از امروز در پارک فناوری پردیس آغاز می شود، شاهد حضور ۴۰ سرمایه گذار داخلی و خارجی از ۲۱ کشور خواهیم بود.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پارک فناوری پردیس، افتتاحیه سومین نشست سرمایه‌گذاری فناوری TIM 2021 با حضور نمایندگانی از کشورهای D-8 و شرکت ها و استارتاپ های فعال در حوزه فناوری، بصورت ترکیبی آنلاین و حضوری برگزار شد. برنامه های این نشست طی امروز و فردا (۲۸ و ۲۹ بهمن ماه) ادامه خواهد داشت.
در مراسم افتتاحیه این نشست که بصورت حضوری در سالن همایش های پارک فناوری پردیس برگزار شد، «جعفر کوشاری» دبیر کل سازمان D-8، « Ronny Prasetyo Yuliantoro سفیر اندونزی در تهران و «مهدی صفاری نیا» رئیس پارک فناوری پردیس به ایراد سخنرانی پرداختند.
کوشاری در ابتدای این نشست به صورت آنلاین برای حاضران در این رویداد از اهمیت نشست سرمایه‌گذاری فناوری گفت و درخواست کرد که همه کشورهای عضو این نشست و شرکت های فعال در این رویداد تجربیات خود را در حوزه فناوری برای سایرین به اشتراک بگذارند.
دبیر کل سازمان D-8در ادامه افزود: ما در اولین انقلاب تکنولوژی ظهوری به سر می‌بریم که باعث تحول در کسب وکارها خواهد شد. در حال حاضر «رباتیک» و «هوش مصنوعی» دو سوژه مهم برای رقابت و سرمایه گذاری شرکت ها و استارتاپ های این حوزه اند که باید این شرکت ها با نگاه دقیق تری به این دو سوژه توجه داشته باشند.
وی از شتابِ شکل گرفته در نوآوری های حوزه فناوری در کشورهای در حال توسعه خبر داد و تاکید کرد: انتقال فناوری و شبکه سازی باید در دستور کار کشورهای عضو این نشست قرار بگیرد تا این شتاب در مسیر درستی هدایت شود.

قرارداد مهمی در حوزه تجهیزات پزشکی بسته شد

«مهدی صفاری نیا» رئیس پارک فناوری پردیس در ادامه این رویداد از ظرفیت بالای این مجموعه در تبادل دانش خبر داد و گفت: ما در پارک فناوری پردیس با وجود بیش از ۴۰۰ شرکت و ۶۰۰۰ عضو و نیروی جوان و متخصص در حوزه های مختلف فناوری، این آمادگی را داریم که دانش موجود در این مجموعه را با شرکت ها و کشورهای عضو این پیمان به اشتراک بگذاریم.
رئیس پارک فناوری پردیس در ادامه از قرارداد صادراتی یکی از شرکت های عضو پارک به نام «آریا طب فیروز» با شرکت اندونزیاییِ BARAKAH MEDICA UNSANTRA ، در حوزه ساخت تجهیزات پزشکی خبر داد و آمادگی کامل پارک برای همکاری با دیگر سرمایه گذاران کشوری های دی هشت جهت مشارکت در حوزه مختلف فناوری را اعلام کرد.

نقش مهم تجارت الکترونیک در حوزه فناوری

Ronny Prasetyo Yuliantoro سفیر اندونزی در تهران از دیگر سخنرانان سومین نشست سرمایه‌گذاری فناوری TIM 2021 بود. وی چالش مهم حال حاضر مردم دنیا را مبارزه با ویروس کووید ۱۹ خواند و توضیح داد: امروز بیش از ۱۰۰ میلیون نفر در دنیا درگیر این ویروس شده اند و شرکت های بسیاری در حوزه های مختلف کارایی خود را از دست داده اند.
سفیر اندونزی در ادامه گفت: تمام تلاش ما در اندونزی این است که در حوزه‌های تجهیزات پزشکی و داروسازی پیشرو باشیم و در این حوزه به دنبال جذب سرمایه‌گذار هستیم که البته به تازگی قرارداد مهمی با یکی از شرکت های ایرانی در حوزه تجهیزات پزشکی منعقد کرده‌ایم.
وی از اهمیت تجارت الکترونیک در حوزه فناوری گفت و توضیح داد که در حال حاضر ۱۸ میلیارد دلار سهم این تجارت در اندونزی است و این کشور آمادگی دارد که با کشورهای عضو این نشست وارد تجارت و همکاری های مشترک شود.
در بخش دیگری از مراسم افتتاحیه،‌ با حضور رئیس پارک فناوری پردیس، سفیر اندونزی در ایران و نماینده شرکت آریا طب فیروز‌، از قرارداد منعقد شده میان شرکت آریا طب و شرکت BARAKAH MEDIKA UNSANTARA در حوزه ساخت دستگاه های همودیالیز به ارزش ۵ میلیون و سیصدهزار یورو رونمایی شد.
در این قرارداد مقرر است، تعداد ۷۰۰ دستگاه همودیالیز ساخت شرکت آریا طب فیروز طی مدت ۵ سال تولید و در اختیار شرکت BARAKAH MEDIKA UNSANTARA قرار گیرد.
شایان ذکر است،‌ TIM یک رویداد بزرگ و بین‌المللی است که با هدف بالا بردن سطح کسب‌وکارهای تکنولوژی‌محور در هشت کشور اسلامی و هم افزایی بین سرمایه گذاران و سرمایه پذیران این حوزه تشکیل می‌شود. سومین دوره این رویداد طی روزهای ۲۸ و ۲۹ بهمن بصورت آنلاین برگزار می شود و پس از برگزاری افتتاحیه، ادامه نشست بصورت آنلاین از طریق وبسایت مربوطه به آدرس www.tim.d8tten.org قابل مشاهده است.

همچنین مطالعه کنید:

تامین مالی ۳۵۰ همتی از طریق ابزارهای تأمین مالی زنجیره‌­ای در سال ۱۴۰۳

به گزارش کسب و کار نیوز، این بانک در راستای مأموریت خود مبنی بر تنظیم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.