صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / دو نشست تخصصی حوزه پتروشیمی در کیش برگزار می شود
دو نشست تخصصی حوزه پتروشیمی در کیش برگزار می شود

دو نشست تخصصی حوزه پتروشیمی در کیش برگزار می شود

پارک فناوری پردیس همزمان با برگزاری دومین نمایشگاه و همایش تخصصی «حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی» در کیش، دو نشست تخصصی در این نمایشگاه در حوزه صنعت پتروشیمی برگزار می کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از پارک فناوری پردیس، دو نشست «راهکارهای عقد قراردادهای ساخت داخل اقلام راهبردی شرکت‌های پتروشیمی با تسهیلگری و حمایت پارک فناوری پردیس» و «معرفی فناوری و دستگاه آنالایزر‌های لیزری گازی با تمرکز در صنعت پتروشیمی» از جمله نشست های تخصصیِ این نمایشگاه هستند که توسط پارک فناوری پردیس برگزار می شود.

نشست «راهکارهای عقد قراردادهای ساخت داخل اقلام راهبردی شرکت‌های پتروشیمی با تسهیلگری و حمایت پارک فناوری پردیس» با هدف کاهش چالش‌های صنعت پتروشیمی برگزار می شود. از جمله چالش های روز صنعت پتروشیمی که در این نشست بدان پرداخته می‌شود، می توان به ریسک‌های محتمل بهره‌برداری در استفاده از تجهیزات دانش‌بنیان، کوتاه بودن عمر شرکت‌های داخلی و نگرانی از پشتیبانی‌های فنی در آینده، عدم اطلاع از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، عدم وجود مرجع معتبر مورد تایید جهت ارائه تاییدیه به اقلام و تجهیزات ساخته شده، فقدان دستورالعمل مدون از مقوله استفاده از توان داخل در سطح ملی اشاره کرد.

نشست تخصصی «معرفی آنالایزرهای لیزری گازی» نیز با هدف معرفی فناوری های نوین در صنعت پتروشیمی برگزار می شود. این نشست  با سخنرانی دکتر «مجتبی رضایی»، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت QuanSens  (بیناب سنجش دماوند)، به عنوان عضو مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس همراه است.

از جمله سرفصل های نشست «معرفی فناوری آنالایزرهای لیزری گازی» می توان به معرفی اصول عملکرد آنالایزرهای گازی لیزری موسوم به Analyzers Gas TDLAS ، دلایل اقبال صنعت در کشورهای پیشرفته به این نوع آنالایزرها، توانمندی ها و دستاوردهای شرکت QuanSens در ایران و کانادا در زمینه آنالایزرها TDLAS، حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و پارک فناوری پردیس از آنالایزرهای TDLAS و کاربردهای این آنالایزرها در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی اشاره کرد.

بومی‌سازی و توسعه نوآوری در صنعت نفت از سال ۱۳۸۸ به عنوان ماموریت اصلی پارک فناوری پردیس در قالب یک نهاد دولتی و یکی از مراکز تابعه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز شده‌‌است و با ارائه خدمات و تعهدات در مقابل صنعت نفت، همکاری‌هایی با این صنعت جهت استفاده حداکثری از توان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوری ایجاد شده است.

لازم به ذکر است، این نشست‌های تخصصی،  در روز های ۲۸ و ۲۹ بهمن ماه در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار می‌شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.