صفحه اصلی / اقتصادی / ارتباطات و فناوری اطلاعات / بیگ دیتای محرمانه کشور در اینترنت خرید و فروش می شود
بیگ دیتای محرمانه کشور در اینترنت خرید و فروش می شود

یک پژوهشگر فضای مجازی در گفتگو با «کسب و کار»:

بیگ دیتای محرمانه کشور در اینترنت خرید و فروش می شود

یک پژوهشگر فضای مجازی و رسانه با اشاره به اینکه متاسفانه وزارت ارتباطات در توسعه اینترنت ثابت ارائه خدمات در بستر اینترنت ftth در کشور کوتاهی کرده است، گفت: متاسفانه تا زمانی که دید برخی از مدیران به جای تقویت زیرساخت دسترسی به شبکه پرسرعت، امن و ارزان داخلی در بستر شبکه ملی اطلاعات، تقویت و خرید پهنای باند خارجی برای سرویس ها و خدمات غیر بومی باشد شاهد رشد و توسعه این شبکه نخواهیم بود.

به گزارش کسب و کار نیوز، سید علیرضا آل داود گفت: در بستر اینترنت ثابت با ۳ اینترنت adsl, vdsl و ftth روبرو هستیم که بهترین آنها از نظر سرعت، پایداری و پینگ اینترنت ftth است که تنها در چند شهر ارائه می شود. کشوری مانند کره جنوبی با شبکه ملی اطلاعاتی که دارد، یک شبکه امن، ارزان و سریع را در اختیار شهروندانش قرار داده است. کره جنوبی لقب پرسرعت ترین کشور دنیا در زمینه سرعت دسترسی مردم به شبکه ملی اطلاعاتش را دارد که تا ۴٫۸ گیگابیت بر ثانیه سرعت این شبکه ذکر شده است.

وی ادامه داد: اینکه دبیر محترم شورای عالی فضای مجازی نسبت به امنیت فضای مجازی کشور احساس خطر می‌کنند بسیار درست است و این درحالی است که در سال جاری ما شاهد حملات سنگین سایبری به زیرساخت هایمان در کشور بوده ایم و متاسفانه بیگ دیتای بعضا خیلی محرمانه کشور نیز متاسفانه در اینترنت خرید و فروش می شود.
آل داود در گفتگو با «کسب و کار» با بیان اینکه متاسفانه کسب و کارهای اینترنتی داخل کشور در بسترهای ناامنی نظیر شبکه های اجتماعی و ارتباطی خارجی قرار دارند، گفت: هر لحظه امکان مسدود شدن صفحات مردم، قطع سرویس خدمات به کشور از طرف این سرویس ها و خدمات عمدتا آمریکایی، سوءاستفاده از فقر دانش رسانه ای و دیجیتال مردم و کلاهبرداری های اقتصادی وجود دارد.

این فعال حوزه فضای مجازی افزود: حمایت واقعی از بخش خصوصی در ارائه خدمات اینترنت ثابت و همراه بسیار مهم است و این در حالی است که متاسفانه هنوز فرهنگ حمایت از بخش خصوصی ذیل اصل ۴۴ قانون اساسی در کشور نهادینه نشده و جا دارد این اصل برای رونق و جهش تولید به ویژه کسب و کارهای اینترنتی و کارآفرینی برای کسب و کارهای جدید توسط دولت ها به طور کامل اجرا شود.
آل داود در پایان گفت: در صورت حمایت از بخش خصوصی برای ارائه اینترنت ثابت شاهد رقابت بسیار خوب در سطح شرکت های fcp و مخابرات خواهیم بود و در نهایت سرویس پایدار، ارزان، امن و پرسرعتی به دست مردم خواهد رسید.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.