صفحه اصلی / اسلایدر / سردرگمی در بازار سکه و طلا
سردرگمی در بازار سکه و طلا

سمت و سوی بازار طلا و سکه در روزهای پایانی سال چگونه خواهد بود؟

سردرگمی در بازار سکه و طلا

کسب و کار نیوز- روند صعودی قیمت سکه در بازار کماکان ادامه دارد که مهمترین دلیل آن افزایش قیمت ارز در بازار آزاد است. بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته افزایش قیمت انواع سکه در بازار همچنان در مدار صعودی خواهد ماند. این در حالی است که با ادامه روند صعودی قیمت سکه حباب سکه به ۶۲۰ هزار تومان افزایش یافته است.

شایلی قرائی

به گزارش کسب و کار نیوز، نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر در این رابطه می گوید: مردم دیگر برای هدیه‌ طلا و سکه نمی‌خرند و کارت‌های هدیه جایگزین طلا شده است. تقاضا برای خرید سکه در روزهای اخیر افزایش یافته و همین امر موجب حباب ۶۲۰ هزار تومانی سکه شده است. کشتی‌آرای درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روزجاری اظهار داشت:‌ نوسانات اخیر قیمت ارز موجب افزایش قیمت طلا و سکه شده تا جایی که دیروز قیمت سکه تا ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان هم بالا رفت. وی با بیان اینکه تعدیل قیمت ارز و کاهش تقاضا در روز جاری موجب کاهش نسبی قیمت‌ها در بازار شده است، تصریح کرد: اما قیمت‌ها نسبت به روزهای گذشته همچنان افزایشی است؛ درحالی که قیمت جهانی طلا کاهش داشته اما قیمت دلار مجدداً به کانال ۲۶ هزار تومان افزایش یافته است.

کشتی آرای قیمت‌های طلا و سکه را با توجه به چند نوبت رفت و برگشت اینطور اعلام کرد: قیمت سکه طرح جدید ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان،‌ ربع سکه ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، سکه گرمی ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه افزایش تقاضا برای خرید سکه موجب افزایش حباب سکه به ۶۲۰ هزار تومان شده است، افزود: نیم سکه و ربع سکه و سکه گرمی نیز با توجه به پایان سال و افزایش تقاضا دارای حباب شده اند.

وی ادامه داد: انتظارمان این بود که با شروع ماه رجب تقاضا برای خرید طلا و جواهر نیز افزایش داشته باشد ولی بازار همچنان با رکود همراه است و اگر خریدی روی طلا و سکه انجام می شود بیشتر جنبه سرمایه گذاری دارد. در سال‌های گذشته مردم برای هدیه بخصوص در ایام عید از سکه های طلا استفاده می کردند ولی امسال با توجه به گران شدن طلا و سکه بیشتر مردم ترجیح می‌دهند از کارت‌های هدیه بانکی استفاده کنند.

تاثیر آنی قیمت ارز بر بازار سکه و طلا

ابراهیم محمدولی، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران

طی یکی دو روز گذشته با مرور اخبار متوجه خواهیم شد که افزایش کمی در قیمت طلا در بازارهای جهانی داشته ایم. اخبار اقتصادی و سیاسی که روزانه منتشر می شود نیز موجب شده تا بازار روند افزایشی داشته و بازار داخل تخت تاثیر این اخبار روند رو به رشد قیمت ها را شاهد باشد. در قیمت ارز هم شاهد افزایش قیمت هستی. وقتی قیمت ارز به بالای ۲۶ هزار تومان رسیده است همین امر موجب افزایش قیمت سکه و طلا در بازار شده و اتفاقی که شاهد آن هستیم امری طبیعی و قابل پیش بینی است. همچنین با افزایش قیمت ها حجم تقاضا نیز افزایش پیدا می کند و همین امر و جو روانی انتظار برای افزایش بیشتر قیمت ها به رشد قیمت ها بیش از پیش دامن خواهد زد.

به طور کلی بازار سکه تحت تاثیر دو عامل افزایش نرخ ارز در بازار داخل و همچنین رشد بهای قیمت جهانی طلا است. با توجه به اینکه قیمت طلا تابعی از بهای ارز و قیمت جهانی طلا است، تا زمانی که قیمت هر اونس طلا گارد صعودی داشته باشد، به تبع در بازار داخل نیز قیمت سکه و طلا نیز صعودی خواهد بود، همچنین نرخ ارز نیز اثرگذاری بسیار زیادی بر روی قیمت‌ها در بازار داخل دارد و رشد مجدد آن نیز ۱۰۰ درصد بر روی قیمت طلا و سکه تاثیر می‌گذارد. اما تا پایان سال بازار سکه و طلا همین روند را طی خواهد کرد و انتظار داریم طلا و سکه با افزایش قیمت بسیار کمی روبرو باشند.

 

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.