صفحه اصلی / اصناف / آغاز تامین مالی جمعی از سوی فرابورس برای بنگاههای تولیدی
آغاز تامین مالی جمعی از سوی فرابورس برای بنگاههای تولیدی

یک مقام مسئول اعلام کرد:

آغاز تامین مالی جمعی از سوی فرابورس برای بنگاههای تولیدی

کسب و کار نیوز- مدیرعامل فرابورس از آغاز تامین مالی جمعی برای بنگاههای تولیدی خبر داد و گفت: سامانه تامین مالی جمعی هم اکنون راه اندازی شده است، ضمن اینکه یکی از مجوزهای صادره بر مبنای فناوری بلاکچین است.

به گزارش کسب و کار نیوز، امیر هامونی در مراسم رونمایی از بازار تأمین مالی جمعی و شاخص صکوک فرابورس ایران که با حضور محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار و سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حال برگزاری است، گفت: بسیاری از کشورها به سمت استفاده از روش تأمین مالی جمعی حرکت کرده اند که بر این اساس در ایران نیز فرابورس با همکاری بسیاری از سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی، این عملیات را از امروز عملیاتی خواهد کرد.

وی افزود: همانطور که در فرهنگ ایرانی، فرهنگ گلریزان برای رفع مشکلات و نیازهای افراد برگزار می‌شود، این فرهنگ در حوزه بورس نیز برای تأمین مالی جمعی وجود دارد که البته مصوبه هیأت وزیران را نیز دارا است.

هامونی گفت: سامانه تأمین مالی جمعی هم اکنون راه اندازی شده است و بیش از ۷۲ مورد درخواست تأمین مالی وارد شده است که ۲۸ مورد آن بررسی و دو مورد آن رد شده است؛ ضمن اینکه در مجموع ۱۱ مجوز برای این کار صادر شده است و ۴ مجوز صادره، در حال حاضر فعالیت خود را آغاز کرده اند. وی اظهار داشت: یکی از مجوزهای صادره برای تأمین مالی، بر مبنای فناوری بلاکچین است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.