صفحه اصلی / سرخط خبرها / جولان مجوزهای شغلی میلیاردی در فضای مجازی

عادل طالبی، دبیر انجمن صنفی کسب و کارهای اینترنتی

جولان مجوزهای شغلی میلیاردی در فضای مجازی

کسب و کار نیوز - در برخی حوزه ها به دلیل شرایط خاص آنها دیگر مجوز شغلی صادر نمی شود و این حوزه ها محدودیت دارند. به طور مثال آموزش و پرورش دیگر مجوز آموزشگاه نمی دهد؛ بنابراین اگر کسی بخواهد آموزشگاه راه اندازی کند، با مشکل مواجه می شود.

یادداشت – 
آیا آموزش و پرورش کار غیرقانونی می کند؟ خیر، آموزش و پرورش با این توجیه که تاکنون ۱۰ هزار مجوز آموزشگاه ارائه شده و ظرفیت پر است، دیگر مجوز نمی دهد. حالا به دلایلی برخی از این آموزشگاه ها فعالیت ندارند اما از آن طرف تعداد مجوزهایی که قبلا صادر شده، زیاد است. در حال حاضر اگر کسی بخواهد آموزشگاه راه اندازی کند، مجبور است مجوزی را به نام خود بزند. هر زمان که عرضه کمتر از تقاضا باشد، خود به خود این اتفاق می افتد. به طور مثال سازمان بورس اوراق بهادار مجوز کارگزاری نمی دهد. عدد ۲۰ میلیارد تومان را به چشم خود دیده ام که خرید و فروش می شود. از طرفی برخی از کسانی که مجوز دارند کم کار می کنند یا بلد نیستند و از طرف دیگر کسانی که بلدند نمی توانند مجوز دریافت کنند. پس اینجا یک بازار به وجود می آید.
راه درست آن است که اگر کسی می خواهد مجوز کارگزاری بگیرد باید در یک بازه از او مالیات نگیریم و پس از آن باید سالی ۵ میلیارد تومان به طور مثال مالیات بدهد و اگر نمی تواند فعالیت کند، مجوز را به افراد جدید بدهند. مشکل اینجاست که ما در ایران صورت مساله را پاک می کنیم. الان هم مساله این است که تعداد مجوزهای صادره زیاد است. بنابراین می گویند که دیگر مجوز صادر نمی کنیم و این مشکل به وجود می آید.
عرضه کننده و متقاضی در قدیم در راهنمای همشهری و جام جم یکدیگر را پیدا می کردند ولی الان در اینترنت آگهی می کنند. فضای مجازی همان کاری را می کنند که یک زمانی راهنمای همشهری می کرد.

 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.