صفحه اصلی / سرخط خبرها / سرمایه گذاری ۱۱٫۶ میلیارد دلاری در بخش معدن و صنایع معدنی سال ۹۲ تا پایان ۹۹
سرمایه گذاری ۱۱٫۶ میلیارد دلاری در بخش معدن و صنایع معدنی سال ۹۲ تا پایان ۹۹

از سوی ایمیدرو و شرکت های وابسته و تابعه انجام شده است

سرمایه گذاری ۱۱٫۶ میلیارد دلاری در بخش معدن و صنایع معدنی سال ۹۲ تا پایان ۹۹

مجموع سرمایه گذاری های ایمیدرو، شرکت های زیرمجموعه و تابعه (تحت راهبری) از سال 92 تا پایان سال جاری از 11.6 میلیارد دلار عبور می کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)،‌ از ابتدای دولت یازدهم تا پایان سال ۹۸ ارزش سرمایه گذاری های ایمیدرو، شرکت های زیرمجموعه و تابعه در بخش معدن و صنایع معدنی به بیش از ۹٫۴ میلیارد دلار رسید که با احتساب ۲٫۲ میلیارد دلار مجموع سرمایه گذاری امسال، رقم سرمایه گذاری ها به بیش از ۱۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار می رسد.
حاصل این سرمایه گذاری ها افزایش تا بیش از ۱۰۰درصدی ظرفیت سازی در زنجیره های فولاد،‌ آلومینیوم، مس و … بوده است.

ظرفیت های تولید در زنجیره فولاد، مس و آلومینیوم بین سال های ۹۲ تا پایان ۹۸ به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته به طوری که ظرفیت تولید کنسانتره سنگ آهن با دستیابی به ۵۷٫۶ میلیون تن نزدیک به ۱۰۰درصد، گندله سنگ آهن با رسیدن به ۴۷٫۶ میلیون تن ۱۱۶٫۵درصد، آهن اسفنجی با دستیابی به ۳۵٫۳ میلیون تن نزدیک به ۸۰درصد و فولاد خام با رسیدن به ۳۷٫۵ میلیون تن ۶۶٫۶درصد رشد پیدا کرده است.
همچنین ظرفیت تولید کنسانتره مس با رسیده به یک میلیون و ۱۵۰هزار تن ۳۵درصد و کاتد مس با دستیابی به ۴۵۷هزار تن ۷۷درصد رشد داشته است. ظرفیت تولید آلومینا بدون تغییر ۲۴۵هزار تن است اما ظرفیت تولید در آلومینیوم با رشد نزدیک به ۸۰درصد به ۷۷۰هزار تن رسیده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.