صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / رویداد «سرمایه‌گذاری جسورانه در ایده‌های نوآورانه» با حضور وزیر ارتباطات
رویداد «سرمایه‌گذاری جسورانه در ایده‌های نوآورانه» با حضور وزیر ارتباطات

صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌کند

رویداد «سرمایه‌گذاری جسورانه در ایده‌های نوآورانه» با حضور وزیر ارتباطات

رویداد «سرمایه‌گذاری جسورانه در ایده‌های نوآورانه» با حضور وزیر ارتباطات و فناوری و نمایشگاهی از توانمندی‌های شتابدهنده‌های کشور به میزبانی صندوق نوآوری و شکوفایی امروز یک شنبه 19 بهمن 1399 برگزار می‌شود.

به گزارش کسب و کار نیوز، هدف از این رویداد آشنایی با مدل هم سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی با شتابدهنده‌های دانش‌بنیان کشور و همچنین نمایش پتانسیل‌ها و توانایی‌های شتاب‌دهنده‌ها است.
پیش از این عاملین مالی مجاز هم سرمایه‌گذاری صندوق تنها صندوق های پژوهش و فناوری بودند که شتابدهنده‌های دانش بنیان هم اضافه شدند تا دیگر استارتاپ ها و تیم های حاضر این مراکز نگران تامین مالی خطرپذیر نباشند و شتابدهنده‌ها وقت و انرژی خودشان را بر بالا بردن کیفیت دوره شتابدهی و افزایش تعداد تیم‌های پذیرش شده بگذارند.
در این مدل کل فرایند انتخاب تیم، ایده، مدیریت، آموزش و توسعه به تیم متخصص شتابدهنده واگذار شده و نقش دولت، محدود به تامین سرمایه ریسک‌پذیر است.
سرمایه‌گذاری صندوق و شتابدهنده‌ها در قالب مشارکت است و هیچ یک از شتابدهنده‌ها نیاز به گذاشتن وثیقه یا ضمانت برای دریافت منابع مالی را ندارند. صندوق نوآوری و شکوفایی با شتابدهنده‌ها، در سود و زیان این سرمایه‌گذاری‌ها شریک است.
سقف سرمایه‌گذاری در این مدل مشارکت، برای هر ایده در مرحله سرمایه‌گذاری بذری تا ۷۵۰ میلیون تومان است. شیوه کار به این شکل است که شتابدهنده‌ها پس از انتخاب، به ازای هر یک واحد پولی که سرمایه‌گذاری می‌کنند، می‌توانند ۲ واحد هم از صندوق دریافت و از تیم منتخب حمایت کنند.
همچنین در این رویداد قرارداد هم سرمایه گذاری با شتابدهنده های هم آوا، پیشگامان یزد، پرتقال، آبان در حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به امضا می رسد و نمایشگاهی از توانمندی این ۴ شتابدهنده به نمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.