صفحه اصلی / سرخط خبرها / فراخوان چهارمین جایزه ویستا منتشر شد
فراخوان چهارمین جایزه ویستا منتشر شد

۳۰ میلیون تومان برای ایده هنری برتر سال

فراخوان چهارمین جایزه ویستا منتشر شد

کسب و کار نیوز- گالری ويستا، چهارمین دوره جایزه ویستا با محوریت ایده هنری را در سال ۱۴۰۰ برگزار می کند.

به گزارش کسب و کار نیوز، چهارمین دوره‌ جایزه‌ هنر معاصر ویستا به مانند دوره‌هاى پیشین مى‌کوشد با تاکید بر ارزیابى فکر و ایده‌هاى امروزین هنر، شرایطى را براى معرفی، اجراى فکر و اثر برتر فراهم نماید. ایده محور بودن و اهمیت به ساز و کارها و فرآیند خلق در هنر امروز هدفى است که این جایزه فارغ از رسانه یا جنبه‌هاى زیباشناختى دنبال کرده است.

بر اساس این فراخوان شرکت کنندگان پس از ارائه‌ طرح و پروپوزال کتبى خویش که معیارهایى مانند درک درست از شرایط هنر امروز، ارزش‌هاى تئوریک‌، اجرایى بودن و پتانسیل‌هاى فرهنگى را شامل مى شود، در صورت پذیرفته شدن در لیست منتخب، باید بتوانند طرح هاى خویش را براى اجرا توجیه کنند. موضوع در این دوره آزاد است و طرح هاى کوریتوریال نیز  امکان حضور دارند.

مانند دوره های پیشین ، اهدای نشان و لوح تقدیر ویستا به همراه وجه نقد سیصد میلیون ریالی (جهت اجرای طرح)،  جایزه چهارمین دوره است. اهداف این دوره اما : شناسایى و معرفى طرح هاى برتر و نوآورانه در هنر امروز ایران، اهمیت بخشیدن به نگارش طرح (پروپوزال، ایده‌ى هنرى، بیانیه هنرمند، فرآیند تولید اثر، برنامه ریزى اجرایى و بر آورد بودجه)، تولید محتوا و انعکاس رسانه‌اى طرح‌هاى برتر به منظور غنى‌تر کردن محتواى اثر اعلام شده است.

مهلت دریافت پروپوزال ها و مدارک تا سی یکم اردیبهشت ماه ١۴٠٠ است، و مانند دوره های گذشته ابتدا ایده‌ها و مدارک تصویری، صوتی و مکتوب که در قالب پروپوزال ارائه شده توسط هیئت داوران مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و از برگزیدگان این مرحله برای مصاحبه و ارائه حضوری دعوت خواهد شد. در مرحله دوم، طرح‌های منتخب در نمایشگاهی شامل مدارک، متن تصویری، مکتوبات، فایل صوتی، ماکت یا روش های دیگر، در گالری ویستا به نمایش در خواهند آمد و سرانجام هیئت داوران طرح برگزیده را در مراسم اختتامیه معرفی می کند.

شرکت برای تمام سنین آزاد است، هر هنرمند یا  گروه مجاز به ارائه یک پروپوزال هستند و سوابق کاری و نمونه آثار پیشین هنرمندان در داوری تاثیرگذار است.

شرکت کنندگان می بایست پروپوزال های خود را در زمان تعیین شده به دبیرخانه به آدرس ایمیل prize99@vistaart.gallery ارسال کنند.

مرتضی عرب خزائیلی برنده نخستین جایزه ویستا در سال ۱۳۹۵ ، پیام مفیدی برنده دومین دوره و کلثوم صالحی و حمید رضا آزاد برندگان مشترک دوره سوم بودند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.