صفحه اصلی / سرخط خبرها / استمرار عرضه سنگ آهن در بورس کالا از سوی ایمیدرو
استمرار عرضه سنگ آهن در بورس کالا از سوی ایمیدرو

وجیه اله جعفری خبر داد

استمرار عرضه سنگ آهن در بورس کالا از سوی ایمیدرو

رئیس هیات عامل ایمیدرو می گوید برنامه ایمیدرو در مجموعه های سنگ آهنی که استخراج آنها را برعهده دارد، عرضه در بورس کالاست و این موضوع تداوم خواهد داشت.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از دنیای معدن، وجیه اله جعفری رئیس هیات عامل ایمیدرو در گفت و گویی با بیان اینکه بخش عمده ای از استخراج معادن کشور توسط شرکت هایی انجام می شود که به عبارتی خودشان خود مصرف هستند، اظهار داشت: برای نمونه گل گهر به واسطه دارا بودن واحدهای کنسانتره و گندله سازی، بخش اعظم تولید خود را در این واحدها به مصرف می رساند.

وی افزود: اما در مورد بخشی از این استخراج ها که در دست دولت یا مجموعه های دولتی بوده و هنوز در بحث واگذاری ها، واگذار نشده است، برنامه ایمیدرو عرضه محصولات در بورس کالاست. از این رو سنگ آهن دانه بندی شده موجود در معدن چاه گز و بخشی نیز از معادن دیگر را حتما در بورس عرضه خواهیم کرد و عرضه این محموله ها تداوم خواهد داشت.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در خصوص تداوم همیشگی عرضه ها تاکید کرد: اینکه عرضه های فوق برای همیشه تداوم وجود داشته باشد مشخص نبوده و چنانچه واحدهای مصرف کننده به لحاظ قانونی در مزایده های استخراج و فروش به معادن متصل شوند، این سنگ آهن در چرخه تولید واحدهای مذکور مورد مصرف قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به نوع محموله عرضه شده در بورس کالا که از نوع سنگ آهن دانه بندی شده بوده و کلوخه نیست، گفت: برخلاف کلوخه که عیارهای مختلفی از ۴۲ تا ۵۵ درصد دارد این محموله دانه بندی بوده و یک مرحله خردایش و تغلیظ بر روی آن صورت گرفته و عیار آن بالا رفته است. این محموله ها بیشتر مورد مصرف واحدهای فولادی کوره بلند است اما واحدهای کنسانتره سازی نیز امکان استفاده از آن را دارند و درخواست خرید از سوی آنها هم ارائه می شود.

جعفری در بخشی از صحبت های خود درباره اینکه این اتفاق منجر به کشف قیمت سنگ آهن خواهد شد یا نه گفت: طبق قانون و شیوه نامه ساماندهی فولاد باید مسیری را در حوزه سنگ آهن رفت که قیمت ها منطقی شود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.