صفحه اصلی / اسلایدر / درآمد ۷۰۰ تا هزار میلیاردی اینفلوئنسرهای برتر

یک مرکز پژوهشی حجم تجارت در اینستاگرام را محاسبه کرد

درآمد ۷۰۰ تا هزار میلیاردی اینفلوئنسرهای برتر

کسب و کار نیوز- برآوردهای یک مرکز پژوهشی نشان می‌دهد درآمد حاصل از تبلیغ و اطلاع‌رسانی توسط اینفلوئنسرهای اینستاگرامی در سال، مبلغی در حدود ۷۰۰ تا هزار میلیارد تومان است.

به گزارش کسب و کار نیوز، مرکز پژوهشی «بتا» که تحلیل‌هایی را با کمک داده‌های شبکه‌های اجتماعی ارائه می‌دهد، به‌تازگی محاسباتی درباره شبکه اجتماعی اینستاگرام انجام داده است. نتایج پژوهش این مرکز نشان می‌دهد، هزینه متداول درج هر ویدئوی کمپین‌های تبلیغاتی شرکت‌های مختلف در صفحات اینفلوئنسرهای اینستاگرام، مبلغی در حدود ۵ تا ۱۰۰میلیون تومان است.

براساس آمار ارائه شده بتا، کاربران فارسی‌زبان در طول یک‌سال بیش از یک میلیارد محتوا روی اینستاگرام تولید می‌کنند. از مجموع حساب‌های کاربری فارسی‌زبان این شبکه، بیش از ۵۰ پیج بالای۳میلیون دنبال‌کننده و بیش از ۶۰۰ پیج بالای یک میلیون دنبال‌کننده در این فضا دارند. اکنون حدود یک میلیون صفحه فارسی از طریق اینستاگرام کسب درآمد حداقلی دارند. همچنین حداقل ۲۰۰ هزار کسب‌و‌کار کوچک و متوسط و حدود ۵۰۰ هزار کسب‌وکار استانی و بومی در اینستاگرام صفحه فعال دارند. اما در این میان بیشترین درآمد در اینستاگرام را اینفلونسرهایی به‌دست می‌آورند که از محل تبلیغات کسب درآمد می‌کنند.

براساس محاسبات «بتا» مجموع درآمد ۶۰۰ اینفلونسر برتر اینستاگرام فارسی در یک‌سال چیزی در حدود درآمدی است که سازمان صدا و سیما از تبلیغات به‌دست می‌آورد. همین داده‌ها تلاش و اصرار برای فیلترکردن اینستاگرام را کمی معنادار می‌کند؛ این شبکه اجتماعی به رقیب شماره یک صداوسیما تبدیل شده است. اما روی دیگر ماجرا شیوه فعالیت اینفلونسرهای اینستاگرامی است که در حال ترویج سبک زندگی هستند که رویای داشتن زندگی بهتر فقط با مصرف بیشتر را دنبال می‌کند، آن هم در وضعیت اقتصادی حاکم بر ایران که توده مردم هرروز با فشار معیشتی بیشتر از روز قبل مواجه‌اند.

همچنین مطالعه کنید:

خروج سرمایه رمز ارزی از کشور

میناسادات حسینی به گزارش کسب و کار نیوز، صحبت های مسئولان در حوزه رمزارزها در …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *