صفحه اصلی / اسلایدر / قطعی برق سیمان را کمیاب کرد
قطعی برق سیمان را کمیاب کرد

قطعی برق سیمان را کمیاب کرد

به دلیل کمبود برق و گاز دولت سهم انرژی کارخانه‌ها را کم و محدود کرد. همین مساله باعث برهم خوردن وضعیت مصالح‌فروشان شد. رئیس اتحادیه مصالح‌فروشان می‌گوید: تولید سیمان برخی کارخانه‌ها متوقف و همین مساله باعث شد سیمان نسبت به یک ماه گذشته ۶۰ درصد گران و با قیمت ۴۰ هزار تومان به متقاضیان عرضه ‌شود.

 به گزارش کسب و کار نیوز، مصالح‌فروشان از برهم خوردن وضعیت تولید و بازار سیمان خبر دادند. به گفته آنها اکثر مصالح‌فروشان در ویترین‌هایشان یا سیمان ندارد یا این مصالح ساختمانی را با قیمت‌های گزاف به سازندگان می‌فروشند.

به گفته رئیس اتحادیه مصالح‌فروشان، دولت با سهمیه‌بندی انرژی کارخانه‌ها روند تولید سیمان را متوقف کرد. به طوری که کارخانه سیمان تهران هر هفته دو روز یک بار سیمان تولید و به واحدهای صنفی عرضه می‌کند.

سیمان در حالی طی یک ماه گران شد که پیش از این رئیس اتحادیه مصالح فروشان هشدار داده بود که «چنانچه کارگروهی جهت این توزیع نابسمان سیمان تشکیل نشود، در سه ماهه آخر سال با مشکل توزیع سیمان در تهران مواجه می‌شویم. »

سیمان در تهران نرخ ندارد

سماعیل کاظمی قهی گفت: این روزها قیمت سیمان متفاوت است و هر کس به هر مبلغی که بخواهد آن را می‌فروشد. اکنون قیمت یک پاکت سیمان با سود متعارف حدود ۳۵ هزار تومان است. این در حالی است که برخی در بازار، سیمان را با قیمت‌های بیشتری می‌فروشند.

به گفته رئیس اتحادیه مصالح فروشان، در این وضعیت سیمان پاکتی ۴۰ هزار تومان هم فروخته شده که این قیمت نسبت به یک ماه گذشته ۶۰ درصد گران شده است.

آیا با اختلال ایجاد شده در شبکه تولید، تولیدکنندگان هم سیمان را گران کردند؟ رئیس اتحادیه مصالح‌فروشان به تجارت‌نیوز پاسخ داد: اکنون کارخانه سیمان تهران حدود سه هزار تن تولید کرده و فعلا کارخانه‌ها به صورت رسمی، سیمان را گران نکردند اما در بازار غیررسمی وضعیت این طور نیست. قیمت هر پاکت سیمان بدون احتساب نرخ کرایه حمل یعنی قیمت درب کارخانه ۱۷ هزار تومان است که البته با احتساب کرایه این مبلغ گران‌تر می‌شود.

کاظمی قهی اظهار کرد: در بازار تهران سیمان مثل گذشته نیست و در این بازه زمانی کسی جرات فروش سیمان را ندارد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.