صفحه اصلی / اصناف / مردم مصنوعات طلا را حتما حضوری خریداری کنند
مردم مصنوعات طلا را حتما حضوری خریداری کنند

تقاضا برای طلای آب شده کاهش یافت

مردم مصنوعات طلا را حتما حضوری خریداری کنند

کسب و کار نیوز - رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه تقاضا برای طلای آب شده کاهش یافته،گفت:اگر مردم به دنبال تبدیل پول خود به طلا هستند، طلای آبشده و مصنوعات طلا را حتما به صورت حضوری خریداری کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز؛ ابراهیم محمد ولی در مورد خرید طلای آب شده، اظهار داشت: به دلیل بازگشت آرامش نسبی به بازار طلا و اطلاع رسانی در مورد مضرات خرید طلای آب شده، تقاضا برای خرید آن طی ۴۰ روز اخیر نسبتاً کاهش یافته است و اکنون، بیشتر خود صنعتگران حوزه طلا در معاملات طلای آب شده فعال هستند که اهل فن بوده و می‌توانند درست یا غلط بودن طلای آب شده را تشخیص دهند.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: زمانی که بازار دچار نوسانات شدید قیمتی می‌شود، مردم پول را تبدیل به طلا می‌کنند چرا که طلای آب شده مالیات بر ارزش افزوده و اجرت ندارد. وی با بیان اینکه هیچ کس از خرید مصنوعات طلا متضرر نمی‌شود، تاکید کرد: توصیه می‌شود افرادی که در صنعت طلا خبره نیستند به بخش طلای آب شده ورود نکنند، زیرا ممکن است عیار پایین بخرند و در زمان فروش متوجه این موضوع شده و متضرر شوند.

وی ادامه داد: اگر مردم به دنبال تبدیل پول خود به طلا هستند، مصنوعات طلا آن هم به صورت حضوری بخرند تا اگر مشکلی هم پیش آمد به راحتی بتوانند پی گیری کنند.

مسافران ۳ کیلو مصنوعات نقره می‌توانند به خارج ببرند

محمد ولی در مورد بازار نقره نیز گفت: بعد از طلا و پلاتین، نقره یکی از فلزات گرانبهاست زیرا مصنوعاتی از آن ساخته می‌شود که برای مردان هم کاربرد زیادی دارد. مسافرانی که از کشورهای همسایه به کشور ما و شهرهای زیارتی ما سفر می‌کنند، بیشتر مصنوعات نقره می خرند و این بازار در کشور رونق نسبی دارد. وی افزود: طبق قانون کشورمان، مسافران می‌توانند تا سه کیلوگرم مصنوعات نقره به خارج از کشور ببرند. صادرات طلا هم اگر بازاریابی شود مشکلی ندارد و در ازای خروج مصنوعات طلا باید طلای خام به کشور برگردانند. خروج طلای مسافری نیز همچنان ۱۵۰ گرم است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.