صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / بیت کوین، معتبرترین ارز دیجیتال در سطح جهان
بیت کوین، معتبرترین ارز دیجیتال در سطح جهان

بیت کوین، معتبرترین ارز دیجیتال در سطح جهان

کسب و کار نیوز- از دهه 90 میلادی بسیاری از صاحبان کسب و کار تصمیم گرفتند که کار خود را در بستر اینترنت تا حدی گسترش دهند که حتی مبادلات ارزی نیز با ارزهای مجازی انجام گیرد. این تلاش‌ها سرانجام در سال 2008 به ثمر نشست و بیت کوین به عنوان معروف‌ترین ارز دیجیتالی نام خود را مطرح کرد. اگر میخواهید با این ارز دیجیتال به طور کامل آشنا شده و با یک اموزش کامل از بیت کوین دریافت کنید به این صفحه مراجعه کنید: https://hamyarminer.org/بیت-کوین/

به گزارش کسب و کار نیوز، با ظهور بیت کوین رفته‌رفته دیگر ارزهای دیجیتالی نیز خود را معرفی کرده و جای خود را در معاملات دیجیتالی باز کردند. همیار ماینر یک بستر اینترنتی تحت نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت است که روش‌های مختلفی را برای استخراج شخصی یا ابری بیت کوین برای کاربران فراهم کرده است. در این مقاله قصد داریم شما را با نسل جدید ارزهای دیجیتال یا رمز ارزها آشنا کرده و راجع به روش‌های استخراج آن بحث کنیم.

اتریوم، دومین رمز ارز جهانی

در سال ۲۰۱۴ یک برنامه‌نویس جوان روسی به نام ویتالیک بوترین، یک رمز ارز جایگزین را برای بیت کوین به نام اتریوم معرفی کرد. برای آشنایی با اتریوم کلیک کنید: https://hamyarminer.org/ اتریوم-چیست/

هرچند که پس از معرفی اتریوم رمز ارزهای جایگزین دیگری نیز به این بازار آمدند، اما تنها اتریوم بود که توانست نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته و نامی در بین ارزهای دیجیتال درآورد. اما پرسش اصلی اینجا است که اتریوم چیست و چه تفاوتی با بیت کوین دارد؟

شبکه اتریم در واقع یک شبیه‌ساز اینترنت است که می‌تواند نرم‌افزارهای غیرمتمرکز DAPPs را پیاده‌سازی کند. استفاده از نرم‌افزار غیرمتمرکز باعث می‌شود که حریم خصوصی امنیت بیشتری داشته و همه الگوریتم‌ها بسیار شفاف در آن ارائه شود. اتریوم نیز همانند بیت کوین بر پایه بلاک چین بنا شده است. بلاک چین همانند یک دفتر ثبت عمومی است که اطلاعات زیرساختی بیت کوین در آن ثبت شده است. با استفاده از این فناوری کد منبع برای عموم در دسترس است و می‌توانند آن را تایید و رویت کنند. استفاده از اتریوم مزیت‌های زیادی دارد. به عنوان مثال اتریوم همانند پول در فضای واقعی نیز ارزشمند است. هر اتریوم معادل ۱۸۰ دلار است که شما می‌توانید آن را برای خرید به فروشگاه‌های اینترنتی بپردازید یا با استفاده از آن امور خیریه خود را انجام دهید. به علاوه برای انجام تراکنش‌ها با اتریوم نیازی به شخص دیگری ندارید و می‌توانید با سرعت زیادی اتریوم خود را جابه‌جا کنید. در حال حاضر اتریوم یک حوزه خوب برای سرمایه‌گذاری است. هرچند نوسانات اخیر باعث شده که بسیاری از افراد از ترس ضرر وارد این بازار نشوند، اما با استفاده از مشاوره‌های تخصصی سایت همیار ماینر که صورت تلفنی و آنلاین در خدمت شما است، می‌توانید سرمایه خود را در این بازار حفظ کرده و چند برابر کنید.

 

برای استخراج اتریوم باید چه کار کنیم؟

ممکن است برای شما هم این پرسش پیش بیاید که با وجود بیت کوین چرا باید اتریوم استخراج کنیم؟ باید گفت که درست است بیت کوین هنوز هم مهم‌ترین رمز ارز موجود در جهان است؛ اما فارم‌‌های استخراج بیت کوین روزبه‌روز متمرکزتر شده و در نتیجه امنیت آن نیز کاهش پیدا می‌کند. به علاوه به دلیل توسعه شبکه بیت کوین دیگر شما با بدون داشتن یک ماینر نمی‌توانید به استخراج بیت کوین بپردازید. به همین دلیل سایت همیار ماینر این امکان را برای شما فراهم کرده که یک ماینر اجاره کنید و بتوانید خود را در دسته صاحبان سود در این آشفته‌بازار قرار دهید. ماینرها تجهیزات بزرگی هستند که سروصدای زیاد و مصرف برق بسیار بالایی دارند. از سوی دیگر شما ناچار هستید که بخشی از سود خود را با صاحبان ماینر شریک شوید.

اما اگر از سرویس کلود ماینینگ همیار ماینر یا استخراج ابری بیت کوین استفاده کنید، دیگر نیازی به این کار نیست. با اجاره یک ماینر استخراج ابری بیت کوین در همیار ماینر بلافاصله می‌توانید استخراج بیت کوین را شروع کرده و صاحب صد درصد سود خود باشید. با این کار که به سادگی از طریق ثبت‌نام رایگان در سایت همیار ماینر امکان‌پذیر است، دیگر نیازی نیست که هزینه‌های گزاف نگهداری ماینر و استخراج شخصی را متحمل شوید؛ بلکه تنها کافی است مقداری خیلی جزئی از هزینه‌تان را به همیار ماینر برای نگهداری از ماینر خود بپردازید.

این در حالی است که به دلیل اینکه شبکه اتریوم عمر زیادی ندارد، برای استخراج اتریوم می‌توانید از دستگاه‌های ساده‌تری استفاده کرده و هزینه کمتری مصرف کنید. بنابراین به دلیل اینکه سخت‌افزار پیچیده‌ای برای ماینینگ اتریوم نیاز نیست، هزینه‌های استخراج آن هم کمتر است. برای استخراج اتریوم باید یک کامپیوتر را به طور تمام‌وقت به این کار اختصاص دهید. پردازنده می‌تواند CPU یا پردازنده مرکزی باشد و یا می‌تواند GPU یا واحد پردازش گرافیکی باشد. واضح است که هزینه‌های GPU بیشتر از CPU است. اما نکته اینجا است که استخراج اتریوم با استفاده از CPU انتخاب درستی نیست؛ زیرا قدرت پردازش GPU در مواردی می‌تواند تا ۲۰۰ برابر CPU باشد و در نتیجه استخراج اتریوم با سرعت بیشتری انجام شود.

پس دیدیم که سخت‌افزار موردنیاز برای استخراج اتریوم چندان پیچیده نیست. حالا باید نرم‌افزار مخصوص این کار را بر روی سیستم کامپیوتری که به استخراج اتریوم اختصاص داده‌اید، نصب کنید. برای این کار باید پس از راه‌اندازی سخت‌افزار خود، درایورهای موردنیاز کارت گرافیک را بر روی سیستم نصب نمایید. این درایورها ممکن است با خود کارت گرافیک نیز ارائه شوند؛ اما اگر چنین اتفاقی نیفتاد، لازم است که در وب‌سایت سازنده جست‌وجو کرده و درایورها را پیدا کنید.

حالا نوبت به تنظیم گره یا نود می‌رسد. زمانی که تنظیمات مربوط به این قسمت را انجام دادید باید سیستم را به شبکه متصل کنید. در واقع باید کل زنجیره شبکه اتریوم را دانلود کنید؛ اما حجم این زنجیره شبکه چیزی بیش از ۲۰ گیگابایت است که دانلود کردن آن کار ساده‌ای به نظر نمی‌رسد. به علاوه که روزبه‌روز حجم شبکه اتریوم در حال افزایش است. به همین دلیل همیار ماینر راه‌های دیگری برای اتصال به این شبکه را به شما معرفی می‌کند.

کسانی که دستی در برنامه‌نویسی دارند، می‌توانند از واسط Geth استفاده کنند. به علاوه سرویس‌های دیگری نظیر Miner Gate یا Ethermine نیز در دسترس است. هنگامی‌که این واسط‌ها را راه‌اندازی کردید، گره شما به گره‌های دیگر متصل شده و حالا می‌توانید نقشی در فرایند استخراج اتریوم داشته باشید.

درآمد حاصل از استخراج اتریوم نیز مانند استخراج بیت کوین با استفاده از ماشین حساب اتریوم قابل پیش‌بینی است. با جست‌وجو در گوگل می‌توانید ماشین‌حساب‌های اتریوم را پیدا کرده و با وارد کردن هزینه‌های جانبی خود، دورنمایی از درآمد خود پیدا کنید. نمونه‌هایی از ماشین‌حساب‌های اتریوم را می‌توانید در وب‌سایت‌های CoinWarz، CryptoComp، WhatToMine و MyCryptoBuddy ببینید.

سخن آخر در توصیه به اجاره ماینر از کلود ماینینگ همیار ماینر

استخراج بیت کوین با وجود سود زیادی که برای افراد دارد، به دلیل ورود بسیاری از افراد در این ماجرا دیگر مانند قبل کار ساده و پرسودی نیست. هرچند بسترهای خوبی مانند همیار ماینر می‌توانند اجاره ماینر را برای شما ساده کنند و یا با ارائه سرویس‌هایی مانند استخراج ابری بیت کوین کار شما را برای حضور در این بازار راحت‌تر کنند.

اما متمرکز شدن این رمز ارز تا حدی از امنیت آن کاسته است. به همین دلیل ارزهای دیجیتال جایگزین مانند اتریوم در سطح جهان ارائه شد. اتریوم دنیای کوچک‌تری است که شما می‌توانید با استفاده از یک کامپیوتر خانگی با یک پردازنده گرافیکی قوی به استخراج آن بپردازید.

در پایان توصیه میکنیم برای استخراج بیت کوین یا اتریوم به صورت ابری که استخراج ابری بیت کوین یا کلود ماینینک به آن میگویند به وبسایت کلود ماینینگ همیار ماینر کلیک کنید یا به آدرس روبرو مراجعه کنید:  https://hamyarminer.org

 

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.