صفحه اصلی / سرخط خبرها / جعفری: برنامه تشکیل کارگروه تعیین استراتژی های مرکز تحقیقات فرآوری ایران
جعفری: برنامه تشکیل کارگروه تعیین استراتژی های مرکز تحقیقات فرآوری ایران

در نشست بررسی اقدامات و برنامه های مرکز تحقیقات فراوری مواد ایران مطرح شد:

جعفری: برنامه تشکیل کارگروه تعیین استراتژی های مرکز تحقیقات فرآوری ایران

رئیس هیات عامل ایمیدرو از تشکیل کارگروه تعیین استراتژی های مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران خبر داد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، وجیه الله جعفری که در نشست بررسی اقدامات و برنامه های مرکز تحقیقات فراوری مواد ایران سخن می گفت، افزود: مرکز تحقیقات دارای ظرفیت های مثال زدنی است که تاکنون کشور آن طور که باید از آن بهره مند نشده است.

وی با تاکید بر اینکه این مجموعه باید بسترسازی های بزرگ در حوزه معدن و صنایع معدنی داشته باشد، گفت: با توجه به اینکه حوزه های اکتشاف، استخراج و فرآوری در شمار اولویت های حوزه قرار دارد، مرکز می تواند در این بخش های راهبردهای توسعه ای را ارایه کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تشکیل کارگروره تعیین سیاست های مرکز را مهم خواند و افزود: به منظور پیشبرد اهداف، این مرکز باید از ظرفیت های دانش بنیان ها با تعریف پروژه بهره ببرد چراکه این پیوند زمینه هم افزایی و تسریع در برنامه ها را به همراه خواهد داشت.

خدمات و دستاوردهای مرکز

در ادامه این نشست مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران گفت: نقش آفرینی در فرآیند اکتشاف، ارایه خدمات به بخش خصوصی، توسعه پژوهش های کاربردی، توسعه تست های پایلوت و … بخش از خدمات این مرکز است.

مجید وفایی فرد افزود: از جمله دستاوردهای مرکز می توان به شناسایی و امکان سنجی فنی استحصال تیتانیوم و عناصر نادر خاکی، امضای ۱۰ تفاهم نامه همکاری با مراکز تحقیقاتی و توسعه پژوهش های کاربردی با جذب و انجام بیش از ۳۶۰ پروژه تحقیقاتی، اشاره کرد.

وی گفت: طرح توسعه بهره وری و اقتصاد سبز، طرح تاسیس پژوهشکده معدن و صنایع معدنی، طرح عارضه یابی فرایندی و ارتقای بازیابی و بهره وری کارخانه های فراوری کشور و … از جمله برنامه های مورد توجه این مرکز به شمار می رود.

در این جلسه امیر خرمی شاد، معاون برنامه ریزی و توانمندسازی و غلامرضا ملاطاهری مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو حضور داشتند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.