صفحه اصلی / اجتماعی / گالری تاباری دبی سال ۲۰۲۱ را با پیمان شعفی آغاز می کند
گالری تاباری دبی سال ۲۰۲۱ را با پیمان شعفی آغاز می کند

گالری تاباری دبی سال ۲۰۲۱ را با پیمان شعفی آغاز می کند

کسب و کار نیوز- گالری تاباری از گالری های مهم دبی سال ۲۰۲۱ را با مجموعه تازه پیمان شعفی آغاز می کند.

به گزارش کسب و کار نیوز، “حضور آینده” عنوان مجموعه تازه پیمان شعفی است که به ساخت نقاشی در بوم های سه بعدی شهرت دارد اما چنانکه گالری تاباری خبر داده است تمرکز این هنرمند به حرکت ستارگان، اشکال هندسی،حتی مقایسه طالع بینی غربی و فارسی و استفاده از ماده های بسیار متفاوت، آثاری تامل برانگیز پدید آورده است.

آثار منتخب شده برای “حضور آینده” که ۱۲ ژانویه رونمایی می شود شامل نقاشی خط های دو بعدی و کارهای سه بعدی روی بوم هستند که هر قطعه نام خود را از یک ستاره خاص مانند ونوس، دِنِب یا کاناپوس گرفته است و بنا به ماهیت فلسفی از تکینک های خاصی خلق شده اند.

شعفی با مطالعه به روی ستاره شناسی، حرکت سیارات مختلف، دوران زمین به دور خورشید … به ایده های تصویری چشمگیری رسیده است که “حضور آینده” را در دوره های کاری او به یک نقطه عطف بدل کرده است؛ در چند اثر از این مجموعه، نقاش در پس حرکت سیاره ها، تغییر و تحولاتی روی زمین را تصویری کرده که از منظر طالع بینی در سال ۲۰۲۰ ظهور و بروز یافته است ؛ نقش مایه های کهکشانی و تمرکز بر ستارگان سبب شده نمایشگاهی لبریز از نور، درخشش و جذابیت های شب به فرم های عجیب غریب بوم های این هنرمند ایرانی علاوه شود.

پیمان شعفی متولد ۱۹۷۴ در ایران است و اکنون در پاریس زندگی و کار می کند. پیمان شعفی دوران جوانی خود را به عنوان یک محقق کوشا در زمینه خوشنویسی به خلق ترکیب های تازه در نستعلیق و آفرینش های هنری از آیات قرآن کریم سپری کرد و از همان روزها به جنبه های زیبایی شناسی الفبای فارسی و قابلیت های والای آن تمرکز داشت، و سعی کرد با افزودن زاویه نگاه خود آنها را به اشکالی نوین نمایش دهد.

شعفی با ایجاد فرمول بوم های مودولار سه بعدی در اشکال هندسی متنوع که خود با دست آنها را می سازد، رویکرد تازه ای نسبت به محیط خود ایجاد کرد، سپس آنها را با رنگ روغن و مواد غیر منتظره مانند آینه های شکسته و شیشه ها آراسته و بافت های تجربی و جلوه های کمتر دیده شده را به وجود آورد؛ مطالعه در کهکشان و کنش نقاشانه در مباحث طالع بینی آثار او را در جایگاهی تامل برانگیز قرار داده است.

گالری تاباری هجده سال پیش در دبی تاسیس شد و یک برنامه بلند پروازانه از نمایشگاه ها و پروژه های ویژه را برای جلب توجه جامعه جهانی به هنر خاورمیانه آغاز کرد. این روزها تاباری در منطقه DIFC ،مرکز تجارت جهانی، نقشی محوری در معرفی استادان خاورمیانه مانند آدام هنین ، محمد ابلا ، عادل السیوی ، حسین مادی و خالد زکی ایفا می کند و آثاری شاخص از هنرمندان منطقه به گنجینه های موزه های معتبر دنیا اضافه کرده است.

آثار پیمان شعفی تا ۱۸ فوریه در تاباری گالری به تماشا خواهد بود.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.