صفحه اصلی / اقتصادی / سومین مشتری بزرگ ایران از عراق نفت خریداری می کند
سومین مشتری بزرگ ایران از عراق نفت خریداری می کند

سومین مشتری بزرگ ایران از عراق نفت خریداری می کند

کسب و کار نیوز- یک منبع آگاه اعلام کرد: بزرگترین پالایشگاه هند، نخستین محموله «نفت بصره» را از کشور عراق خریداری کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، بر اساس ردیابی کشتی ها  و اعلام یک منبع آگاه، بزرگترین پالایشگاه هند، نخستین محموله «نفت بصره» را از کشور عراق خریداری کرد.  آمارها نشان می دهد که این کشتی ۴ ژانویه بندر بصره در جنوب عراق را ترک کرده و انتظار می رود که ۱۴ ژانویه به بندر «چنای» در جنوب شرق هند برسد.

این منابع اعلام کرده اند که این شرکت هندی قرار است سه گرید نفت سنگین، متوسط و سبک بصره عراق را خریدار ی کند همچنین یک میلیون بشکه نفت متوسط بصره هم قرار است به یک شرکت وابسته چنای برود.

تاکنون این شرکت پالایشی هند و شرکت ملی نفت این کشور در این مورد هیچ اظهار نظری نکرده اند. این شرکت هندی تقریبا یک سوم ظرفیت پالایشی ۵ میلیون بشکه ای این کشور را کنترل می کند. هند یکی از بزرگترین مشتریان نفتی ایران است.هند واردات نفت ایران را که زمانی سومین صادرکننده بزرگ به این کشور بود، در اواسط سال ۲۰۱۹ پس از انقضای معافیتهای آمریکا متوقف کرد. این کشور ۷.۶۵ میلیون تن نفت ونزوئلا را در فاصله ژانویه تا اکتبر امسال در مقایسه با ۱۵.۹ میلیون تن در سال ۲۰۱۹ وارد کرد. اخیرا  وزیر نفت کشور هند علاقه مندی به دریافت دوباره نفت از ایران کرده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.