صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / انتقاد اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به اعطای نماد به فروشگاه های فاقد مجوز از این اتحادیه
انتقاد اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به اعطای نماد به فروشگاه های فاقد مجوز از این اتحادیه

انتقاد اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به اعطای نماد به فروشگاه های فاقد مجوز از این اتحادیه

کسب و کار نیوز - نایب رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در حالی به خریداران توصیه می کند که از فروشگاه های مجوزدار لوازم خانگی، خرید خود را انجام دهند که در روزهای شیوع کرونا خیلی از خریداران ترجیح می دهند از فروشگاه های اینترنتی خرید کنند.

به گزارش کسب و کار نیوز، طبق گفته محمدحسین اسلامیان، بیش از ۴۰ درصد از شکایت‌هایی که در اتحادیه لوازم خانگی ثبت می‌شود مربوط به فروشگاه‌های اینترنتی است که زیرمجموعه اتحادیه نیستند و از همین روی این شکایات قابل پیگیری نیست. وی ادامه می دهد: «بیشتر کالاهای تقلبی و قاچاق نیز در فروشگاه‌های اینترنتی فروخته می‌شوند.»

برای خرید به کدام فروشگاه اینترنتی اعتماد کنیم؟

در این میان رضا الفت‌نسب، عضو هیات‌مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی به مردم اطمینان خاطر می دهد که می توانند لوازم خانگی و سایر اقلام مورد نیاز خود را در روزهای شیوع کرونا از فروشگاه های اینترنتی دارای مجوز کسب از این اتحادیه خریداری کنند.
الفت نسب در گفتگو با «کسب و کار» ادامه می دهد: «اینکه دوستان اتحادیه لوازم خانگی مردم را به خرید از فروشگاه های فیزیکی ترغیب می کنند، نخست مغایر توصیه ستاد ملی مقابله با کروناست که مردم را تشویق می کند که در خانه بمانند و حتی الامکان خریدهای خود را نیز اینترنتی انجام دهند.»
وی با بیان اینکه فروشگاه های اینترنتی را ما باید به طور رسمی به دو بخش تقسیم کنیم، می گوید: «بخش نخست فروشگاه هایی هستند که صرفا نماد اعتماد الکترونیکی دارند و زیر نظر هیچ اتحادیه ای هم نیستند و ما هم به عنوان اتحادیه کسب و کارهای مجازی این وضعیت را قبول نداریم و مقصر آن را مرکز توسعه تجارت الکترونیکی می دانیم.»
عضو هیات‌مدیره اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی گفت: بارها اعلام کرده ایم که این کسب و کارها بدون داشتن مجوز از اتحادیه فعالیت می کنند؛ اما هیچ اقدامی صورت نمی گیرد. بخش دوم کسب و کارهای اینترنتی نیز دارای مجوز از اتحادیه کسب و کارهای مجازی هستند که فعالیت آنها کاملا قانونی است و می توانند محصول بفروشند.»
الفت نسب به مردم این گونه توصیه می کند: «توصیه ما به مردم این است که از فروشگاه های اینترنتی که دارای مجوز از اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی هستند، خرید کنند. توصیه ای هم خدمت دوستان در اتحادیه لوازم خانگی داریم. اینکه نمی توان در برابر خرید اینترنتی بیش از حد مقاومت کرد و نمی شود به مردم گفت از تکنولوژی استفاده نکنند. خیلی خوب است که اصناف و به ویژه واحدهای لوازم خانگی خود نیز در این بستر فعالیت کنند. هرچقدر ما بتوانیم اصناف آفلاین را در فضای آنلاین داشته باشیم بازار هم بهره بهتری خواهد برد.»
الفت نسب در پایان گفت: «توصیه آخر من به دولت و وزارت صنعت است که به آیین نامه اجرایی ماده ۸۷ قانون نظام صنفی عمل کند و زمانی که می خواهد نماد اعتماد الکترونیکی بدهد مطابق قانون اول باید جواز کسب از اتحادیه کسب و کارهای مجازی رویت و بعد نماد را اعطا کند تا این مشکلات به وجود نیاید. ما هم در اتحادیه آمادگی داریم شکایت های مربوط به کسب و کارهای عضومان را با همکاری اتحادیه های فیزیکی بررسی کنیم. اگر پرونده هایی که حل نشده است نیاز به کارشناسی داشته باشد حتما از ظرفیت و پتانسیل اتحادیه های مربوطه استفاده خواهیم کرد. کسب و کارهای اینترنتی همیشه در کنار کسب و کارهای آفلاین قرار دارند به شرطی که کسب و کارهای آفلاین به هر حال خودشان بخواهند و همکاری لازم را داشته باشند که موجب می شود کسب و کار خودشان و هم صنفی هایشان رونق بگیرد.»

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.