صفحه اصلی / اسلایدر / ۷۳۰ هزار نفر از ابتدای شیوع کرونا در کشور بیکار شده‌اند
۷۳۰ هزار نفر از ابتدای شیوع کرونا در کشور بیکار شده‌اند

۷۳۰ هزار نفر از ابتدای شیوع کرونا در کشور بیکار شده‌اند

معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۷۳۰ هزار نفر در کشور از ابتدای شیوع کرونا بیکار شده‌اند که برای حمایت از آنان بیمه بیکاری برقرار شده است.

حاتم شاه کرمی معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی عصر امروز در دیدار با دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان، اظهار کرد: هرمزگان از استان‌های موفق در کاهش واحد‌های مشکل‌دار است و در راستای کاهش واحد‌های مشکل‌دار، بزودی نشستی با حضور استاندار هرمزگان برگزار می‌شود که موضوع واحد‌های مشکل دار و واحد‌های تملیکی به بحث گذاشته و موانع پیش روی این واحد‌ها رفع می‌شود.

انتقاد از عملکرد بانک‌ها

وی اضافه کرد: واحد‌های تحت تملک بانک‌ها در کشور بیش از دو سوم نیروی اشتغال خود را از دست داده اند که اگر بانک واحدی را تملیک می‌کند باید برای حیات آن واحد و تداوم اشتغال کارکنان آن نیز برنامه ریزی لازم را داشته باشد.

شاه کرمی خاطرنشان کرد: اگر بانکی توانایی لازم را برای احیاء واحد‌های تملیکی خود ندارد، باید برای پیشگیری از زیان‌های بعدی، نسبت به واگذاری آن واحد به تولید کنندگانی که توانایی لازم را برای ادامه کار دارند اقدام کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه هرمزگان در مسیر توسعه قرار دارد، بیان داشت: این توسعه زمانی می‌تواند با بهره وری کامل همراه باشد که ارتقای سلامت نیروی انسانی به عنوان یک مؤلفه مهم مد نظر قرار گیرد.

وی همچنین خواستار حمایت از مرکز تحقیقات، تعلیمات، حفاظت فنی و بهداشت کار استان هرمزگان شد و گفت: هرمزگان نهمین استانی است که مرکز تحقیقات در آن راه اندازی شده و با هدف تست و تأیید تجهیزات و ماشین آلات به‌خصوص در بنادر و حوزه حمل و نقل، سنجش استاندارد تجهیزات ایمنی، آلاینده سنجی و کنترل آلاینده‌های ناشی از فعالیت‌های اقتصادی و صنعتی و آموزش‌های ایمنی نیروی کار راه اندازی شده است.

شاه کرمی همچنین اقدامات انجام شده در راستای توسعه خدمات الکترونیک در هرمزگان را قابل تقدیر ارزیابی کرد و گفت: تلاش داریم با ارائه خدمات الکترونیکی به جامعه هدف، حضور مراجعان را به حداقل برسانیم و به استثناء هیأت تشخیص اداره کار که نیاز به مراجعه حضوری دارد، تمام خدمات را به صورت الکترونیکی ارائه دهیم.

هرمزگان کمترین بیکاری نیرو‌ها بر اثر کرونا را در کشور داشته است

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به بیکار شدن ۷۳۰ هزار نفر پس از شیوع بیماری کرونا و حمایت از این افراد در قالب بیمه بیکاری، افزود: استان هرمزگان از ابتدای شیوع کرونا تا کنون، کمترین میزان تعدیل و بیکار شدن نیروی کار را به خود اختصاص داده است.

وی بیان داشت: تفاوت محسوس نرخ مشارکت اقتصادی هرمزگان با میانگین نرخ مشارکت کشوری، نشان دهنده پویایی فعالیت‌های اقتصادی در استان است که افزایش اشتغال نسبت به سال‌های قبل، نشان دهنده مدیریت هدفمند استان است و با احیای واحد‌های مشکل دار این توقع می‌رود که آمار اشتغال استان رشد مطلوب تری داشته باشد.

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.