صفحه اصلی / اصناف / رکود در بازار لوازم خانگی
رکود در بازار لوازم خانگی

افت قیمت مستلزم کاهش نرخ مواد اولیه است

رکود در بازار لوازم خانگی

کسب و کار نیوز- رئیس اتحادیه فروشندگان لوارم خانگی با بیان اینکه رکود بر بازار حاکم است، گفت: در حالیکه مردم منتظر کاهش قیمت‌ها هستند اما شرکت‌های پتروشیمی قیمت مواد اولیه را تا ۱۰ درصد افزایش داده‌اند.

به گزارش کسب و کار نیوز، اکبر پاروکی در مورد وضعیت بازار لوازم خانگی، اظهار داشت: در حال حاضر بازار لوازم خانگی با کمبود مشتری مواجه است و وضعیت هر روز بدتر از قبل می‌شود. رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی افزود: رکود شدیدی بر بازار حاکم است و مردم فعلاً خرید نمی‌کنند و منتظر هستند که قیمت‌ها کاهش یابد؛ این در حالی است که شرکت‌های پتروشیمی تولیدات خود را تا ۱۰ درصد گران کرده‌اند. وی ادامه داد: فروشنده مجبور است فروشگاه خود را همواره باز نگه‌دارد و نمی‌تواند بعد از بیست سال سی سال کاسبی در این بخش، دنبال شغل دیگری بگردد و فعالان این بازار مجبور هستند شرایط را بپذیرند.

پازوکی گفت: در حال حاضر همه چیز به قدرت خرید مردم بستگی دارد. فروشنده دخالتی در قیمت‌ها ندارد و تولیدکننده نرخ را تعیین می‌کند. وی در مورد آخرین وضعیت قیمت محصولات پرفروش، اظهار داشت: محصولات پرفروش شامل اجاق گاز، یخچال فریزر، جاروبرقی، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی هستند که قیمت‌های مختلفی دارند؛ برای مثال قیمت یخچال فریزر از ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان شروع می‌شود تا نزدیک ۱۴ میلیون تومان، ساید بای ساید از ۲۴ میلیون تومان شروع می‌شود تا نزدیک ۵۰ میلیون تومان، لباسشویی از نزدیک ۷ میلیون تومان شروع می‌شود تا ۱۴ میلیون تومان، ظرفشویی از ۱۲ میلیون شروع می‌شود تا ۱۵ میلیون تومان، جاروبرقی نیز از ۲ میلیون تا ۳ میلیون تومان و اجاق گاز از ۱.۵۰۰ میلیون تومان شروع می‌شود تا ۱۰ میلیون تومان. رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تاکید کرد: تا زمانی که مواد اولیه به قیمت مناسب به دست تولیدکننده نرسد نمی‌توان انتظار کاهش قیمت در بازار را داشت.

همچنین مطالعه کنید:

عرضه اولیه سهام نخستین شرکت دانش‌بنیان

به گزارش کسب و کار نیوز، مدیرعامل فرابورس ایران با بیان این‌که به زودی عرضه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.