صفحه اصلی / فرهنگی / تجسمی / ۳۵ هنرمند فوتوژنیک در گالری سو
۳۵ هنرمند فوتوژنیک در گالری سو

۳۵ هنرمند فوتوژنیک در گالری سو

این روزها گالری سو میزبان نمایشگاه فوتوژنیک است که آثار ۳۳ هنرمند ایرانی و دو هنرمند کانادایی و فرانسوی زیر این عنوان را به تماشا دارد.

به گزارش کسب و کار نیوز، در این مجموعه، هنرمندان نمونه‌هایی از تأثیرهای متقابل و چندوجهی استفاده‌ از رسانه‌های نقاشی، عکاسی و فیلم را ارائه می‌کنند.

هنرمندان حاضر در این نمایشگاه عبارتند از:

ساسان ابری، سوگل احدی، نازنین اهری پور، راضیه ایران‌پور، شمیل بصری، گلناز بهروزنیا، مرتضی

پورحسینی، مونا جان‌محمدی، آهو حامدى، حنانه حیدری، سحر خیطان، رئوف دشتی، هما دلورای،

شنتیا ذاکرعاملی، لیلی رشیدی، پویا رضی، سارا سعدالدین، پانیذ سهرابی، ملیکا شفاهی، پیمان

شفیعی‌زاده، کوروش شیشه‌گران، ترمه ضیایی، مهسا طهرانی، محمد غزالی، کژال فخری، نیکی فلاح فر،

پرنیان قربانی، امیر کریمی، غزل مجیدی، غزل مروی، داریوش نهداران، دانا نهداران، افروز ودودی و

ماکسیم کوربی پرون و رمی بولنوا.

برای معرفی نمایشگاه فوتوژنیک این متن توسط گالری سو منتشر شده است:

آن چنان که در گذشته از تأثیر متقابل مدل و اثر نقاشی صحبت می‌شد، از دوره‌ای بحثی نیز درباره‌ی رابطه‌ی میان عکس و نقاشی، و تناظرهای میان عناصر آن‌ها به وجود آمد. واژه‌ی فوتوژنیک که در فرهنگ عامه به سوژه‌ای اطلاق می‌شود که در عکس صورتی درخشان دارد، در اصل به معنای هر چیزی است که میل به عکاسی یا کشیده‌ شدن و ثبت را در وجود آدمی تقویت می‌کند.

نمایش اخیر، مطابق چنین تعریفی، نمونه‌هایی از تأثیرهای متقابل و چندوجهی استفاده‌ی هنرمندان از رسانه‌های نقاشی، عکاسی و فیلم را ارائه می‌کند. این تأثیرات، از طرفی در نگاه هنرمندان، و از طرف دیگر در لحن، سبک، و تکنیک آثار آنان مشهود است؛ به طوری که نفوذ جریان‌ها و حتی مفاهیم اساسی رسانه‌های دیگر، در درون‌مایه، کارماده و گفتمان آثار هنرمندان به وضوح دیده می‌شود.

در جریان جمع‌آوری این آثار از طرفی، تعدادی از هنرمندان به عنوان شاهد/ راوی، موضوعات معاصر خود را بیان کرده‌اند، و از طرفی دیگر برخی با تکنیک‌های مختلف و کار روی تصویر عکاسی و یا در به عینیت درآوردن اجرا و ثبت اتفاق٬ به دستکاری حوادث و خلق روایت پرداخته‌اند. این‌چنین، با آثاری مواجهیم که صرف‌نظر از تکنیک اجرایی، تشابه‌هایی بین حال، گذشته و عمل نقاشی دارند. بررسی این فرآیندهای ادراکی نه جایگزینی برای تاریخ است و نه مقایسه‌ی دوران، بلکه می‌تواند کنار آمدن با حال حاضر و مواجهه با شرایط کنونی باشد.

فوتوژنیک که ۲۱ آذر آغاز شده تا ۹ دی در گالری سو به نشانی خیابان استاد نجات اللهی (ویلا)،سمیه، پورموسی، پلاک ۳۰ میزبان هنردوستان است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.