صفحه اصلی / اسلایدر / تعداد شهرهای قرمز کشور به صفر رسید
تعداد شهرهای قرمز کشور به صفر رسید

خبر مهم روحانی

تعداد شهرهای قرمز کشور به صفر رسید

رییس جمهوری با بیان اینکه تعداد شهرهای قرمز کشور به صفر رسیده است، ‌گفت: اتحاد و همدلی و اعتماد مردم به تخصص بهداشتی کشور ما را از این موج سهمگین نجات داد.

به گزارش کسب و کار نیوز، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی ‌روز شنبه در چهل ونهمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با تبریک روز پرستار به پرستاران که در یک سال اخیر تلاش فوق‌العاده‌ای انجام دادند، گفت: از مردم می‌خواهیم شب یلدا به خاطر مصادف بودن با روز پرستار، برای حمایت از پرستاران و حمایت از سلامت مردم، در مراسم یلدایی که همیشه بوده و اساس آن نیز احترام به بزرگ خانواده و صله رحم است، برای سلامتی بزرگان خانواده دید و بازدیدها متوقف شود و از طریق تلفن و فضای مجازی این مراسم را بدون حضور انجام دهند.

رییس جمهوری با یادآوری شعار “جمع نشویم تا کم نشویم”، اظهار داشت: در دو ماه اخیر مردم، کسبه، اصناف، حمل و نقل عمومی و خانواده‌ها خیلی همکاری کردند. اول آذر خیلی نگران بودیم و ۱۶۰ شهر ما قرمز بود ولی الان تعداد شهرهای قرمز ما صفر است و شهر قرمزی نداریم و این به دلیل همت و بزرگواری مردم عزیز است.

وی ادامه داد: در شرایط کرونا، مردم، ‌دولت و کادر درمان و همه نیروهایی که بار مسئولیت را بر دوش کشیدند، همه دست به دست هم دادند و این اتحاد و همدلی و اعتماد مردم به تخصص بهداشتی کشور بود توانست که ما را از این موج سهمگین نجات دهد.

روحانی با اشاره به آمارهای بیماری کرونا در کشور گفت: تقریبا همه جا موج سوم از موج قبلی بیشتر و سهمگین‌تر بوده است. به خاطر اینکه هم ویروس قوی‌تر شده و هم به سمت سرما رفته بودیم. در این شرایط سرمای هوا تاثیرگذار است. به ‌دلیل اینکه درها و پنجره‌ها بسته می‌شود و همه در یک محیط محدود جمع می‌شوند وسرایت به محیط آماده‌تر و مشکلات بیشتر می‌شود بحمدالله یک کار خوب و بزرگی در این مدت انجام گرفته است.

رییس جمهوری ضمن قدردانی از مردم به دلیل مراعات پروتکل‌های بهداشتی ‌گفت: کادر درمان بالاترین سهم را در این مبارزه داشته اند و از همه کسانی که در شرایط کرونا برای رشد و اقتصاد کشور اعم از کشاورزان، کارگران، مهندسین، بخش صنعت و کشاورزی، ‌ قدردانی می‌کنیم.

 وی یادآورشد: اینکه در ۶ ماهه اول امسال رشد اقتصادی هم با نفت و هم بدون نفت مثبت بود- رشد اقتصادی ما بدون نفت  ۱.۴ و با نفت ۱.۳بود- یکی از افتخارات بزرگ برای ملت ما در این شرایط سخت است. بخشی از کسب و کارها خصوصا در بخش گردشگری، خدمات تعطیل شد و یا نتوانستند فعالیت کنند. اما بخش‌های دیگر مانند بخش صنعت، بخش کشاورزی به صحنه آمدند و جبران کردند و این بسیار افتخارآمیز است.

روحانی افزود: در شرایطی که اکثر کشورها با رشد منفی اقتصادی منهای ۷ و منهای ۹ و منهای ۵ مواجه هستند، کشورهایی که رشد اقتصادی‌شان مثبت است محدود هستند و ما جزو کشورهایی هستیم که علیرغم اینکه مشکلات تحریم و جنگ اقتصادی و همچنین کرونا رشد اقتصادی ۶ ماه اول ما مثبت بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد رشد اقتصادی مثبت در ۶ ماه دوم تا پایان سال ادامه داشته باشد و گفت: امید ما و محاسبات ما بیانگر این است که امسال رشد اقتصادی ما مثبت است و سال آینده رشد اقتصادی بهتری خواهیم داشت. ان‌شاءالله در زمینه تورم هم بتوانیم تورم را مهار و کنترل کنیم و در زمینه اشتغال هم بتوانیم خدمات ارزشمندی انجام دهیم.

رییس جمهوری با قدردانی از همه کسانی که برای آموزش تلاش می‌کنند، اظهارداشت: معلمین و اساتید ما اگر حضوری امکان پذیر نبوده، از طریق فضای مجازی از طریق صدا و سیما تلاش بسیار بزرگی انجام دادند و نگذاشتند فرزندان ما از آموزش و علم و فرهنگ محروم بمانند. اگرچه پایه اول و دوم دبستان، وقتی که آموزش حضوری نیست با مشکل مواجه هستند.

 وی افزود: امروز یکی از مواردی که در این جلسه بحث شد این بود که اقداماتی برای پایه اول و دوم دبستان انجام دهیم که این موضوع به دو هفته آینده موکول و مقرر شد قرارگاه در این زمینه بررسی بیشتری انجام دهد.

وی با اشاره به اقدام دولت برای ارائه کمک معیشتی به شهروندانی که حقوق ثابت ندارند، اظهارداشت: ما همیشه به‌دنبال کمک به افرادی بودیم که حقوق ثابت دارند، این بار به دنبال این هستیم که کسانی که حقوق ثابت ندارند و باید روزانه کار کنند تا مخارج خانه را تامین کنند و این افراد به خاطر شرایط کرونایی نتوانستند در بازار آزاد خودشان فعالیت کنند. ما تلاش کردیم برای این افراد در چهارماه کمک معیشتی برای هر خانواده در نظر بگیریم.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.