صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / رونمایی از «پکیج محصولات IVF» و «استارتر کالچر ماست» در پارک فناوری پردیس
رونمایی از «پکیج محصولات IVF» و «استارتر کالچر ماست» در پارک فناوری پردیس

توسط سورنا ستاری؛ همراه با افتتاح «فب ملی میکرو نانو الکترونیک»

رونمایی از «پکیج محصولات IVF» و «استارتر کالچر ماست» در پارک فناوری پردیس

کسب و کار نیوز - صبح امروز 29 آذر، «اولین پکیج ایرانیِ محصولات IVF» تولید شرکت دانش‌بنیان «راون سازه» و «اولین خط تولید استارتر لبنی» متعلق به شرکت زیست‌تخمیر از اعضای پارک فناوری پردیس، با حضور «سورنا ستاری» معاون علمی فناوری رئیس جمهور رونمایی شد. وی همچنین در این مراسم «فب‌لب الکترونیک» ستاد نانو را نیز در پارک افتتاح کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، امروز طی مراسمی باحضور «سورنا ستاری» معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و «مهدی صاری‌نیا» رئیس پارک فناوری پردیس، ۳۰ محصول شرکت دانش‌بنیان «راون سازه» در زمینه درمان ناباروری و همچنین اولین «خط تولید استارتر کالچرهای ماست» متعلق به شرکت زیست‌تخمیر رونمایی شد. در این برنامه که «امیرعلی حمیدیه» دبیر ستاد توسعه علوم‌وفناوری‌های سلول‌های بنیادی، «مصطفی قانعی» دبیر کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا و «سعید سرکار» دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو نیز حضور داشتند، «فب‌لب الکترونیک» ستاد نانو نیز افتتاح گردید.

بسته محصولات IVFتولید شده در پارک، وارد بازار مصرف شد

در ابتدای برنامه امروز، سورنا ستاری و دیگر مدعوین طی بازدیدی که از شرکت «راون سازه» داشتند، از محصولات جدید این شرکت رونمایی کردند.

شرکت «راون سازه» به عنوان عضو پارک فناوری پردیس، از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را در زمینه ساخت تجهیزات پزشکی آغاز کرده است. اولین بسته محصولات IVFبرای درمان ناباوری، تولید این شرکت است که امروز پس از رونمایی وارد بازار شد.

بومی‌سازی دانش تولید این مواد علاوه بر قطع وابستگی به خارج و صرفه‌جویی ارزی، امکان صادرات آن به کشورهای منطقه و همسایگان ایران و ارز آوری بالای آن، موجب شد ایران در جمع ۶ کشور تولید کننده این تجهیزات قرار گیرد.

خودکفایی در تولید استارتر لبنیات

بخش بعدی مراسم امروز، بازدید معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و همراهان او از شرکت زیست‌تخمیر بود. طی این دیدار، از محصول جدید این شرکت «استارتر کالچر ماست» رونمایی شد.

شرکت زیست تخمیر اولین شرکت دانش‌بنیان در زمینه تولید محصولات دارویی و مکمل‌های پروبیوتیک است که از سال ۱۳۸۸ فعالیت خود را آغاز کرده است.

استارتر کالچر ماست تولید شده در شرکت زیست تخمیر، از باکتری‌های تولید‌کننده اسید لاکتیک بومی در ایران، تولید شده که در صنایع لبنی برای تولید با کیفیت ترین انواع ماست و نوشیدنی های تخمیری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

شرکت زیست تخمیر برای اولین بار در کشور اقدام به تولید استارتر کالچر ماست کرده است، اقدامی که مورد استقبال معاونت علم و فناوری معاونت علمی و فناوری قرار گرفته است و به کشور در مسیر بی‌نیازی از واردات و خروج ارز کمتر کمک می‌کند.

اکوسیستم بیوتکنولوژی در حال شکل‌گیری است

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این مراسم رونمایی، ضمن حمایت از تولیدکنندگان محصولات جدید در حوزه بیوتکنولوژی بیان کرد: ما تا امروز با وجود کارخانه‌های پیشرفته‌ای که داریم به بخش تکنولوژیک تولید لبنیات وارد نشده‌ایم و گلوگاه‌هایی در این صنعت داریم که زمان تحریم خود را نشان خواهند داد.

ستاری ادامه داد: ایران در حوزه استارترها یک فرهنگ غنی ۶ هزار ساله دارد. هر منطقه در کشور لبنیات و استارتر سنتی خود را تولید می‌کند. اما باید تلاش کنیم که نوآوری را نیز به صنعت تولید لبنیات تزریق کنیم تا در کنار آن بتوانیم از بانکی غنی برای توسعه صنعت و اشتغال‌زایی استفاده کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در انتهای سخنان خود ضمن اظهار امیدواری برای گسترش فعالیت شرکت‌های حوزه پروبیوتیک، بیان کرد: حوزه بیوتکنولوژی در کشور محروم واقع شده، جای کار فراوان و بازار عظیمی در داخل کشور دارد. اکوسیستم جدید بیوتکنولوژی در حال شکل‌گیری است که تا امروز مخفی بوده است و در ادامه مسیر شرکت‌های بزرگی از شرکت زیست تخمیر الگو خواهند گرفت.

دهه آینده دهه پروبیوتیک‌ها خواهد بود

«مصطفی قانعی» دبیر کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا در مراسم رونمایی از محصولات جدید شرکت زیست‌تخمیر ضمن بیان این نکته که تمام مدیریت بدن به دست‌باکتری‌ها انجام می‌شود، اظهار داشت: امروز کشوری در تامین سلامت مردمش موفق خواهدبود که باکتری‌های حاضر در بدن افراد را شناسایی کند، تصمیم بگیرد این باکتری‌ها را به چه سمتی مدیریت کند و از این طریق سلامت افراد را تضمین کند.

وی افزود: دهه آینده دهه پروبیوتیک‌ها خواهد بود که سلامت از طریق سلامت باکتری‌های روده محقق خواهد شد و سلامت باکتری روده با مدیریت پروبیوتیک‌ها از جمله ماست و استارترها اتفاق خواهد افتاد.

افتتاح فب ملی میکرو نانو الکترونیک با تجهیزات ساخت ایران

در انتهای این مراسم، فب میکرو نانو الکترونیک ستاد نانو با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و دیگر مدعوین افتتاح شد.

سعید سرکار دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو در این مراسم افتتاحیه، ضمن بیان اینکه ما در کشور علیرغم وجود ظرفیت دانشگاهی بالا، زیرساخت مناسبی در رابطه با حوزه الکترونیک نداریم، تصریح کرددر راستای حل این چالش، فب با سرمایه‌گذاری صندوق توسعه فناوری نانو و حمایت و پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ساخته شد. در این زمینه صندوق شکوفایی نوآوری هم کمک‌های فوق‌العاده شایانی برای تحقق طرح انجام داد.

وی افزود: خوشبختانه ما توانستیم این فب را با تمام تجهیزات تولید شده در داخل کشور و بیش از ۳۰ دستگاه تخصصی و با توانمندی متخصصین کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان بسازیم.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو در رابطه با کارکردهای فب‌الکترونیک افتتاح شده بیان کرد: فب مکانی است که می‌توان در آن نمونه‌های اولیه را مبتنی بر طراحی‌های الکترونیک در رابطه با آی‌سی‌ها، مدارهای مجتمع و سایر قطعات میکرو و نانو الکترونیک تولید کرد. همچنین به صورت نیمه صنعتی قابلیت تولید قطعات میکرو نانو الکترونیک در تیراژ نسبتاً متوسط در فب وجود دارد.

سرکار در انتها ضمن اشاره به اینکه این مرکز با توان داخلی ایجاد شده، تصریح کرد که فب‌الکترونیک در سال ۱۴۰۴ قادر به تولید دستگاه‌ها و تجهیزاتی خواهد شد که واردات آن‌ها از کشورهای خارجی ضررورتی نداشته و از این رو در آینده، کشور در برخی از زمینه‌ها به خودکفایی خواهد رسید.

این فب می تواند مورد استفاده عموم متخصصان و پژوهشگران در زمینه‌های مرتبط باشد و پارک فناوری پردیس را به هاب مورد رجوع متخصصان این حوزه تبدیل کند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، میزان ارز تأمین شده برای واردات دارو و تجهیزات …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.