صفحه اصلی / اقتصادی / اشتغال و تعاون / شفاف سازی وضعیت اشتغال و بیمه همه افراد در کشور از طریق سامانه های برخط

محمد باقری بنابی، نماینده ی حوزه ی انتخابیه بناب در مجلس

شفاف سازی وضعیت اشتغال و بیمه همه افراد در کشور از طریق سامانه های برخط

محمد باقری بنابی نماینده حوزه انتخابیه بناب در مجلس شورای اسلامی در خصوص آمار 60 درصدی مشاغل غیررسمی اعلام شده در گزارش مرکز پژوهش های مجلس، ضمن رد این آمار، اذعان داشت که جمعیتی در کشور هستند که از قانون فرار می کنند.

وی در ادامه، افزایش حق بیمه توسط سازمان های بیمه گر را یکی از مشکلات واحدهای تولیدی برشمرد که کارفرمایان را ناتوان از پرداخت آن می کند، و گفت: باید به دنبال تعدیل مبالغ حق بیمه باشیم و چنین نباشد که کارفرمای یک کارگاه کوچک مجبور به پرداخت حق بیمه ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومانی برای هر کارگر خود باشد. چنین ارقامی برای کارفرمایان خرد سنگین است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص توافق دو جانبه بین کارفرما و کارگر، ضمن تأیید شرعی بودن توافق دو جانبه در صورت رضایت دو طرف، گفت: اگر قانون این توافق را اجازه نمی دهد باید اصلاح شود
باقری بنابی در خصوص عبارت «نقاط مختلف» در ماده ۴۱ قانون کار، این عبارت را نیازمند تفسیر و تبیین دانست و در عین حال این موضوع را تأیید کرد که هر استان باید با توجه به شرایط خود، قوانین متناسب از جمله رقم حداقل دستمزد را وضع کند. وی افزود: از صنعتی به صنعت دیگر و صنایع بزرگ نسبت به صنایع کوچک باید حداقل دستمزد و بیمه تفاوت اساسی داشته باشد.
نماینده بناب در مجلس یازدهم به رسمیت شناختن توافق کارفرما و کارگر در خصوص رقم دستمزد و بهره مندی کارگر از بیمه به تناسب رقم توافق شده را بهترین راهکار برای رفع مشکلات کارگران و کارفرمایان در صنایع کوچک دانست.
وی در پایان، با تأکید دوباره بر شفاف سازی وضعیت اشتغال و بیمه همه افراد در کشور از طریق سامانه های برخط، وجود مشاغل غیررسمی را برای کارفرما و کارگر را ناپسند دانست ، و تحت پوشش بیمه قرار گرفتن همه شاغلان را امری ضروری دانست.

همچنین مطالعه کنید:

بانک جهانی: فقر مطلق در ایران کاهش یافت

به گزارش کسب و کار نیوز ، جدیدترین آمار منتشرشده از سوی بانک جهانی نشان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.