صفحه اصلی / اسلایدر / بی ثباتی قیمت‌های شب یلدا
بی ثباتی قیمت‌های شب یلدا

بی ثباتی قیمت‌های شب یلدا

کسب و کار نیوز - هنوز زمستان شروع نشده قیمت‌ها از نوسان بسیار یخ زده و مسئولان در پی نظارت و کاهش و یا ثبات قیمت‌ها هستند.

به گزارش کسب و کار نیوز، در آستانه شب یلدا، به بازار سری می‌زنیم،تفاوت قیمت‌ها از این مغازه به آن مغازه به اندازه فاصله زمین تا آسمان است، انگار بی ثباتی در حال موج زدن است و مردم نگران از گرانی مواد غذایی و میوه شب یلدا.

مردم گلایه مندند چراکه هر خانواده‌ای از پس خرید میوه‌های گران برنمی‌آید و  در این شرایط که باید سیستم ایمنی قوی باشد، انگار راه خوردن میوه هم بر مردم سد شده است.

آجیل شب یلدا را مگر در خواب ببینیم

یکی از شهروندان به ایسنا می‌گوید: خریدن آجیل شب یلدا که از محالات است و تنها باید در رویا دید چراکه آنقدر قیمت‌ها بالاست که ترجیح می‌دهیم امسال آجیل نخوریم.

وی بیان کرد: وقتی مسئولان از مردم می‌خواهند شب یلدا را در خانه بمانند باید تدابیر لازم برای ماندن در خانه نیز تعبیه شود، وقتی من حتی نمی‌توانم برای فرزندانم میوه مناسب بخرم و یخچال خانه‌ام را برای ماندن در خانه پر کنم، چگونه می‌توانم قرنطینه خوبی را برای کودکانم بسازم.

در این میان مغازه داران هم از گرانی می‌گویند و اظهار می‌کنند مجبورند به این قیمت بفروشند در غیر این صورت بسیار ضزرر می‌کمنند حال آنکه آنان نیز باید خانواده خود را تامین کنند.

تخصیص سهمیه ماهانه ۳۸۵ تن شکر از ابتدای آبان امسال تا خرداد ماه سال آینده به قیمت ۸۷۰۰ تومان در بسته بندی‌های یک کیلویی، توزیع ۷۶۰ تن انواع روغن از نوع جامد و مایع طی چند ماه گذشته و پیگیری برای جذب ۲۶۹ تن روغن ویژه واحدهای صنفی و صنعتی در آینده نزدیک، توزیع ۲ هزار و ۲۴۵ تن برنج، ۷۵۰ تن گوشت مرغ منجمد و ۲۲۹ تن گوشت گوساله منجمد از جمله اقدامات مسئولان در چند ماهه اخیر برای عدم وارد آمدن فشار بر مصرف کنندگان بوده است.

تخصیص ماهانه ۳۸۵ تن شکر تنظیم بازار به خراسان جنوبی

الیاس جوییان، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی در جلسه کمیسیون تنظیم بازار استان از تخصیص ماهانه ۳۸۵ تن شکر تنظیم بازار از آبانماه امسال تا خرداد ماه سال آینده به خراسان جنوبی خبر داد.

وی با اشاره به اینکه این سهمیه مردمی بوده و به قیمت ۸۷۰۰ تومان در بسته بندی‌های یک کیلویی در استان توزیع خواهد شد، ادامه داد: از ابتدای سال جاری ۳ هزار و ۱۹۰ تن شکر تنظیم بازار جذب و توزیع شده و ۱۹۲ تن شکر دیگر نیز در حال جذب است.

وی با اشاره به کمبود روغن خوراکی در شش ماهه دوم امسال، افزود: در این مدت ۷۶۰ تن انواع روغن از نوع جامد ومایع در استان جذب و توزیع شده است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی افزود: با پیگیری‌های رییس سازمان صمت نیز ۲۶۹ تن ویژه صنف و صنعت تخصیص یافت که بزودی جذب و توزیع خواهد شد.

جویبان ادامه داد: علاوه بر این اقلام، میزان ۲۲۴ تن برنج ، ۷۵۰ تن گوشت مرغ منجمد و ۲۲۹ تن گوشت گوساله منجمد نیز در استان توزیع شده است.

مرغ را بیشتر از ۲۰ هزار تومان نخرید

علی تهوری، معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز با اشاره به قیمت مرغ گرم و تخم مرغ در استان، گفت: قیمت مصوب مرغ گرم ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان تعیین شده است.

وی افزود: هم‌استانی‌ها با اعمال نظارت‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته می‌توانند مرغ گرم مورد نیاز خود را پایین تر از قیمت مصوب و به قیمت ۲۰ هزار و ۲۳۰ تومان از مرکز عرضه مستقیم، روز بازارها ود
دفاتر کشتار گاهی تهیه کنند.

تهوری اظهار کرد: قیمت مصوب تخم مرغ برای مصرف کننده ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان بوده و با واحدهای صنفی که تخم مرغ را بیشتر از قیمت مصوب عرضه کنند برخورد خواهد شد.

اهتمام جدی برای جلوگیری از اجحاف به مصرف کنندگان

مشیرالحق عابدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی بر اهتمام جدی متولیان امر برای جلوگیری از اجحاف به مصرف کنندگان تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه تمامی مسئولین نهایت اهتمام و مدیریت را داشته باشند که به مصرف کننده اجحافی وارد نشود، بر تلاش تمامی دستگاه‌های ذیربط در تأمین اقلام و کالاهای اساسی مورد نیاز مردم تأکید کرد.

وی با اشاره به نوسانات قیمت برخی کالاها در کشور و بالطبع در استان خراسان جنوبی خواستار نظارت بیش از پیش بر بازار شد.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اقدامات صورت گرفته در راستای اعمال محدودیت‌های اجتماعی، از تلاش‌های سازمان صنعت، معدن وتجارت، نیروی انتظامی و اصناف استان در این مدت تقدیر و تشکر کرد.

زمستان با همه سردی‌اش و ترس از شروع پیک دوباره کرونا، در راه است و مسئولان باید به دنبال راه‌های موثر برای ثبات قیمت‌ها باشند، راه‌هایی که از استرس زمستان بکاهد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.