صفحه اصلی / اسلایدر / تولید زعفران ایرانی در قطر
تولید زعفران ایرانی در قطر

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران:

تولید زعفران ایرانی در قطر

رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران از صادرات رسمی پیاز زعفران ایرانی به قطر خبر می‌دهد و می‌گوید: سوال ما این است که چرا پیاز زعفران را باید دو دستی تقدیم قطر کرد تا آنها زعفران ایرانی تولید کنند؟ با تمام محدودیت‌ها اما همچنان توانستیم زعفران را به آمریکا و قطر صادر کنیم.

به گزارش کسب و کار نیوز، چندی پیش مهدی علی‌پور، یک فعال اتاق بازرگانی و صادرکننده در توییترش از صادرات چمدانی پیاز زعفران از مشهد به قطر خبر داد. او در این باره نوشته بود: « پیاز زعفران را از مشهد بردند قطر تولید کنند. سفیر هم با افتخار شرکت کرده است. چند سال دیگه با پول قطری‌ها کسی نامی از زعفران ایرانی به یاد نمی‌آورد.»

چرا که به گفته او به نظر می‌رسد با ارسال رسمی پیاز زعفران ایران به قطر صادرات این کالای غیرنفتی در چند سال آینده به خطر می‌افتد و این اقدام مسئولان برای صادرکنندگان ایرانی می‌تواند زنگ خطر و تهدید بزرگی محسوب ‌شود.

به گفته رئیس اتحادیه صادرکنندگان زعفران، «اکنون بحث تولید زعفران ایرانی در قطر مطرح نیست. بلکه سوال این است که چرا پیاز زعفران را باید دو دستی تقدیم قطر کرد تا آنها زعفران ایرانی تولید کنند؟ برخی افراد که نماینده کشورمان هستند هم در این مراسم حضور پیدا می‌کنند و با گرفتن عکس یادگاری از تولید زعفران ایرانی در قطر خبر می‌دهند.»

غلامرضا میری در ادامه می‌گوید: «در آینده با این اقدام، صادرات زعفران به سایر کشورها به خطر می‌افتد.»

قاچاق زعفران به ۶ کشور!

او معتقد است: «تاکنون پیاز زعفران ایرانی را به چین، ایتالیا،فرانسه، آلمان، آمریکا و افغانستان قاچاق کرده‌اند.»

میری درباره امکان صادرات زعفران در شرایط تحریم‌ها اظهار می‌کند: «با تمام محدودیت‌ها اما همچنان توانستیم زعفران را به آمریکا و قطر صادر کنیم. این در حالی است در آینده زمانی که این کشور یا سایر کشورها بتوانند نیاز خودشان را تامین کنند قاعدتا دیگر از ایران زعفران نمی‌خرند؛ چرا که ممکن است این کشورها وارد فاز تولید انبوه زعفران شوند.»

همچنین مطالعه کنید:

آیت الله رئیسی: تولید شرط داشتن اقتصادی مقاوم در برابر تکانه‌ها است

به گزارش کسب و کار نیوز ، آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنیه در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.