صفحه اصلی / دسته بندی نشده / با بهره برداری از نیروگاه ۲۶ مگاواتی شرکت سهند صنعت رستاک این شرکت به طور رسمی به عرصه سرمایه گذاری در صنایع زیر ساختی کشور پیوست
با بهره برداری از نیروگاه ۲۶ مگاواتی شرکت سهند صنعت رستاک این شرکت به طور رسمی به عرصه سرمایه گذاری در صنایع زیر ساختی کشور پیوست

با بهره برداری از نیروگاه ۲۶ مگاواتی شرکت سهند صنعت رستاک این شرکت به طور رسمی به عرصه سرمایه گذاری در صنایع زیر ساختی کشور پیوست

نیروگاه شرکت سهند صنعت رستاک با ظرفیت نامی 26 و ظرفیت عملی 25 مگاوات با حضور استاندار گرگان دکتر هادی حق شناس و نمایندگان و مدیران استان به صورت ویدئو کنفرانس توسط دکتراردکانیان وزیر نیرو افتتاح شد.

در خلال این مراسم مهندس سعید سلطانی مدیرعامل شرکت سهند رستاک عنوان نمود که این نیروگاه به همت متخصصان داخلی طراحی و با تلاش مدیران این شرکت به عنوان بخش خصوصی و سرمایه گذاری بالغ بر ۲۶۰۰ میلیارد ریال با ظرفیت ۲۶ مگاوات برق راه اندازی شده است.

مهندس سهیل سلطانی که از طرف هیئت مدیره شرکت سهند صنعت رستاک مسئولیت این پروژه را بر عهده داشت ضمن ابراز رضایت از نتایج حاصله توضیحاتی در خصوص مشکلات تامین ارز و انتقال پول وتامین تجهیزات و غیره در طول این پروژه ارائه نمود و به ثمر رسیدن این نیروگاه را ناشی از تلاش گروهی وهمکاری شرکت آرین نیروی مبنا با مدیریت مهندس هادی رمضانی به عنوان مدیریت پروژه این نیروگاه دانست. ایشان با بیان بخشی از برنامه های آتی این شرکت، ابراز امیدواری نمودند با بهبود شرایط کسب و کار حضور شرکت سهند صنعت رستاک در عرصه صنایع زیر ساختی به زودی توسعه یابد.

در ادامه مهندس رمضانی مدیریت پروژه این نیروگاه با بیان بخشی از ویژگیهای فنی عنوان نمود که این نیروگاه قابلیت تولید سالیانه بیش از ۲۱۰ میلیون کیلو وات ساعت برق را با استفاده از سوخت گاز طبیعی و با شرایط کاملا سازگار با محیط زیست دارا می باشد. نیروگاه مقیاس کوچک گرگان اولین نیروگاه با ظرفیت ۲۶ مگاوات در استان گلستان خواهد بود که با بهره برداری از آن برای بیش از ۵۰ نفر اشتغال مستقیم فراهم می شود و این نیروگاه قابلیت تامین برق بیش از ۵۰۰۰ خانوار این استان را خواهد داشت. سرمایه گذاری انجام شده در این نیروگاه بیش از ۲۶۰۰ میلیارد ریال می باشد که کاملا توسط بخش خصوصی تامین گردیده و پیش بینی می شود با بهره برداری از این نیروگاه، قابلیت اطمینان در تامین برق مورد نیاز بخشی از صنایع و مناطق مسکونی این استان بهبود یافته و مشکلات تامین برق در ساعات پیک بار مرتفع گردد.

وی با تشکر از شرکت سهند صنعت رستاک و مدیران این شرکت بابت سرمایه گذاری در صنعت برق به عنوان مهمترین صنعت زیر ساختی کشور افزود از جمله ویژگیهای منحصر به فرد این نیروگاه ۲۶ مگاواتی که دارای بیشترین ظرفیت در صنعت تولید پراکنده کشور است، توجه ویژه به مسائل زیست محیطی از جمله استفاده ار روشهای بسیار نوین در کاهش آلودگیهای صوتی نیروگاه می باشد، پیش بینی سیستم کامل مانیتورینگ و کنترل و همچنین سیستم های مکانیزه تزریق و تخلیه روغن و … همگی از جمله ویژگیهایی است که این نیروگاه را از سایر واحدهای مشابه متمایز مینماید. حضور پر رنگ نیروهای جوان در تمام سطوح سرمایه گذاری، مدیریتی، طراحی، اجرا و بهره برداری این نیروگاه برگ زرین دیگری است که در این نیروگاه قدرت و توانایی فنی و مدیریتی نیروهای جوان و متخصص را به نمایش گذاشته است.

در پایان نیز مهندس سعید سلطانی مدیرعامل شرکت سهند صنعت رستاک عنوان نمودند که اگرچه اخیرا و به خصوص در طی سه سال گذشته موانع گسترده ای بر سر راه توسعه این نیروگاه ها به وجود آمده است که سرمایه گذاری این نیروگاه نیز از آنها مصون نبوده است، اما انتظار می رود با توجه به مزایای متعدد این نیروگاه ها، وزارت نیرو علاوه بر انجام دقیق تعهدات مدون پیشین در قبال سرمایه گذاران خصوصی، سیاستهای حمایتی بیشتری در خصوص این صنعت تدوین نماید تا موانع و مشکلات سرمایه گذاران بخش خصوصی این صنعت مرتفع گردد.

احداث و بهره برداری از نیروگاه مقیاس کوچک گرگان توسط شرکت سهند صنعت رستاک اثبات می کند که در شرایط تحریمی دولت می تواند به بخش خصوصی اعتماد بیشتری نموده که ثمره این اعتماد عمران، آبادانی و توسعه بیشتر کشور خواهد بود.

براساس این گزارش، مهندس حسین افضلی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان که در این مراسم حضور داشت ضمن توضیح بخشی از مشخصات منحصر به فرد این نیروگاه در حضور وزیر نیرو از مجموعه شرکت سهند صنعت رستاک به مدیریت مهندس سلطانی و مهندس رمضانی مدیریت شرکت آرین نیروی مبنا بابت سرمایه گذاری و به نتبجه رسانیدن این سرمایه گذاری تشکر نمود و ابراز امیدواری کرد شاهد تداوم حضور این شرکت در صنایع زیرساختی کشور باشیم.

در پایان دکتر اردکانیان وزیر نیرو با ارزشمند توصیف کردن احداث و راه اندازی نیروگاه مقیاس کوچک گرگان توسط سرمایه گذاران شرکت سهند صنعت رستاک اظهار امیدواری کرد که سایر شرکت های بخش خصوصی کشور به این روند بپیوندند و در این مسیر صحیح و دارای بازده و منافع ملی گام ها بردارند.

همچنین مطالعه کنید:

قانونی که به نفع هیچکس نیست

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از شرق، کالاهای قاچاق و به قولی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.