صفحه اصلی / اصناف / جدیدترین تغییرات مشاغل گروه یک اعلام شد
جدیدترین تغییرات مشاغل گروه یک اعلام شد

جدیدترین تغییرات مشاغل گروه یک اعلام شد

کسب و کار نیوز- رسته های صنفی مواد اولیه کشاورزی، باغبانی و دامداری در مشاغل گروه یک قرار گرفت.

به گزارش کسب و کار نیوز، اتاق اصناف ایران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده که در پی درخواست اتحادیه‌های صنفی و پیگیری اتاق‌های اصناف در خصوص‌ افزودن تعدادی از رسته‌های صنفی به گروه شغلی یک، وزارت بهداشت، درمان و آموزشی پزشکی رسته های صنفی “مواد اولیه کشاورزی، باغبانی و دامداری” در حوزه کشاورزی را نیز در گروه شغلی یک (۱) قرار داده است. بنابراین صنوف مذکور در تهران و تمامی شهرستان های کشور با وضعیت قرمز، نارنجی یا زرد مجاز به فعالیت هستند.

پیش‌تر هم سه رسته شامل «تامین کنندگان مواد شیمیایی جهت عرضه مواد ضد عفونی و نیاز کارخانجات دارویی، بیمارستان ها، آزمایشگاه ها و صنایع مختلف»،   «عرضه کنندگان ابزار و یراق مشتمل بر تامین کنندگان مواد و مصالح ایزوگام، قطعات پمب و ابزار مورد نیاز صنایع» و  «فروشندگان و عرضه کنندگان قطعات و لوازم یدکی کشاورزی» به گروه شغلی یک اضافه شده بود.

سایر صنوف گروه شغلی یک نیز شامل فروشگاه های زنجیره ای، سوپر مارکت ها، میوه فروشی ها و سبزی فروشی ها، میادین میوه و تره بار؛ مراکز تولید، نگهداری، توزیع و فروش محصولات غذایی و خدمات وابسته. ؛ مراکز تولید و عرضه فرآورده های لبنی و نانوایی(تولید فراورده های نانوایی)؛ داروخانه ها، مراکز و فروشگاه های دامپزشکی، پخش دارو، عطاری و داروهای سنتی؛ مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی آماده و بیرون بر؛ خدمات اپراتورهای ارتباطی، خدمات الکترونیک، شرکت های خدمات اینترنتی اعم از تامین کنندگان اینترنت، فروشگاه های اینترنتی و شرکت های خدمات مبتنی بر اینترنت؛ تعمیرگاه های انواع خودرو و لوازم خانگی، الکتریکی و الکترونیکی؛ فروشگاه های انواع قطعات و لوازم یدکی؛ فروشگاه های انواع مصالح ساختمانی و آهن آلات؛ کارگاه های صنعتی(مانند جوشکاری و تراشکاری و مشابه آن)؛ چاپخانه؛ خشکشویی؛  سازندگان و فروشندگان عینک است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.