صفحه اصلی / سرخط خبرها / طلا ارزان می شود؟

عبادالله محمدولی، کارشناس بازار طلا

طلا ارزان می شود؟

کسب و کار نیوز - بعد از تعطیلات دو هفته ای اصناف به دلیل محدودیت های کرونایی، یک درصد تقاضایی بابت سرمایه گذاری وارد بازار طلا و سکه می شود.

طبیعی بود که همین تقاضا باعث شد که ما شاهد یک سری نوسانات به خصوص ایجاد حباب در قیمت سکه باشیم. تعطیلی ۱۵ روزه بازارها و به خصوص بازار طلا و همچنین اخبار سیاسی که حول محور این بازار وجود داشت، باعث شد که قیمت طلا کاهش پیدا کند. مجددا با باز شدن بازار، یک حجمی از تقاضا وارد بازار و باعث شد که قیمت ها افزایشی شود؛ اما این افزایش قیمت موقتی است و مجددا با توجه به تمهیداتی که برای بورس دیده شده، در بازار طلا شاهد کاهش قیمت خواهیم بود. این کاهش قیمت بین یک تا دو ماه ادامه یافته و با این روند حباب سکه و طلا کمتر می شود و از هم اکنون که حباب سکه یک میلیون تومان است، مطمئنا به ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان خواهد رسید.
این بازار کف قیمت ندارد چون محصولی مثل طلا که با اخبار بالا و پایین می شود، هر آن احتمال دارد که یک خبر بازار را مجددا ملتهب کند یا بحث های روانی وارد بازار شود.
من بازار طلا را برای سرمایه گذاری مناسب می بینم به چند دلیل: حتی اگر مقدار بالایی هم طلا داشته باشید و بخواهید تبدیل به پول کنید، در اسرع وقت و با سریع ترین راه ممکن تبدیل به پول می شود و کمترین ضرر و ریسکی متوجه سرمایه شماست. البته اگر می خواهید طلا خریداری کنید حتما باید با احتیاط بیشتری وارد بازار شوید زیرا اگر در شرایط نوسانی بازار خرید کنید قطعا ضرر خواهید کرد. ابتدا اجازه دهید بازار از حالت نوسانی خارج شود و به یک وضعیت ساکن برسد. آنجا می توانید خوب جواب بگیرید. در حال حاضر در این بازار معاملاتی صورت نمی گیرد. البته پیش بینی بنده این است که طلا در گرمی مماس بر یک میلیون و سکه مماس بر ۱۱ میلیون تومان آرام بگیرد.

همچنین مطالعه کنید:

جت شخصی جنبه آموزشی دارد/ تفریح در اولویت دوم

به گزارش کسب و کار نیوز ، جعفر یازرلو سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور در گفت‌وگو …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.