صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان / حذف سوءاستفاده احتمالی در مراجعات پزشکی با راه اندازی مرکز صدور گواهی الکترونیک سلامت
حذف سوءاستفاده احتمالی در مراجعات پزشکی با راه اندازی مرکز صدور گواهی الکترونیک سلامت

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک خبر داد

حذف سوءاستفاده احتمالی در مراجعات پزشکی با راه اندازی مرکز صدور گواهی الکترونیک سلامت

وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم راه اندازی سامانه مرکز صدور گواهی الکترونیکی سلامت گفت: سامانه صدور گواهی الکترونیک سلامت، به منظور سرعت بخشیدن به خدمات دولتی آغاز به کار کرده است.

به گزارش کسب و کار نیوز، وزیر صمت گفت: ۲۳ پروژه در دستور کار دولت الکترونیک قرار گرفته است که تک تک رونمایی خواهد شد.

علی رهبری، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک نیز در ادامه گفت: یک کاربر با مراجعه به سایت یک مرکز میانی که در حال حاضر ۷ مرکز هستند، درخواست امضای الکترونیک می دهد. بعد از پردازش کاربر باید به دفتر ثبت نام کند. در سه هفته آینده امضای موبایل هم راه اندازی خواهیم کرد.در این راستا دستگاه های دولتی باید امضای الکترونیکی را جایگزین امضای دستی و اسناد را به اسناد الکترونیکی تبدیل کنند. در این حوزه مرکز به عنوان دستگاه متولی معرفی شد تا به تابید مرکز توسعه تجارت الکترونیک رسید.

رهبری افزود: سازمان نظام پزشکی از مردادماه تاکنون ۸۰ هزار امضای الکترونیک صادر کرده است. به منظور سرعت بخشیدن به خدمات دولت یکی از کارهایی که باید انجام می شد بحث امضای الکترونیک در حوزه بهداشت است.

وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: زیرساخت‌هایی مانند مرکز صدور گواهی الکترونیکی سلامت بر اساس تکالیف قانونی وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه سامانه جامع تجارت ایجاد شده است که اگر در سراسر کشور و با همکاری وزارت بهداشت اجرایی شود از اسراف  دارو که اتفاقا سرانه مصرف ما در این زمینه بسیار بالاست جلوگیری خواهد کرد.

رزم حسینی بیان  داشت: همچنین راه اندازی این مرکز الکترونیکی از رانت‌ها و سوء استفاده‌های احتمالی در فرایند مراجعات پزشکی کشور، جلوگیری خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های مسئول همکاری بسیار خوبی درجهت راه اندازی این سامانه داشته اند افزود: اجرای ۲۳ پروژه در سال جاری در دستور کار دولت الکترونیک قرار گرفته که تا پایان سال این پروژه ها به ترتیب تکمیل خواهد شد.

 

همچنین مطالعه کنید:

یارانه ۱۰ هزار یورویی برای تاکسی‌های برقی/​ ۷ هزار خودروی برقی در راه ایران

به گزارش کسب و کار نیوز ، حسن کریمی ‌‌سنجری، مدیر طرح خودروهای برقی وزارت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.