صفحه اصلی / اسلایدر / شاخص بورس به یک میلیون و ۴۸۲ هزار واحد رسید
شاخص بورس به یک میلیون و ۴۸۲ هزار واحد رسید

شاخص بورس به یک میلیون و ۴۸۲ هزار واحد رسید

کسب و کار نیوز - با شروع معاملات امروز بازار سهام عرضه در نمادهای پالایشی و شستا باعث روند نزولی شاخص کل شد و شاخص کل حدود 6 هزار واحد ریزش کرد.

به گزارش کسب و کار نیوز، با شروع معاملات امروز بازار سهام عرضه در نمادهای پالایشی و شستا باعث روند نزولی شاخص کل شد و شاخص کل حدود ۶ هزار واحد ریزش کرد.

به نظر می‌رسد در ادامه روند معاملات تقاضا بر عرضه غلبه کند و حتی روند شاخص کل مثبت شود.

روند نزولی شاخص کل در حالی است که شاخص هم‌وزن رشدی حدودا نیم درصدی داشت و روند تک‌سهم‌ها و سهم‌های کوچک بازار سهام صعودی است.

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه جمع صف‌های خرید بیش از دو هزار و ۸۰۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش هزار و ۱۱۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به هزار و ۷۰۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین تقاضا در صفوف خرید چخزر، خودکفا و کگهر به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام صنایع چوب خزر کاسپین بیش از ۴۵۰میلیارد تومان سفارش خرید وجود دارد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش گشان، فوکا و فاهواز در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع هزار و ۲۰۰میلیارد تومان (۰.۴درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر ۸۲۰میلیارد تومان (۰.۷درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۶۰نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۸نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف صنایع چوب خزر کاسپین (چخزر) به ۸۶.۱۸درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«محصولات شیمیایی» محبوب‌ترین صنعت امروز با خالص تقاضای ۲۰۵میلیارد تومان است و پس از آن گروه «محصولات غذایی و آشامیدنی» قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن بیش از حدود ۲۰۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «بیمه و صندوق بازنشستگی» با فشار فروش ۱۸۰میلیارد تومانی همراه است.

این جدول حدود ۴۰درصد از سه هزار ۹۲۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع سه هزار ۴۲۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۱۱۴درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به هفت هزار و ۳۴۰میلیارد تومان خواهد رسید.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.