صفحه اصلی / سرخط خبرها / ایمیدرو برنامه اکتشاف و سرمایه گذاری در معادن آذربایجان غربی اجرا می کند
ایمیدرو برنامه اکتشاف و سرمایه گذاری در معادن آذربایجان غربی اجرا می کند

غریب پور در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری ایمیدرو و استانداری آذربایجان غربی اعلام کرد

ایمیدرو برنامه اکتشاف و سرمایه گذاری در معادن آذربایجان غربی اجرا می کند

کسب و کار نیوز - رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: این سازمان در قالب تفاهم نامه انجام شده با استانداری آذربایجان غربی، برنامه مطالعه، اکتشاف و سرمایه گذاری در معادن این استان را اجرا می کند.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین ایمیدرو و استانداری آذربایجان غربی ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: این تفاهم نامه، پیرو سئوال سید سلمان ذاکر، رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌غربی از وزیر صنعت، معدن و تجارت و برگزاری جلسه وزیر با اینجانب تدوین و آماده شد.

وی افزود: سیاست ایمیدرو، عمل به تعهدات در زمان مقرر است و از این رو، همواره تلاش کرده ایم وعده هایی بدهیم که قابل اجرا باشد. چرا که در غیر این صورت، علاوه بر محقق نشدن برنامه ها، موجب مکدر شدن مسئولان و ناامیدی مردم می شود.

اکتشاف ۵ پهنه با مساحت ۱۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه اکنون مطالعه و اکتشاف ۵ پهنه با مساحت ۱۳ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع در آذربایجان غربی به اتمام رسیده، تصریح کرد: حاصل این فعالیت، شناسایی ۲۸ محدوده معدنی است که پس از صدور مجوز لازم برای اکتشاف تکمیلی و استخراج مواد معدنی از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، این اقدامات انجام می شود.

وی افزود: همچنین در صورت صدور مجوز برای پهنه های اُشنویه، میاندوآب، بوکان و سقز از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، اکتشافات تکمیلی را انجام می دهیم.

غریب پور با اشاره به دیگر بندهای تفاهم نامه یاد شده گفت: احداث راه های دسترسی و شبکه های برق رسانی به معادن شاهین دژ، تکاب و جایپاره طبق اولویت بندی طرح های زیربنایی در سازمان برنامه و بودجه و پس از اخذ مجوز کمیسیون ۲۱۵ و نیز اجرای طرح سنگبری آذربایجان با مشارکت بخش خصوصی، از جمله این بندهاست.

وی افزود: اجرایی کردن طرح احداث سنگبری های بزرگ مقیاس با فناوری بالا با ظرفیت ۲ میلیون متر مربع در شمال و جنوب استان، تجهیز و استخراج معدن بوکسیت “سرچاوه آباد” در بوکان با سرمایه گذاری بخش خصوصی و نیز جذب سرمایه گذار بخش خصوصی برای اجرای فاز ۲ طلای زرشوان، بخش دیگر بندهای تفاهم نامه مذکور است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو خاطرنشان کرد: انجام مطالعات امکان سنجی فرآوری استحصال منیزیم از دولومیت موجود، فراهم کردن زمینه های استحصال عناصر نادر خاکی در صورت وجود ذخایر و نیز اکتشاف سنگ های قیمتی، نیمه قیمتی و تزئینی استان، از دیگر مفاد تفاهم نامه مذکور است.

وی ادامه داد: مدت اجرای تفاهم نامه همکاری ایمیدرو و استانداری آذربایجان غربی، ۳۶ ماه است و کمیته‌ای متشکل از نمایندگان تام‌الاختیار منتخب طرفین، به صورت ماهانه روش‌های اجرای تفاهم‌نامه را تدوین و براساس آن عمل می کنند.

فعال سازی معادن کوچک، سبب توسعه متوازن در روستاها

غریب پور با اشاره به وجود ۱۳۰ معدن غیر فعال در استان آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: با توجه به استقرار معادن کوچک در ۲۰ کیلومتری روستاها، فعال سازی این معادن، علاوه بر ایجاد اشتغال، سبب توسعه متوازن این مناطق خواهد شد.

وی ادامه داد: فعال سازی معادن کوچک مقیاس این استان در برنامه ایمیدرو قرار دارد.

فرصتی مناسب برای سرمایه گذاری

محمد مهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی در این مراسم با بیان اینکه در این استان تقریبا همه نوع مواد معدنی وجود دارد، گفت: در استان، درخواست زیادی برای سرمایه گذاری در بخش معدن داریم.

وی افزود: امیدواریم با تفاهم نامه پیش رو، بتوانیم فرصت های مناسبی برای سرمایه گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی ایجاد کنیم و با توجه به وجود این ثروت خدادادی در استان، درآمدهای سرانه معدن، جایگاه خود را پیدا کند.

یک کار جهادی

سیدسلمان ذاکر، رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی نیز ضمن تشکر از وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس هیات عامل ایمیدرو و استاندار به سبب تدوین تفاهم نامه همکاری گفت: تدوین و امضای تفاهم نامه پس از سئوال اینجانب از وزیر، یک کار جهادی محسوب می شود.

وی ادامه داد: نیت و اندیشه وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو برای توسعه استان آذربایجان غربی است. 

همچنین مطالعه کنید:

درآمد ۸۰۶ هزار میلیارد تومانی دولت از مالیات در ۱۴۰۲

به گزارش کسب و کار نیوز، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۸۰۵ هزار و ۹۲۲ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.