صفحه اصلی / اصناف / قوانینی مانند قانون کار نیاز به اصلاح دارند
قوانینی مانند قانون کار نیاز به اصلاح دارند

خلیل بهروزی‌فر، نماینده‌ی فومن و شَفت در مجلس:

قوانینی مانند قانون کار نیاز به اصلاح دارند

کسب و کار نیوز - خلیل بهروزی‌فر، نماینده‌ی حوزه‌ی انتخابیه‌ی فومن و شَفت در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به عدم اجرای صحیح ماده‌ی 41 قانون کار، که اعلام کرده است دستمزد برای نقاط مختلف و یا صنایع مختلف تعیین شود، گفت: امروزه متأسفانه شاهدیم که برخی از قوانین مصوب آن چنان که باید، اجرا نمی‌‎شوند و اراده‌ی مجلس بر آن است که پیرو وظیفه‌ی نظارتی خود، به شکلی پررنگ‌تر از ادوار قبل، این موارد را شناسایی و برطرف کند، و در صورت عدم اجرای صحیح قوانین، از ابزارهای خود استفاده کند. با این حال، قوانینی هم مانند قانون کار وجود دارند که جوابگوی شرایط روز نیستند، و نیاز به اصلاح دارند.

به گزارش کسب و کار نیوز، نماینده‌ مردم فومن و شَفت در پاسخ به لزوم اصلاح قوانین کار در جهت شرع مقدس اسلام و به ویژه موضوع محترم شمردن توافق دوجانبه‌ی کارفرما و کارگر در شرع، گفت: آنچه که واقعاً دین و اسلام در مورد کار و کارگر نظر داده است باید ملاک عمل قرار داده شود، ضمن آنکه تن دادن ظاهری به یک توافق در شرایط اجبار و اکراه هر یک از طرفین، مغایر شرع است. اما چنانچه زیرساخت‌های حمایتی لازم برای شکل‌گیری رابطه‌ی توافقی میان کارفرما و کارگر فراهم شود، این توافق مورد تأیید است.
بهروزی فر در خصوص ۶۰ درصد مشاغل غیر رسمی در کشور اعلام کرد: مشکلات بیمه ای و دستمزد نیروهای کار از جمله موضوعات مورد پیگیری مجلس شورای اسلامی است.
وی در پایان، با اشاره به برنامه‌ریزی و کارشناسی کردن امور مربوط به تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون اجتماعی و ارتباط با وزیر مربوطه، موضوع حمایت از مشاغل کوچک و خانگی و وضع قوانین تکمیلی برای حمایت از این مشاغل را مورد تأکید قرار داد و همچنین، عدم تفاوت‌گذاری حداقل دستمزد میان صنایع مختلف را مغایر با عدالت دانست.

همچنین مطالعه کنید:

دلایل قانونی اعتراض شدید مشاوران املاک به «سامانه خودنویس»

به گزارش کسب و کار نیوز ، مهرداد آرمان در گفت و گو با پایگاه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.