صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / فراخوان صندوق نوآوری برای حضور دانش بنیان ها در رویداد نقش زنان در مدیریت مصرف آب
فراخوان صندوق نوآوری برای حضور دانش بنیان ها در رویداد نقش زنان در مدیریت مصرف آب

فراخوان صندوق نوآوری برای حضور دانش بنیان ها در رویداد نقش زنان در مدیریت مصرف آب

کسب و کار نیوز - رویداد نقش موثر زنان در مدیریت مصرف آب، برق و انرژی(شکوفا) با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه زنان، مالکیت فکری، زیست بوم نوآوری 14 و 15دی ماه جاری در مجتمع شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان به صورت حضوری و مجازی برگزار خواهد شد.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، زیست بوم نوآوری صنعت آب، برق و انرژی و توجه به محصولات فناورانه در مدیریت بهینه مصرف و همچنین نقش زنان در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی از اهمیت بسزایی برخوردار است. از این رو صندوق نوآوری و شکوفایی با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و توان افزایی زنان، رفع چالش های پیش‌روی آنان در تولید محصولات و فناوری‌های نوین، در نظر دارد اولین رویداد «شکوفا» را در حوزه آب، برق و انرژی برگزار کند.
در این رویداد سه نشست تخصصی با عنوان نشست بین المللی «نقش زنان در مدیریت بهینه مصرف و زیست بوم نوآوری»، نشست «چالش ها و راهکارهای توان افزایی زنان در مدیریت فناوری» و نشست «نقش زنان در مدیریت مالکیت فکری با رویکرد تجاری‌سازی محصولات فناورانه» برگزار خواهد شد. انتقال تجربیات موفق زنان در تولید محصولات فناورانه و چالش‌های پیش‌روی آنها نشست دیگری است که زنان فعال در شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور حاضر در این رویداد، تجربیات و درس‌آموخته‌های خود و همچنین چالش های پیش روی خود در مسیر توسعه فناوری، مدیریت دارایی‌های فکری و تجاری‌سازی آن را با دیگران به اشتراک می‌گذارند.
بر اساس این گزارش از طرح های برگزیده زنان پس از داوری، در روز رویداد تجلیل خواهد شد به همین منظور زنان مدیرعامل شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور که فناوری، محصول یا خدمت قابل ارائه دارند، می توانند طرح های خود را در قالب این فراخوان ارسال کنند.
مهمترین دستاوردهای این رویداد شامل شناسایی زنان توانمند در تولید محصولات فناورانه، ایفای نقش زنان در مدیریت بهینه مصرف آب، برق و انرژی و توسعه فناوری، شناسایی چالش های پیش‌روی زنان در تولید صنعتی محصولات، بسترسازی برای تجاری سازی محصولات فناورانه و جذب مشارکت سرمایه‌گذاران و در نهایت توان افزایی زنان در مدیریت دارایی های فکری است .

ارائه نیاز فناورانه و جذب سرمایه گذار خطرپذیر
علاوه بر برنامه‌های نشست، به منظور آشنایی هرچه بیشتر شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور با نیازهای فناورانه صنعت آب و برق و مشارکت در تولید محصولات، نیازهای فناورانه مؤثر در حوزه مدیریت بهینه مصرف معرفی خواهد شد. شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوران حاضر در این رویداد امکان برگزاری جلسات مذاکره مستقیم با سازمان‌های فعال در صنعت آب و برق را نیز خواهند داشت. در مقابل طرح‌های سرمایه‌پذیر منتخب شرکت های دانش‌بنیان و فناور زنان که به دنبال جذب سرمایه‌گذار جسورانه (VC) هستند، در رویداد دوشنبه های استارت‌آپی در حضور سرمایه‌گذاران دولتی و خصوصی معرفی خواهد شد. نمایشگاه مجازی محصولات فناورانه برای نمایش توانمندی‌های فناورانه زنان نیز در حاشیه این رویداد برپا خواهد شد.
این رویداد فرصتی است تا شرکت‌کنندگان، با خدمات و حمایت‌های صندوق نوآوری و شکوفایی و پژوهشگاه نیرو در راستای کمک به تجاری‌سازی نتایج تحقیقات در تولید محصولات فناورانه مؤثر در مدیریت مصرف آشنا شوند.
گفتنی است تور مجازی بازدید از شتابدهنده زنان«مانا» از برنامه دیگر این رویداد دو روزه است. مرکز نوآوری مانا، فضایی برای زنان خلاق، نوآور و متخصص است تا در این فضا فرصتی برای عملی کردن ایده های خود به‌صورت حرفه ای به دست آورند. با توجه به مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، متأسفانه امکان بازدید حضوری از این مرکز وجود ندارد و در این رویداد، تور مجازی بازدید از این شتابدهنده برگزار خواهد شد.
لازم به ذکر است که حضور در این رویداد، پس از ثبت‌نام، رایگان است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.