صفحه اصلی / سرخط خبرها / واگذاری واحدهای معدنی و صنایع معدنی به بخش خصوصی توانمند، به نفع کشور است
واگذاری واحدهای معدنی و صنایع معدنی به بخش خصوصی توانمند، به نفع کشور است

غریب پور در جلسه پایش طرح فولاد سفیددشت:

واگذاری واحدهای معدنی و صنایع معدنی به بخش خصوصی توانمند، به نفع کشور است

رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: واگذاری واحدهای معدنی و صنایع معدنی به بخش خصوصی توانمند، به نفع کشور است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، خداداد غریب پور در جلسه پایش طرح فولاد سفیددشت با بیان این مطلب اظهار داشت: معتقدیم دولت باید از بنگاه داری خارج شود و واحدهای تولیدی، به بخش خصوصی توانمند از نظر فنی و مالی واگذار شود.وی افزود: دولت باید نگاه توسعه ای به تولید و توسعه داشته و زمینه ساز حضور بخش خصوصی در این حوزه باشد. به عنوان مثال، ایمیدرو به عنوان یک سازمان حاکمیتی، باید در طرح های توسعه ای، منابع را تجهیز و بستر لازم را برای اجرای این طرح ها فراهم کند.

ضرورت وجود مدیریت یکپارچه

رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه دولت باید در بخش معدن و صنایع معدنی، مدیریت یکپارچه داشته باشد، تصریح کرد: زنجیره فولاد بخش مهمی در تولید است که جدا شدن آن به ضرر این صنعت است و نیاز است که واحدها به بخش خصوصی توانمند همچون فولاد مبارکه و فولاد خوزستان سپرده شوند.وی ادامه داد: شرکت فولاد سفید دشت از جمله طرح های در حال تکمیل ایمیدرو و بخش خصوصی است که اگر مالکیت آن، به طور ۱۰۰ درصدی به شرکت فولاد مبارکه واگذار شود، هم به نفع ایمیدرو و فولاد مبارکه بوده و هم به نفع مردم و کشور است.

صراحت قانون برای واگذاری ها

غریب پور خاطرنشان کرد: در قانون نیز به صراحت اعلام شده که طرح ها پس از ۳ سال از بهره برداری، باید واگذار شوند. وی افزود: در طرح های جدید فولاد مکران و هرمزگان، ایمیدرو سهم ۵-۶ درصدی دارد و دلیل آن تنها نقش حمایتی دولت از این طرح ها و نه سهامداری است.

رشد حدود ۳ برابری افزایش سرمایه فولاد مبارکه

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به توانمندی شرکت فولاد مبارکه در اجرای طرح ها و مدیریت واحدها، گفت: این شرکت طی سال های ۹۸ و ۹۹، با افزایش حدود ۳ برابری، افزایش سرمایه خود را به بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان رساند.وی ادامه داد: طبق گفته آقای عظیمیان، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه به عنوان سهامدار شرکت فولاد سفید دشت، برنامه ریزی شده تا پایان دی، جلسه افزایش سرمایه این شرکت برگزار شود. افتتاحی های به موقع، مدیون جلسات پایشغریب پور به نقش برگزاری جلسات پایش که طی دو سال گذشته در ایمیدرو طراحی و عملیاتی شد، بیان داشت: بخش قابل توجهی از افتتاح به موقع طرح ها در سال ۹۸ (۳ میلیارد دلار طرح) و نیز افتتاحی های سال ۹۹ (بیش از ۲ میلیارد دلار طرح)، مدیون برگزاری جلسات پایش و آقای نعیمی (قائم مقام ایمیدرو) بوده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.