صفحه اصلی / اقتصادی / راهکار کاهش مشاغل غیررسمی تقویت بخش خصوصی است
راهکار کاهش مشاغل غیررسمی تقویت بخش خصوصی است

حسینعلی شهریاری، نماینده حوزه انتخابیه زاهدان در مجلس شورای اسلامی:

راهکار کاهش مشاغل غیررسمی تقویت بخش خصوصی است

کسب و کار نیوز - حسینعلی شهریاری، نماینده‌ی حوزه‌ انتخابیه زاهدان در مجلس شورای اسلامی، در خصوص راهکارهای کاهش مشاغل غیررسمی، حل این مشکل را نه در توان مجلس، بلکه آن را در توان دولت دانست و گفت: برای رفع این مشکل، باید بخش خصوصی را تقویت کرد و دولت باید واگذاری و کسب و کار را برای جوانان آزاد کند، اما متأسفانه در حال حاضر، فضای مناسبی وجود ندارد.

به گزارش کسب و کار نیوز، رییس کمیسیون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد سازمان تأمین اجتماعی می تواند برای کمک به اشتغال مناطقی که تعداد کارگران اندک است، علی رغم پرداخت دستمزدهای کمتر از حداقل قانونی در آن مناطق، حق بیمه ای برابر با کارگران حداقل بگیر را برای ایشان پرداخت کند. شهریاری، همچنین، موافقت خود با طرح پیشنهادی توافقی شدن دستمزد در کارگاههای زیر ۱۰ نفر روستایی و بهره مندی این کارگران از مزایای بیمه متناسب با حق بیمه کمتر خود را اعلام کرد.
شهریاری در پایان، فرار بخشی از کارفرمایان از مقررات قانون کار را تأیید کرد و در پاسخ به ایرادات وارده به قانون کار کشور گفت: مشکل این قانون این است که توسط مجمع تشخیص مصلحت و طی پنج سال تصویب شد، و دلایل سیاسی مانع از امکان بازنگری در آن و ورود مجدد مجلس به موضوع شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.