صفحه اصلی / سرخط خبرها / شناسایی ۹۰۰ محدوده معدنی امیدبخش
شناسایی ۹۰۰ محدوده معدنی امیدبخش

جدیدترین آمار برنامه های اکتشافی ایمیدرو از سوی غریب پور اعلام شد

شناسایی ۹۰۰ محدوده معدنی امیدبخش

کسب و کار نیوز - رئیس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه در راستای اقدامات ایمیدرو و شرکت های تابعه در حوزه اکتشاف، تاکنون 900 محدوده امیدبخش معدنی شناسایی شده است، گفت: میزان سرمایه گذاری صورت گرفته ایمیدرو در بخش اکتشاف از سال 92 تاکنون به بیش از 600 میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، خداداد غریب پور افزود: از سال ۹۲ تاکنون حدود ۷۰۰ هزار کیلومتر مربع فعالیت اکتشافی توسط ایمیدرو و شرکت های زیرمجموعه انجام شده که بیش از ۴۰۰هزار کیلومتر مربع از این وسعت، طی دو سال گذشته انجام شده است.وی گفت: همچنین ۵۰ هزار کیلومتر از ۷۰۰ هزار کیلومتر عملیات اکتشاف، توسط کنسرسیومی از شرکت های خصوصی انجام شده است.

 

صدور ۸۰ پروانه اکتشاف

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: از محدوده های جدید ۲۸۰ مورد در اختیار ایمیدرو است و بقیه پهنه ها (پس از یکسال) برای واگذاری به بخش خصوصی در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها قرار گرفته است. وی گفت: از ۲۸۰ محدوده در اختیار ایمیدرو تاکنون ۸۰ پروانه اکتشاف صادر شده است. از این ۸۰ پروانه، ۱۲ مورد به گواهی کشف تبدیل شده و به بخش خصوصی واگذار شده است.

 

آزادسازی ۴۶۰ هزار کیلومتر از پهنه ها

غریب پور اعلام کرد: تاکنون ۴۶۰ هزار کیلومتر مربع از پهنه ها آزاد شده و ۶۶ هزار کیلومتر مربع (از این پهنه ها ) در سال جاری به بخش خصوصی واگذار شده است.

 

۶۰۰ میلیارد سرمایه گذاری در حوزه اکتشاف

وی در خصوص میزان سرمایه گذاری انجام شده در حوزه اکتشاف توسط این سازمان، گفت: در حوزه اکتشاف ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری توسط ایمیدرو از سال ۹۳ تاکنون انجام شده است.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.