صفحه اصلی / استارت آپ‌ و دانش‌بنیان‌ / پارک ها مراکز رشد و شتاب‌ دهنده‌ها / تصویب دستورالعمل صندوق های پژوهش و فناوری سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی (cvc)
تصویب دستورالعمل صندوق های پژوهش و فناوری سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی (cvc)

تصویب دستورالعمل صندوق های پژوهش و فناوری سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی (cvc)

کسب و کار نیوز - دستورالعمل صندوق های پژوهش و فناوری سرمایه گذاری خطرپذیر شرکتی (cvc) به تصویب رسید.

به گزارش کسب و کار نیوز به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری، در پنجاه و دومین جلسه کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری دستورالعمل فعالیت صندوق های پژوهش و فناوری سرمایه گذاری جسورانه شرکتی (cvc) تصویب شد.

پنجاه و دومین جلسه کارگروه در روز دوشنبه ۲۶ آبان ماه ۱۳۹۹ با حضور دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس کارگروه، دکتر علی وحدت، دبیرکارگروه و اکثریت اعضا بصورت حضوری و برخط برگزار شد.

در ابتدای جلسه دستورالعمل فعالیت صندوق های پژوهش و فناوری خطرپذیر شرکتی (cvc) مورد بررسی قرارگرفت. این صندوق ها به عنوان یکی از ابزارهای توسعه نوآوری در صنایع بزرگ شناخته می شوند و در حال حاضر ۲۶۴ صندوق CVCدر دنیا فعالیت می نمایند. در این راستا و به منظور حمایت از توسعه فناوری و نوآوری و تسهیل حضور صنایع بزرگ کشور در زیست بوم نوآوری کشور، دستورالعمل نحوه تاسیس و فعالت این گونه صندوق ها به تصویب رسید.

اعطای مجوز تاسیس به صندوق پژوهش و فناوری استان قزوین

با تصویب اعضای کارگروه، مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان قزوین صادر شد. این صندوق با سرمایه ثبتی ۵۰ میلیارد ریال و با مشارکت ۴۹ درصدی بخش دولتی و مشارکت ۵۱ درصدی بخش خصوصی تاسیس شده است. پارک علم و فناوری قزوین، دانشگاه علوم پزشکی قزوین و دانشگاه بین المللی امام خمینی به عنوان سهامداران بخش دولتی و شرکت های هفت الماس، برنا گستران نیک پارسه و مشاوران نیک پندار سهامداران بخش خصوصی این صندوق محسوب می شوند.

صدور مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری مواد پیشرفته و انرژی

در ادامه جلسه، درخواست مجوز تاسیس صندوق پژوهش و فناوری مواد پیشرفته و انرژی با سرمایه ثبتی ۱۰۰ میلیارد ریال مورد بررسی اعضا قرار گرفت و تصویب شد. پژوهشگاه پلیمر و پژوهشگاه مواد انرژی به عنوان سهامداران بخش دولتی و شرکت های آتیه سازان آب و انرژی نوین ( شتابدهند ه آبان )، پیشگامان توسعه کارمایه آپادانا و آتیه پردازان ظهور شریف سهامداران بخش خصوصی صندوق می باشند.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.