صفحه اصلی / اصناف / چرا کنسرو ماهی ارزان نشد؟
چرا کنسرو ماهی ارزان نشد؟

چرا کنسرو ماهی ارزان نشد؟

کسب و کار نیوز - مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان شیلات ایران گفت: اواخر آبان ماه اولین تخلیه صید این فصل آغاز می شود و با انتقال آنها به کارخانه ها تقریبا یک ماه تا یک ماه و نیم آینده قیمت تمام شده کنسرو ماهی روند کاهشی خواهد داشت.

به گزارش کسب و کار نیوز، عیسی گلشاهی در پاسخ به این سوال که چرا با وجود آغاز فصل صید قیمت کنسرو ماهی برای مصرف کننده همچنان بالا است؟ اظهار کرد: هنوز ماهی های صید شده وارد بازار و کارخانه ها نشده است و پیش بینی می شود اواخر آبان ماه اولین تخلیه صید این فصل آغاز شود و با انتقال آنها به کارخانه ها تقریبا یک ماه تا یک ماه و نیم آینده قیمت تمام شده کنسرو ماهی روند کاهشی داشته باشد. وی ادامه داد: در حال حاضر ماهی های استفاده شده در کنسروهایی که به بازار عرضه می شود از صید ابتدای سال یا وارداتی بوده و به زودی ماهی های صید جدید وارد فرآیند کنسروسازی می شوند.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان شیلات ایران اضافه کرد: تغییر قیمت کنسرو الزاما با تغییر قیمت درج شده روی قوطی همراه نخواهد بود و این کاهش قیمت به صورت فروش های ویژه و تخفیفهای مختلف انجام خواهد شد، زیرا با اتمام فصل صید دوباره با افزایش قیمت مواجه خواهیم شد و این امکان وجود ندارد که دائما و به صورت لحظه ای قیمتها برای مراجعی از جمله سازمان حمایت اعلام شود.وی با اشاره به اینکه در یک برهه ای قیمت کنسرو ماهی تن تا ۳۲ هزارتومان هم رسید و در حال حاضر متوسط قیمت آن در بازار برای مصرف کننده ۲۶ هزارتومان است، اظهار کرد: پیش بینی می شود قیمت کنسرو ماهی به ۲۳ تا ۲۴ هزارتومان برسد.

گلشاهی با اشاره به اینکه قیمت مصوب کنسرو ماهی سال گذشته ۱۹ هزار و ۵۰۰تومان بود و امسال به طور متوسط به ۲۴ هزارتومان خواهد رسید، افزود: باید توجه داشته باشیم که سایر هزینه های تولید هم امسال نسبت به سال گذشته افزایش داشته است و در همین یک ماهه قیمت روغن مورد استفاده در کنسرو ماهی که حدود ۱۸ درصد حجم قوطی را دربرمی گیرد با افزایش چشمگیری مواجه شده است.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت، فرآوری و توسعه بازار آبزیان شیلات ایران در پایان از ورود کنسرو ماهی قزل آلا به صورت تولید تجاری به بازار خبر داد و گفت: اخیرا کنسرو ماهی قزل آلا به صورت گسترده وارد بازار شده است که از نظر قیمتی نسبت به کنسروهای دیگر به صرفه تر بوده و می تواند بخشی از نیاز بازار را تامین کند.به گزارش ایسنا، افزایش قیمت کنسرو ماهی از ابتدای سال کلید خورد و قیمت هر قوطی کنسرو ماهی تا ۳۲ هزارتومان هم رسید. افزایش قیمتی که علت آن پایان فصل صید و عرضه کم ماهی به بازار عنوان شده بود و مسئولان مربوطه نیز اعلام کرده بودند با آغاز فصل صید  یعنی از پایان شهریور ماه و ورود صید جدید به کارخانه ها قیمت کنسرو ماهی روند کاهشی پیدا خواهد کرد.

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.