صفحه اصلی / اجتماعی / بهداشت و سلامت / محدودیت‌های مشاغل از ۶ بعد از ظهر به شوخی می‌ماند
محدودیت‌های مشاغل از ۶ بعد از ظهر به شوخی می‌ماند

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با «کسب و کار»:

محدودیت‌های مشاغل از ۶ بعد از ظهر به شوخی می‌ماند

کسب و کار نیوز - رئیس کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با «کسب و کار« گفت: «محدودیت‌های اعمال شده از ۶ بعدازظهر مانند شوخی است و نیاز است یک کار جدی در این زمینه صورت گیرد. در روز گذشته در تهران هیچ اتفاقی نیفتاد و در عمل محدودیتی وجود نداشت. همه جاز باز بود و در خیلی جاها اصلا فاصله گذاری هم انجام نشد. اگر دو هفته تعطیلی برای تهران اعمال شود، همچنان بیماران بدحال کرونایی در بخش‌های مراقبت ویژه بیمارستان‌ها حضور دارند، یعنی در این مدت قرار نیست، بیمارستان‌ها خلوت شوند، اما به صورت کلی بر کاهش میزان ابتلا تاثیر خواهد داشت.»

به گزارش کسب و کار نیوز، حسینعلی شهریاری گفت: محدودیت مشاغل گروه دو، سه و چهار از ساعت ۶ بعدازظهر این گونه تعبیر می شود که مردم هر کاری دارند تا ۶ بعدازظهر انجام دهند؛ یعنی تجمعات و تردد و خرید و هر کاری دارند، تا ۶ انجام بدهند.

وی ادامه داد: این در حالی است که تردد مردم پیش از محدودیت ها در بین ساعات تقسیم می شد؛ ولی وقتی زمان ها را محدود کردند، هموطنان که متاسفانه توصیه های وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا را رعایت نمی کنند؛ در ساعاتی خاص به خصوص عصر به حمل و نقل عمومی و انجام کارهایشان هجوم ببرند. مسئولانی که معتقدند کل ترددها باید از ساعت ۹ قطع شود، این گونه تعبیر می کنند که بسیاری از مبتلایان به کرونا به خاطر رفت و آمدهای خانوادگی مبتلا شده اند و در حال حاضر مردم به صورت خانوادگی به این بیماری مبتلا می شوند. می گویند اگر از ساعت ۹ شب ترددها محدود شود مهمانی های خانوادگی محدود می شود در حالی که ساعت ۹ شب در زمستان دیروقت است زیرا ساعت ۵ و نیم عصر هوا تاریک می شود و تا ساعت ۹ زمان زیادی باقی است. یعنی دید و بازدیدهای خانوادگی در آن ساعات انجام خواهد شد. ما باید کاری کنیم که مردم فاصله گذاری و استفاده از ماسک را جدی بگیرند و به توصیه های ستاد مقابله با کرونا عمل کنند؛ والا راهی جز تعطیلی دو هفته ای نیست. در غیر این صورت آمار فوتی های ناشی از کرونا بیش از این خواهد شد.

 

همچنین مطالعه کنید:

رشد ۲۰ درصدی تخصیص اعتبارات عمرانی در سال گذشته/ بودجه ۱۴۰۳ فاقد کسری است

به گزارش کسب و کار نیوز، داود منظور در صفحه خودش در فضای مجازی نوشت: …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.