به گزارش کسب و کار نیوز، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه طرح برق امید با هدف اصلاح مصرف بخش خانگی و تشویق مشترکان کم مصرف اجرا شد، اظهار کرد: پیش بینی کردیم که جایگزینی این بخش از درآمد که در طرح امید کاهش می یابد، از محل منابع داخلی صنعت برق که از محل فروش برق است، تامین شود. وی ادامه داد: با توجه به اینکه بخشی از درآمد وزارت نیرو در کوتاه مدت به دلیل این تخفیف ۱۰۰ درصدی کاهش می یابد، اما پیش بینی شده تا که جایگزینی این بخش از درآمد از محل منابع داخلی صنعت برق که از محل فروش برق است، تامین شود.
سخنگوی صنعت برق کشور با بیان اینکه هزینه تمام شده تولید برق دو برابر میزانی است که از مشترکین دریافت می کنیم، اظهار کرد: وزارت نیرو در پی آن است که با موازنه کردن کاهش مصرف برق و کاهش سرمایه گذاری های غیرضروری تعادل برقرار کند. رجبی مشهدی با تاکید بر اینکه با بیان این که هدف از اجرای این طرح کاهش مصرف بخش خانگی است، اضافه کرد: اجرای صحیح این طرح خواهد توانست پیک سال آینده را نیز کاهش دهد و به همین دلیل روابط عمومیهای صنعت برق باید اهتمام ویژهای نسبت به این طرح داشته باشند.
معاون برنامهریزی و امور اقتصادی توانیر رویکرد و نگرش صنعت برق و وزارت نیرو تغییر کرده است، گفت: در گذشته رویکرد مبتنی بر پاسخگویی به تقاضا و عرضه به میزان ایجاد شده بود؛ به این معنا که هرچه نیاز مصرف افزایش مییافت، ظرفیت بیشتری هم باید ایجاد میشد. رجبی مشهدی ادامه داد: با این حال اکنون شاهد تغییر رویکرد و نگرش در داخل صنعت برق هستیم چرا که مدیریت عرضه و تقاضا به صورت توامان بکارگرفته شده و در همین راستا طرح های مدیریت بار در تابستان اجرا میشود.
رئیس کارگروه اطلاع رسانی ستاد برق امید با بیان این که باید تلاش کنیم در سال های آینده هم رشد پیک به یک درصد محدود شود، اظهار کرد: منابع انرژی ما نامحدود نیست و این تغییر رویکرد نیز ناشی از همین محدودیت در منابع است و طرح برق امید بزرگترین قدم در این تغییر رویکرد به شمار میرود که به عنوان فراگیرترین طرح در حوزه مدیریت مصرف، باعث درگیر شدن همه مشترکان خانگی خواهد شد.